רכבת ישראל מפרסמת הבהרות למתמודדות במכרז המדיה

מתכוונת להשקיע 10 מיליון שקל בתקציב המדיה; במידה ותהיה חריגה מהתקציב, החברה שתזכה במכרז תחויב במתן הנחה; משרד הפרסום הזוכה לא יטפל בתקציב הקריאטיב
אפרת אדיר |

בעקבות מפגש מציעים שהתקיים עם חברות המדיה המתמודדות במכרז, ולאחר קבלת התייחסותן, הודיעה השבוע רכבת ישראל למתמודדות במכרז לרכישת מדיה על עריכת מספר שינויים, ובהתאמה על דחיית המועד האחרון להגשת הצעות ל-13 בנובמבר, זאת על מנת לאפשר למתמודדות להיערך להגשת ההצעות.

המכרז נסוב סביב ההחלטה המרכזית של רכבת ישראל לבצע את רכישת המדיה באמצעות חברת מדיה אחת בלבד, זו שתזכה במכרז.

מבחינת היקף רכישת המדיה, הרכבת מעריכה שתרכוש מדיה בהיקף שנתי של כ-10 מיליון שקל. כנגזר מכך, ועל-מנת לזכות במחירי מדיה נמוכים בהשוואה למחירים שהרכבת משלמת כיום, נכלל במכרז "מנגנון הגנה" שנועד לפצות את הזוכה במכרז במידה וסך רכישת המדיה השנתי, עבור הרכבת, יהיה נמוך מסכום זה. מאידך, במידה ותקציב הפרסום השנתי יעלה על סך של 10 מיליון שקל הרי שהחברה הזוכה תחויב במתן הנחה עבור התשלום המגיע לה לטובת רכישת מדיה. לדברי דוברת רכבת ישראל, היקף הרכישות האמור, הינו תוצאה של הגידול המסיבי במספר נוסעי הרכבת ובמספר התחנות, פיתוח רשת המסילות וכן תגבור הפרסום בנושאי בטיחות. לפיכך, צפוי שתקציב הפרסום של הרכבת יעלה על תקציב השנה שעברה.

כמו כן, קיימת הגבלת השתתפות במכרז הפרסום. כאחד מתנאי הגשת המועמדות למכרז, הובהר, כי משרד פרסום לא יוכל לספק לרכבת ישראל גם שירותי רכישת מדיה וגם שירותי פרסום. אולם, השתתפות כשלעצמה במכרז המדיה אינה מונעת השתתפות וזכייה במכרז הפרסום העתיד להתפרסם בתקופה הקרובה. מאידך, הובהר כי על אף ההערות שהתקבלו לנושא, רכבת ישראל תשמור על הפרדה מוחלטת בין מכרז רכישת המדיה לבין המכרז לבחירת משרד פרסום חדש. ההפרדה נעשית במטרה למקסם ולייעל את תקציב הפרסום, באמצעות קבלת מחירים אטרקטיביים יותר עבור שירותי רכישת המדיה, כמו-גם, לנתב את משרד הפרסום שייבחר לעבודת קריאטיב בלבד.

עד כה, לא ידוע אלו מחברות המדיה ניגשו למכרז, אולם החברות מדיה קום, יוניברסל מקאן, TMF ופרו-מדיה הודיעו, כי לא יקחו חלק במכרז. נראה, כי התנאים המחמירים של המכרז אינם קורצים לחברות המדיה המובילות בענף להשתתף במכרז.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה