"איבריה, יש תנועה באוויר. אתם רואים?"
תמליל השיחה בין מגדל הפיקוח בשדה התעופה בן-גוריון לבין מטוס איבריה, שעל פי החשד התקרב היום אחר הצהריים למטוס אל-על בעת ששני המטוסים הנמיכו לקראת נחיתה, חושף את הרגעים הגורליים לפני מה שעשוי היה להפוך לאסון אווירי כבד. באל-על טוענים כי מדובר בטעות חמורה של טייסי איבריה. הערב נרשם אירוע חריג נוסף, כאשר מטוס קל התנגש במטוס של "ישראייר" שחנה על הקרקע. גם במקרה הזה לא היו נפגעים.
השיחה בין בקרי הטיסה לטייסי איבריה:
מגדל פיקוח: "איבריה יש תנועה באוויר אתם רואים את התנועה?".
מטוס: "פנינו שמאלה..."
מגדל פיקוח: "תפנה ימינה בבקשה".
מטוס: "אנחנו פונים שמאלה עכשיו".
רק בנס, הסתיים האירוע ללא נפגעים. באל-על האשימו כי מדובר בטעות של טייסי החברה הספרדית, שהעדיפה להתעלם מפניית מעריב. הנהלת התחנה של החברה בישראל סירבה לענות על שאלות.
תחילתו של האירוע בשדה התעופה בן-גוריון סמוך לשעה 17:00, כאשר מסיבה כלשהי סטה מטוס של "איבריה" מנתיבו והחל לנוע ולהנמיך גובה, תוך שהוא חודר לנתיב הנחיתה של מטוס אל-על, שהיה בשלב האחרון של הנחיתה.
מחקירה ראשונית עולה כי מי שהבחין ראשון בהתקרבות המסוכנת היה הטייס של מטוס אל-על. זה התריע בפני הפקחים, ובנקודה זו התערב מגדל הפיקוח של נתב"ג והכריז על נוהל בטיחות חמור.
במגדל הפיקוח קראו לשני המטוסים לפנות לנתיבי טיסה אחרים, כאשר מטוס אל-על הופנה לכיוון צפון מערב ומטוסה של חברת איבריה הונחה לנוע לכיוון הנגדי.
סמנכ"ל המבצעים של חברת אל-על, ליאור יבור, סיפר כי בסביבות השעה 16:45 עשתה טיסת אל-על מספר 104 מטורונטו לתל-אביב את דרכה לקראת הנחיתה. לדברי יבור, טייסי המטוס הבחינו שמטוס של איבריה, שהיה בהמתנה לנחיתה, מנמיך גובה בצורה מוזרה לכיוונם. טייסי אל-על הפנו את המטוס ימינה, התרחקו ממטוס "איבריה" ולאחר מכן התארגנו חזרה לנחיתה.
לטענת אנשי אל-על, מדובר בטעות חמורה של טייסי "איבריה". אי לכך, פנתה החברה לחוקר הראשי במשרד התחבורה, על מנת שזה ימנה צוות שיחקור את האירוע. ואכן, ברשות שדות התעופה החלו מיד בבדיקת התקלה החמורה, כאשר בראש צוות הבדיקה יעמוד מנהל המבצעים בנתב"ג, אריה גלעד.
כשלוש שעות לאחר האירוע החמור בבן-גוריון, התרחשה תאונה בשדה התעופה "דב" בתל-אביב, כאשר מטוס קל התנגש במטוס של חברת "ישראייר" שחנה על הקרקע. לא היו נפגעים.
מחברת ישראייר נמסר בתגובה כי "מדובר במטוס קל שבמהלך נסיעתו על המסלול פגע קלות במטוס חונה של חברת ישראייר. מטוס החברה היה ריק מאדם ומאנשי צוות ונגרם לו נזק קל בלבד, שלא יפגע בלוח הטיסות המתוכנן של החברה".
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
פטריק דרהי (יוטיוב)התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם
קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה.
זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.
הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה.
אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה.
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.
