מפושט רגל למיליונר - תומר אבנון חוזר לבורסה עם סקיילוק

קבוצת אבנון שפועלת בתחומי הביטחון הגיעה להסדר חוב לפני שנה בנוגע ל-200 מיליון שקל; תומר אבנון כבר היה רגע לפני אובדן הונו, אבל המלחמה החזירה את הביקושים לעסקים שלו; וכעת הוא מנסה להכניס את סקיילוק לבורסה דרך מיזוג עם השלד טכנופלס ונצ'רס

רוי שיינמן | (8)

תומר אבנון, מייסד ונשיא קבוצת אבנון, הוא ההוכחה לכך שזה לא הסוף עד שזה לא הסוף. אבנון נקלע להסדר חוב, הוא לא הצליח לשרת את החובות של הקבוצה שלו שעברה להסדר נושים והוא איבד כמעט את כל נכסיו, אלא שאז הגיעה המלחמה. הקבוצה הביטחונית זכתה לביקושים גבוהים וחזרה להרוויח. 

אבנון מכר, על רקע הגאות בתחום, את חברת מיי דיפנס, חברה ליירוט מל"טים, לפי שווי של כ-480 מיליון שקל (מחצית לקבוצה עצמה) וכיסה את רוב החובות של הקבוצה שנוצרו בין היתר מהעלאת הריבית בעולם: ועכשיו הוא מנסה להנפיק את סקיילוק, הזרוע העיקרית בעסקיו. 

תומר אבנון; קרדיט: אתר קבוצת אבנון

תומר אבנון; קרדיט: אתר קבוצת אבנון

סקיילוק, החברה שמפתחת מערכות לזיהוי וליירוט רחפנים, תתמזג עם השלד טכנופלס ונצ'רס  טכנופלס ונצרס לו יש 12 מיליון שקל בקופה. בעלי המניות בסקיילוק יחזיקו ב-70% מהחברה הממוזגת מה שמציב לחברה ליירוט רחפנים שווי של 70-80 מיליון שקל, מכפיל רווח של 9.5 לפני הזינוק היום במניית טכנופלס (מעל 30%).

הכנסותיה של סקיילוק בשנת 2024 צפויות להסתכם לסך של לפחות כ-15 מיליון דולר, גידול של 36%  ביחס להכנסות בהיקף מוערך של 11 מיליון דולר שרשמה החברה בשנת 2023, זאת לצד רווח לפני מס צפוי של לא פחות מסך של כ-12 מיליון שקלים (כ-3 מיליון דולר) בשנת 2024. ההון העצמי של סקיילוק צפוי לעמוד על כ-20 מיליון שקלים במסגרת המיזוג. מנכ"ל סקיילוק הוא אביעד מצא ויו"ר החברה הוא יוסי וייס, לשעבר מנכ"ל התעשייה האווירית.

 

"חברת סקיילוק מברכת על מזכר ההבנות למיזוג עם טכנופלס, וכניסתה הצפויה של סקיילוק לבורסה", מסר יוסי וייס, יו"ר סקיילוק. "לחברת סקיילוק מוצרים חדשניים המבוססים על טכנולוגיה מתקדמת פרי פיתוחה של החברה הנמכרים כבר למספר מדינות וגופים ברחבי העולם. המלחמה באוקראינה וכן מלחמת חרבות ברזל העלו משמעותית את הביקוש למוצרי החברה למטרות צורך זיהוי, איתור ויירוט של רחפנים. הכניסה לבורסה תאפשר לנו להמשיך להצמיח את הפעילות שלנו ולהפוך לחברה מובילה בשוק הביטחוני הבינלאומי".

"מזכר ההבנות שנחתם עם חברת סקיילוק מהווה הזדמנות להצפת ערך משמעותית לבעלי המניות של טכנופלס באמצעות מיזוג עם חברה חדשנית, רווחית, צומחת ועם צוות ניהולי מצוין", מסרה דינה שרעפי, מנכ"לית טכנופלס.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אנונימי 26/03/2025 06:10
    הגב לתגובה זו
    מהלך גאוני אין ספק.אבל להשקיע בו יהיה לנו המשקיעים קשה מאוד
  • 5.
    יהווית 01/10/2024 00:03
    הגב לתגובה זו
    צדיק כתמר יפרח
  • 4.
    דוד 30/09/2024 11:33
    הגב לתגובה זו
    עד שלא יוחזר הכסף.לא נשקיע בו ולא בטוגדר ששיווקה אותו.
  • 3.
    מיזוג עם שלד זה אומר שאין תשקיף ולכן מלכודת (ל"ת)
    סוד העושק 30/09/2024 10:30
    הגב לתגובה זו
  • תמיד 30/09/2024 12:29
    הגב לתגובה זו
    ולהטיל ספק
  • 2.
    הזהיר 30/09/2024 02:13
    הגב לתגובה זו
    רוב הסיכויים שהמיזוג לא יצלח. לכתוב על מיזוג כאן בכתבה זו הטעיה. רק מזכר הבנות. סטטיסטית מהשנים האחרונות סיכוי של 80 אחוז שזה ייפול, כמו שקרה לפסגות עם רובו טים, וכמו טכנופלס עצמה שזה התרסק עם ארקיע.
  • משקיע 30/09/2024 09:35
    הגב לתגובה זו
    חברה טובה
  • 1.
    עוד לא חוזר לשום מקום. יש עוד חובות. השם נפגע מאד. (ל"ת)
    יריב 29/09/2024 15:27
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳