שמיר מדווחת על עלייה של 21% בהכנסות בשנת 2006
חברת שמיר אופטיקה חו"ל (סימול: SHMR), ספקית מובילה של מוצרים חדשניים וטכנולוגיה לשוק העדשות הרב מוקדיות (פרוגרסיביות/מולטי פוקאליות), פרסמה אמש (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2006.
מדוחות החברה עולה, כי הכנסות לשנת 2006 הסתכמו בכ- 97.3 מיליוני דולר, גידול של כ- 21.0% בהשוואה להכנסות של כ– 80.4 מיליוני דולר בתקופה המקבילה אשתקד והרווח הנקי בשנת 2006 הסתכם בכ- 6.5 מיליוני דולר, או 0.39 דולר למניה בדילול מלא, קיטון של כ- 20.3% בהשוואה לרווח נקי של כ- 8.1 מיליוני דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
הירידה ברווח, נובעת גם מהוצאה שלא במזומן בשל הטבה בגין אופציות לעובדים והוצאה שלא במזומן בגין מעבר מסטטוס של ישות שאינה חייבת במס לססטטוס של ישות ממוסה במהלך שנת 2005. בהוצאת ההוצאה, הסתכם הרווח הנקי בשנת 2006, בכ– 7.9 מיליוני דולר, המהווה כ- 8.1% מההכנסות, קיטון של כ- 12.5% בהשוואה לרווח נקי של כ- 9.0 מיליוני דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
לרבעון הרביעי של 2006 הסתכמו ההכנסות בכ– 25.4 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ- 20.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-26.7%. הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ– 1.4 מיליון דולר או 0.08 דולר למניה בדילול מלא, קיטון של כ- 34.6% בהשוואה לכ- 2.1 מיליון דולר, או 0.13 דולר למניה בדילול מלא ברבעון המקביל אשתקד.
גיורא בן זאב, מנכ"ל שמיר, התייחס לתוצאות החברה ומסר: "הרבעון הרביעי ושנת 2006 מציגים צמיחה איתנה בשמיר. החברה הגדילה הכנסותיה בפיזור גיאוגרפי רחב, בעיקר באמצעות חברות הבת בארה"ב ובאירופה. בנוסף, המשכנו לפעול בהתאם לתוכניתנו האסטרטגית להגדיל פעילותנו ברחבי העולם ולמצב את שמיר להצלחה ארוכת טווח."
"המשכנו בביצוע השקעות אסטרטגיות במגוון המעבדות ומרכזי ההפצה הגדל שלנו באזורי מפתח גיאוגרפים. בייחוד, התמקדנו בבניית מערך שיווק ומכירה בשמיר צרפת והגדלת דרג ההנהלה הבכיר במטה האירופאי שלנו. בעוד ביצוע תוכניות אסטרטגיות אלו עיכב את הצמיחה בשורה התחתונה ברבעון הרביעי, התחלנו לאחרונה לראות את תוצאות פעולות אלו בצורת מכירות חזקות יותר בצרפת, טורקיה ובאנגליה."
מר בן זאב הוסיף, "במהלך השנה, פעלנו להקמת פעילויות במקסיקו, דרום אפריקה, ישראל ותאילנד. במקסיקו, רכשנו אחזקה במעבדה מקומית והקמנו מרכז הפצה. השוק המקסיקני גדול ואנו בטוחים כי רכישות אלו יעזרו לנו לביסוס נוכחותנו באזור. כמו כן, במהלך השנה רכשנו 51% מהמפיץ הדרום אפריקאי שלנו והקמנו חברת שיווק ומכירות בישראל יחד עם חברת שיווק מובילה למסגרות ועדשות מגע. בכדי לתמוך בביקוש בשוק הישראלי וצרכי הייצור באירופה, הקמנו מעבדה בישראל, המבוססת על טכנולוגיית ה- Free-Form שלנו. בינואר 2007, השלמנו רכישת אחזקה במעבדה תאילנדית והתחלנו בנקיטת צעדים הכרחיים להרחבת פעילות מעבדה זו."
בן זאב סיים ואמר - "היוזמות והרכישות מאיצי הצמיחה האורגנית שביצענו בשנת 2006 עזרו לנו להגדיל את נתח השוק שלנו ויתמכו בנו בעתיד. אנו נשארים מחויבים להגדלת רווחיותנו, תוך אספקת עדשות פרוגרסיביות חדשניות, תבניות ופתרונות טכנולוגים ללקוחותינו בשנת 2007."
לשנה המסתיימת ב- 31 בדצמבר, 2007 שמיר מעריכה כעת גידול בהכנסות בטווח של 10%-18%.