תנובה: נשקיע 4 מיליון שקל בהחדרת משקה "יופלה 360"

זאת בנוסף להשקעה של 2 מיליון שקל בפיתוח המוצר; היעד: לנגוס 40-45 אחוז מהשוק הפרוביוטי שיעמוד בעוד 3 שנים על היקף מכירות של 130 מיליון שקל
אפרת אדיר |

תשלובת החלב תנובה מנסה לנגוס בשוק הפרוביוטי עם מוצר מתחרה ל"אקטימל" של שטראוס ומשיקה משקה יוגורט המכיל חיידקים באמצעות הפלטפורמה של יופלה תחת השם: "יופלה 360". המחלבה מתכוונת להשקיע 4 מיליון שקל בהחדרת המשקה לשוק, נוסף על 2 מיליון שקל שהושקעו בפיתוח המוצר.

עד היום, נהנתה שטראוס בשוק זה ממעמד של שחקן בלעדי עם היקף מכירות של 100 מיליון שקל בשנה ו-38% מהצרכנים בישראל השותים "אקטימל", דבר המחייב כניסה מאסיבית ואגרסיבית של תנובה לשוק זה. בשנת 1998 ניסתה תנובה לחדור לשוק הפרוביוטי עם השקת "אמי LGG" אשר ירד מהמדפים לאחר שנה, לצד השקת "אקטימל" של שטראוס עם חיידק ה-L.CASAI.

חגית אדלר, מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתשלובת החלב, סיפרה במסיבת עיתונאים שהתקיימה בחמישי האחרון, כי "אמי זרקו אותנו ברגע החתימה עם יופלה. אז עבדנו על נתח שוק של 15% וזה לא היה עסק כלכלי. בשנים הראשונות לפיתוח משקאות פרוביוטיים לא הרוויחו על המוצרים, גם שטראוס שילמה הרבה כסף עבור הטסות החיידק ועברה לאחר מכן להשקעה בפיתוח מכונות לייצור החיידק. באותן שנים זה לא הצדיק להקדים את הטיפול בשוק זה ותנובה החליטה לתת עדיפות להשקיע קודם ביוגורט הלבן".

15% פחות סוכר מאקטימל

כעת, בניית המוצר הפרוביוטי באמצעות הפלטפורמה של יוגורט יופלה, עשויה לסייע לתנובה בהחדרת המותג לשוק. "יופלה 360" פונה בעיקר לקהל יעד של ילדים בגילאי 4-17 ואמהות, כמו "אקטימל" ומשווק בטעם טבעי ובטעמי פטל ואפרסק. לדברי החברה, המוצר מכיל כמות סוכר פחותה ב-15% מ"אקטימל", סיבים פרה-ביוטיים ותוספת סידן להבלטת הערך הבריאותי של המוצר, ויתרונותיו בשיפור תהליך העיכול, חיזוק המערכת החיסונית והגנה על פעילות הלב. החיידק הידידותי הנמצא במוצר הוא LGG הנפוץ והנחקר ביותר בקרב החיידקים הידידותיים ומיובא מפינלנד.

ליעד כהן, מנכ"ל תשלובת החלב תנובה: "אנחנו נכנסים לשוק הנשלט על ידי מותג אחד. אנו מאמינים שלאור היתרונות במוצר החדש, "יופלה 360" ימצא את מקומו המכובד בקטגוריה שצפויה לגדול בעקבות כניסתנו לתחום זה".

כהן אף צופה, כי בעוד 3 שנים יגיע שוק המשקאות הפרוביוטיים להיקף מכירות שנתי של 130 מיליון שקל, כאשר "יופלה 360" יהווה 40-45 אחוז מהשוק הפרוביוטי. לצורך השוואה, היקף השוק הפרוביוטי בעולם הגיע ב-2006 ל-16 מיליארד דולר ובאירופה בלבד ל-2 מיליארד דולר עם גידול שנתי של 8%. גם אחוז החדירה של קטגוריית המשקאות הפרוביוטיים בישראל, העומד על 38.7%, נחשב לגבוה יחסית לאחוז החדירה של משקאות אלה בעולם.

"יופלה 360" יעלה יותר מ"אקטימל"

המוצר ישווק תחת המסר: "הגנה חיסונית - זה לא מספיק" ויתמקד, כאמור, בערך הבריאותי של "יופלה 360". לדברי אדלר, עד היום, המותג יופלה פעל מיצובית במגרש ערכי כיפיות ו-FUN, פינוק והתענגות על הטעם. SUB BRAND כמו "יופלה 360" מאפשר לנו להיכנס לקטגוריה בה המניע העיקרי לצריכה הוא התועלת הפונקציונאלית. ערכי הטעם והכיפיות יעברו כמסר משני".

אדלר מוסיפה: "על מנת להתמודד בשוק בו נמצא שחקן אחד הנהנה מבלעדיות במשך שנים, ולאור מחקרים רבים שביצענו מצאנו כי יש 3 גורמי מפתח להצלחה בקטגוריה זו ובקרב כובד הצריכה - הילדים. 3 הגורמים הם: בריאות, טעם וכיפיות. פיתחנו את יופלה 360 כמוצר טוב יותר בכל שלושת ההיבטים".

גם ברמת האריזה פותח "יופלה 360" עם חור במרכז הבקבוק לצורך הענקת אלמנט של כיפיות ומשחק לקהל המטרה.

ברמת התמחור מתכוונת תנובה למכור מאגדת 8 של "יופלה 360" במחיר של 17.99 שקל, הגבוה ב-3% ממאגדת 8 של אקטימל, העולה 17.41 שקל ומסבירה זאת בשל איכות המוצר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה