דוחות

שניב עם עלייה של 24% ברווח ברבעון למרות ירידה קלה בהכנסות

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של 7.4 מיליון שקל על הכנסות של 213 מיליון שקל; המניה קופצת ב-8%
דור עצמון |

חברת שניב שניב 0.07% העוסקת בייצור מוצרי נייר, ניקוי, טואלטיקה, קוסמטיקה ומוצרים לרכב ולתעשייה, רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 213.4 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 222.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 4%.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם ב-56.9 מיליון שקל (כ-26.7% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 52.6 מיליון שקל (כ-23.7% מההכנסות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-15.3 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 12.3 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של 24.3%.

שניב סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 7.4 מיליון שקל בהשוואה לרווח נקי של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 23.7%.

מניית שניב קופצת כעת בכ-8% במסחר למחיר של 3.5 שקל ושווי שוק של 219.6 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

גולף אנד קו, בני ברק
צילום: שי אפשטיין
דוחות

״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%

המלחמה והשקל-דולר הרסו לגולף את הרבעון - ההכנסות נשארו יציבות על 222 מיליון שקל, אבל הרווח הנקי נחתך בכ-80% ל-5.6 מיליון שקל; גולף תחלק 10 מיליון שקל דיבידנד ותרחיב פעילות עם רכישת זיכיון רשת סבון

מנדי הניג |

זה לא שהשורה התחתונה של גולף יציבה. אנחנו התרגלנו לראות גלים בשורת הרווח לאורך הרבעונים האחרונים כשהוא נע בין מיליונים בודדים עד ל22-26 ברבעונים טובים. הרבעון השני הקודם אפילו הפתיע כשהוא זינק ל-26.1 מיליון מ-3 מיליון ב-2023. אבל הרבעון האחרון מפתיע ולא לטובה, גולף סוגרת את התקופה עם 5.6 מיליון לבעלי המניות.

״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים. בהתחלה זה היה מהכיוון הברור - המערכה מול איראן שיתקה את המשק ל-12 ימים, סגרה את הלקוחות בבתים והשאירה את החנויות ריקות. אפילו הפעילות באונליין לא הצליחה לפצות על הפגיעה ולתמוך בשורת הרווח. ואז עם סיום המבצע וזינוק השקל הגיעה המכה השנייה. השקל שזינק מול הדולר אמור היה להיטיב עם היבואנים, אבל במקרה של גולף הוא הפך לבומרנג: הוצאות הגידור תפחו והגיעו ל־17 מיליון שקל, לעומת 5 מיליון בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

על פניו, השקל החזק אמור להיטיב עם היבואנים. לגולף יש ״יותר כסף״ לרכוש את פריטי האופנה ולייצר אותם, אבל זה פועל גם כבומרנג כי כשהמטבע המקומי שווה יותר, נהיה שווה יותר לייבא פריטי הלבשה והמחירים יורדים. גולף נאלצת לחתוך במחירים כדי להשוות אותם לשוק ולשמור על רלוונטיות. הקבוצה הצליחה לשמור על רמת ההכנסות והם נשארו יציבות סביב 222 מיליון שקל. 

לאור התוצאות גולף הכריזה על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל לבעלי המניות, ובמקביל היא הודיעה על רכישת זיכיון רשת "סבון" בישראל, צעד שירחיב את פריסת המותגים שלה אל תחום הטיפוח והקוסמטיקה - הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל.

בהמשך לפרסום התוצאות, מניית גולף מגיבה בירידה של 0.4% ונסחרת לפי שווי שוק של כ־344 מיליון שקל. בחודש האחרון הקבוצה דשדשה עם ירידה של כ-1%, אבל במבט רחב יותר היא עדיין מציגה תשואה של כ־31% מתחילת השנה וזינוק של יותר מ־120% ב־12 החודשים האחרונים.