הערכות: גוגל תרכוש את חברת Adscape Media שמתמחה בפרסום במשחקי וידיאו

בשנה שעברה רכשה מיקרוסופט את חברת Massive, שמתמחה גם היא בפרסום במשחקי וידיאו, תמורת קרוב ל-200 מיליון דולרים

על פי דיווח שהופיע בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ג'ורנל, עשויה גוגל לרכוש את חברת Adscape Media שמתמחה בפרסום במשחקי וידיאו. בשנה שעברה רכשה מיקרוסופט את חברת Massive, שמתמחה גם היא בפרסום במשחקי ווידאו, תמורת קרוב למאתיים מיליון דולרים. דובר גוגל מסר כי החברה אינה נוהגת להגיב לשמועות וספקולציות.

בחודש אפריל האחרון העריכה יאנקי גרופ כי "צמיחה מהירה צפויה בשוק הפרסום במשחקי וידיאו - התעשייה עשויה לגדול פי חמש ולהגיע להיקף של 732 מיליון דולרים עד שנת 2010". בשנת 2005 הסתכם היקף השוק ב-56 מיליון דולרים ובשנת 2004 ב-34 מיליון דולרים. ביחס לשנת 2006 צפתה יאנקי גרופ שהיקף השוק יוכפל, אך נתונים סופיים לא פורסמו עדיין.

השוק של הפרסום במשחקי וידיאו נחשב לאטרקטיבי, משום שצעירים בגילאי 18 עד 34 - חתך דמוגראפי מבוקש בקרב המבקשים - נוטים להקדיש יותר שעות פנאי למשחקי וידיאו, על חשבון הצפייה בטלוויזיה. קווין בראון, מנהל חטיבת Xbox במיקרוסופט, הדגיש עובדה זו בפסגת הפרסום שנערכה בוועידה של מפתחי המשחקים בשנה שעברה.

הפרסום במשחקי וידיאו עשוי לתרום לירידה במחירי המשחקים. "הגיימרים מוכנים לצפות בשמות של מותגים רלוונטיים, אם אלו משתלבים ברוח המשחק - או אם הם מבינים שהפרסום מוריד את מחיר המשחק", אמר סימון קרלס, העורך האחראי של מגזין Game Developer.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה