TGI: עיתון ישראלי תרם לעליה בקריאת עיתונים יומיים
נתוני סקר TGI לשנת 2006, שפורסמו היום (ב'), מצביעים על עלייה בחציון השני של השנה (חודשים יולי-דצמבר 2006) לעומת החציון הראשון (חודשים ינואר-יוני 2006) בסך כל הקריאה בעיתונות הארצית.
גם תחנות הרדיו המתמקדות בתוכן חדשותי, כמו רשת ב' וגלי צה"ל נהנו מגידול בהאזנה בחציון השני לעומת החציון הראשון, ככל הנראה כתוצאה ממלחמת לבנון השנייה.
לעומת זאת, הכיסוי (reach) היומי של ארבעת העיתונים הארציים, הוותיקים -ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ ו-גלובס, סובל מתופעת ירידה לאורך זמן וברמה שנתית, הכיסוי היומי שלהם עומד על כ-55% ביום ממוצע ב-2006 לעומת כ-59.5% ב-2005. למרות זאת, הכיסוי בשני החצאים של שנת 2006 נשאר יציב בכ-55%. מעבר לכך, כניסתו של עיתון החינם "ישראלי" גרם לעלייה בכיסוי היומי של העיתונים ל-59.5% (בנטרול החפיפה). ישראלי עצמו רשת 11.4% חשיפה בחציון השני של 2006.
תופעה דומה ניכרת גם בכיסוי היומי לתחנות הרדיו, אולם כנראה בעקבות סיבות אחרות. למרות ירידה קלה בהאזנה כללית ברמה שנתית, (מ-79.4% ב-2005 ל-77.6% ב-2006), רמת ההאזנה בחציון השני של 2006 גדלה מ-76.9% בינואר-יוני 2006 ל-78.1% ביולי-דצמבר. מקור הגידול נובע, כאמור, מההאזנה לתחנות הארציות המתמקדות בתוכן חדשותי שרשמו גידולים בכיסויים בתקופה זו, שכללה בתוכה את המלחמה בלבנון.
גם בקטגוריית השבועונים חלה ירידה בשיעורי החשיפה השנתיים. שבועון "לאישה" מבית "ידיעות אחרונות" מציג 12.7 אחוזי חשיפה ב-2006 לעומת 15.9% בשנת 2005. מגמה זהה קיימת בשבועונים פנאי פלוס, רייטינג, בעוד שבועון "טיים אאוט תל אביב" מציג שיעורי חשיפה דומים של 1.4% ב-2006 וב-2005.
קטגוריית הירחונים מאופיינת בעיקר בירידות קלות בשיעורי החשיפה השנתיים. בין המגזינים הרושמים ירידות קלות בחשיפה: דה-מרקר (3.1% ב-2006 לעומת 3.4% ב-2005); מסע אחר (מ-6.3% ל-5.2%); נשיונל ג'יאוגרפיק (מ-6.4% ל-4.9%); מנטה (מ-4.8% ל-4.5%) ובלייזר (מ-5.4% ל-5%).
לעומתם, המגזינים "להיות משפחה" ו"מסע עולמי" שומרים על סטגנציה בשיעורי החשיפה, ואילו המגזינים עולם האישה, דרך האוכל, הורים וילדים ומזגין רכב רושמים עליות.
בהתייחסות לזמן המוקדש לשימוש בכל מדיה, אין שינויים מהותיים במדיה הוותיקה והצרכן הישראלי ממשיך להשקיע כשעתיים במהלך יומו להאזנה לרדיו וכחצי שעה בקריאת עיתונים. כפי שדווח בסקר TIM האחרון לחודש דצמבר 2006, האינטרנט ממשיך להגדיל חלקו בסל המדיה שבשימוש הישראלים, אלא שקצב הגידול הינו פחות דרמטי לעומת גלים קודמים. למרות זאת, זמן השימוש באינטרנט גדל לארבע ורבע שעות גלישה מהבית בשבוע ממוצע, בהשוואה לכ-4 שעות בחציון הראשון של השנה.
לדברי איתן כסיף, מנכ"ל TGI ישראל: "שינוי במפת הסביבה כגון אירוע כניסתו של עיתון חדש, 'ישראלי' לשוק, מחייב כלים מקצועיים מסוג סקרי TGI כדי לזהות ולהציג את השפעתו על הרגלי הקריאה של האוכלוסייה. תופעות מעין אלו שוב מעידות על החשיבות של כלי מדידה אובייקטיבי ומקצועי המשקף את המגמות והתהליכים בעולם השיווק והמדיה".
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על-ידי חברת "מחקרי סינגל סורס" מקבוצת טלסקר ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. הסקר מתבסס על מדגם מייצג של 10,000 מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-3.72 מיליון נפש. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-18 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.