מלח - דוח רבעון 1 לשנת 2005

עו"ד לילך דניאל |

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

בריטיש איירווייז קרדיט: מתוך אתר החברהבריטיש איירווייז קרדיט: מתוך אתר החברה

חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב

שבוע לאחר סיום המערכה בעזה והשבת החטופים החיים, עוד ועוד חברות מתחילות להכריז על השבת הטיסות לישראל: תמונת מצב עדכנית

הדס ברטל |

הרכבת  האווירית לישראל לא מפסיקה, סגן נשיא ארה"ב ג'יי די ואנס המריא היום אחרי ביקור בן שלושה ימים, גם מרקו רוביו צפוי להגיע היום לביקור בישראל וזה קורה במסגרת המאמצים של האמריקנים לוודא שההסכם של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מיושם, וגם להכין את הקרקע לשלב ב', לתפור את הקצוות ולפתור את האתגרים שסובבים בעיקר סביב סוגיית התפרקות חמאס מנשקו והמשילות ברצועה.

הרכבת האווירית הזאת מובילה אותנו לבדוק את הלוח של נתב"ג - מי החברות שכבר טסות אלינו, מי הבטיחו שיחדשו את הקווים ומי בכלל לא חושבות לחזור. ההסכם בעזה משנה את התמונה על הקרקע בשביל החברות - גם בטחונית וגם תדמיתית. הטילים מתימן שהתעופפו וסיכנו את הצוותים, חדלו, וההתקדמות המדינית בעזה עושה לחברות יותר "נוח" לטוס לפה. זה כמובן מוביל לשינוי המפה האווירית פה, אלעל וישראייר וארקיע כבר לא שולטות בשמיים, המניות של השתיים הראשונות, בהתאם, - איבדו גובה. 

אחרי שבועות של השבתה חלקית ומרחב אווירי מוגבל, ישראל חוזרת לשגרה תעופתית. החברות הישראליות היו הראשונות לשוב לפעילות מלאה. אל על, ישראייר וארקיע מפעילות כיום קווים סדירים לרוב יעדיהן באירופה, אסיה, אפריקה וארצות הברית החל מניו יורק ולוס אנג'לס, דרך לונדון וברצלונה ועד בנגקוק ודובאי. גם אייר חיפה ממשיכה להפעיל טיסות אזוריות מנתב"ג ומחיפה ליעדים כמו אתונה, לרנקה ורודוס.

הזרות שחוזרות

במקביל לחזרת החברות הישראליות, מתחיל גם גל של חידוש קווים מצד חברות זרות. רשימה ארוכה של חברות כבר שבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר).

לעומתן יש גם חברות שממשיכות לשבת על הגדר. אייר קנדה, ריינאייר ואמירייטס השעו את טיסותיהן עד סוף מרץ 2026, בעוד שאייר אינדיה ואיטה (ITA) טרם יחזרו לפני סוף השנה. חברות אחרות כמו איבריה, בריטיש איירווייז ויורווינגס צפויות לחזור לפעילות כבר ב-26 באוקטובר, אם לא יחולו עיכובים נוספים.