ניתוח טכני: גילת לוויינים – מסמנת לעוד גל עליות
"לכל זמן ועת לכל חפץ", וכמו שזה נראה כעת הגיע זמנה של מנית גילת לוויינים. המניה שסבלה מדיכאון ממושך אחרי הריסוק הכמעט מוחלט שחוותה מאז שנת 2000, החלה בתהליך של שיקום והתאוששות שראשיתו בתחילת 2005. ההערכה שמניה שרושמת ירידה חדה ועמוקה גם תתאושש מהר אינה עומדת במבחן המציאות. ההיסטוריה לימדה אותנו שככל שעמוקה יותר הירידה וככל שארוכה יותר היא, כך אורך תהליך ההתאוששות והשיקום פרק זמן ארוך יותר. ומי שיביט על הגרף, יראה שנקודת השפל של מגמת הירידה נקבעה בסוף אוגוסט 2004 ותהליך ההתאוששות ארך זמן רב.
הדשדוש
תהליך ההתאוששות של המניה היה קל ונוח לאבחנה. אחרי שקבעה את רמת השפל של מגמת הירידה, החלה המניה לדשדש בין רמות של 23.45 – 33.80 שקלים למניה, נוגעת חליפות ברף העליון ובתחתון. תהליך זה שנמשך למעלה משנה מספק מספר מרכיבים מרכזיים המסייעים להבנת הצפוי: ראשית, דשדוש הוא תהליך פשוט וקל להבנה ומייצג איסוף סחורה. תהליך זה אינו פתוח לפירושים והוא מוגדר בבירור על הגרף. שנית, אפשר לאתר במדויק את נקודת העיתוי הנכונה לפעולה. שלישית אפשר לקבוע, מרגע ביצוע הפעולה, נקודה בה תחוסל העסקה במקרה של כישלון, כך שההפסד יישאר קטן. כמו שהפסד אמור להיות. ורביעית, אפשר לחשב על נקלה את פוטנציאל הרווח המינימאלי אליו שואפת המניה.
מסמנת גל עליות
אלא שכל זה מאחורינו ומטרתו להמחיש את העובדה שמאז הפריצה גילת מצויה במגמת עלייה. המקטע הרלוונטי אליו יש לשים לב החל ביולי 2006 במחיר של 30.46 שקלים למניה. משם החל גל עליות רציף שנמשך עד למחיר של 42.61 שקלים באוקטובר. גל הירידות שהחל מרמה זו מוגדר כתיקון טכני הוא נבלם במחיר של 35.28 שקלים למניה.
גל ירידות זה מגלם שני מרכיבים המעלים את הסבירות שכיוונה של גילת מעלה : ראשית, הוא מייצג תיקון טכני שנבלם בטווח המקובל לפי סרגל פיבונאצ'י. אחד מהתקדימים המקובלים יותר גורס שכאשר תיקון טכני נבלם בטווחים האמורים, גבוהה הסבירות לחידושו של מהלך העליות אל מעבר לרמת השיא האחרונה. כלומר, לפי תקדים זה אמור גילת לבצע גל עליות שישא אותה מעבר לרמת 42.61 שקלים. שנית, גל הירידות נבלם מעל לרמת 33.80 שקלים. רמה זו הייתה בעבר רמת התנגדות וכעת החליפה תפקיד ומשמשת כרמת תמיכה. היכולת שלה לעשות כן מוסיפה נדבך של עוצמה .
יכולת ההמשכיות
כדי שמגמת העליות תישמר על המניה למלא מספר תנאים: ראשית, על כל ירידה להתאפיין בירידה בהיקפי הפעילות כעדות ולפיה ההיצע העומד למכירה הולך ואוזל. שנית, אמורה כל נסיגה להיבלם לא יאוחר מרמת 38 שקלים למניה. ושלישית, אמורים היקפי הפעילות להמשיך ולהתרחב עם כל גל עליות שיתפתח.
סיכום
טכנית, מקיימת מניית גילת את מלוא הפרמטרים הדרושים ממגמת עלייה. מעבר למבנה המחירים המוצלח והברור ומחזורי המסחר הגבוהים, גם המומנטום חזק וסביר להניח שכאשר נביט עליה שוב, עוד מספר חודשים, היא תהיה במקום אחר לגמרי מזה בו היא מצויה כיום.
מאת: אייל גורביץ'
* הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
* אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל
כחלק ממערכת היחסים הסבוכה עם מצרים, ישראל דרך מאגר לוויתן מספקת גז למצרים שמשמש גם לייצוא. הרוו ח עליו הוא סביב 80% - ב-15 שנים הבאות תספק ישראל גז למצרים ב-130 מיליארד דולר, חלקו יעבור לאירופה וישאיר סכומי עתק במצרים - מחיר השלום
מצרים מתכננת להגדיל את יצוא ה-LNG לאירופה החל מנובמבר הקרוב. ידיעה לקונית שפורסמה בתקשורת האמריקאית והמצרית, מסתירה סיפור גדול. מצרים שלה מאגרי גז משל עצמה לא יכולה לשרת את האנרגיה שלה היא נזקקת והיא מייבאת גז מישראל בכמויות שהולכות וגדלות. אלא שחלק מגז הזה לא משמש לצרכים פנימיים כי הממשל עושה חשבון פשוט ורואה שכדאי לייצא את הגז הזה לאירופה ולהרוויח סכומי עתק.
כעת, בהמשך לפיתוח והרחבת ההפקה של מאגר לוויתן היקף העברת הגז למצרים יעלה. דיווח על כך ניתן לפני חודשיים ובמקביל מתברר מצרים תיערך להגדלת הייצוא. זה מהלך עסקי לכאורה, אבל יש כאן הרבה מאוד פוליטיקה וקשר עסקי שתומך בעצם בשלום. אחרי הכל, למה בעצם ישראל נותנת מתנה כזו גדולה לשכנה שלה ולא מוכרת בעצמה לאירופה? נכון, יש להקים תשתיות, אבל מלכתחילה הכוונה היתה לספק גז לשכנות (גם ירדן מקבלת גז מישראל) כסוג של עוגן להסכמי השלום והרחבת האינטרסים המשותפים. זה כנראה בחשבון הכולל משתלם - ירדן היתה שותפה שקטה בהגנה על ישראל בעת הטילים, מצרים דחפה להסכם. אבל זה החשבון המדיני, מה עם החשבון של השותפויות - ניו מד ורציו, ושל שברון המחזיקות במאגר?
האם יכול להיות שייצוא כבר לפני שנים לאירופה היה מגדיל את הרווחים שלהם? בטח. אבל, ייצוא הגז לצד שאלות כמה גז להשאיר לדורות הבאים ולאן לייצא הן שאלות פוליטיות. תחום הגז והנפט בעולם בכלל מעורב בפוליטיקה. המחזיקים בלוויתן התיישרו לפוליטיקה.
על פי הדיווחים האחרונים, הממשלה המצרית מנהלת מגעים למשלוח של גז נוזלי נוסף מדי חודש ממתקן ההנזלה באידקו, החל מחודש נובמבר ועד סוף מרץ. המהלך מתבצע על רקע מאמצים לחזק את שיתופי הפעולה עם חברות זרות ולהבטיח להן חלק מייצוא התפוקה המשותפת. לא מדובר כאן בשימוש בתוספת הייצוא של הגז הישראלי, זו תקפוץ מדרגה רק בהמשך. אבל, לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין שלמצרים תהיה האפשרות להגדיל את הייצוא ולהגדיל רווחים, כשאירופה עדיין זקוקה מאוד לגז בהינתן המשבר הגדול מול רוסיה. עם זאת, מצרים עצמה מתנדנדת עם ייצוא הגז בהתאם לצרכים המקומיים. בשנה האחרונה היא הורידה את היקף הייצוא, על רקע דרישות הכרחיות של התעשייה המקומית.
- הבונוס של מצרים מסיום המלחמה ולמה היא קיבלה העלאת דירוג אשראי?
- פדיונות של 144 מיליארד דולר ביום אחד ותנועת המחאה שקמה בארה"ב וסחפה את העולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסכם הענק - 35 מיליארד דולר ל-130 BCM
באוגוסט האחרון נחתם הסכם ייצוא חדש בין שותפי לווייתן למצרים בהיקף של 35 מיליארד דולר, הגדול ביותר שנחתם אי פעם בתחום. ההסכם כולל ייצוא של כ-130 BCM עד לשנת 2040, בשני שלבים: כ-20 BCM בשלב הראשון החל מ-2026, ו-110 BCM נוספים לאחר הקמת צינור גז חדש. צינור זה, שייקרא "ניצנה", צפוי לחבר ישירות את מאגר לווייתן למצרים ולהכפיל את קיבולת ההולכה, עם תוספת של כ-600 מיליון רגל מעוקבת ליום. פרויקט זה, שהובילו שברון והחברות הישראליות, נועד לשדרג את תשתיות ההולכה ולהתאים את הייצוא לגידול העתידי.