דודי אמסלם
צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

מנדלבליט נתן את אישורו לעסקת בזק-סרצ'לייט; הכדור אצל אמסלם

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר לשר התקשורת לחתום על אישור העברת השליטה בבזק לקרן סרצ'לייט, לאחר שזה דרש את אישור היועץ 
נועם בראל | (7)
נושאים בכתבה בזק סרצ'ילייט

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר לשר התקשורת, דודי אמסלם לחתום על אישור העברת השליטה בבזק לקרן סרצ'לייט. 

כעת, לאחר שהתקבל האישור מהיועץ הממשלתי, הכדור עובר לגמרי לידיים של אמסלם, ונראה שהוא יאשר את העברת השליטה בבזק לסרצ'לייט, מהלך שצתפוי להיות מושלם בתוך שבועות בודדים.

ההתפתחות הדרמטית מגיעה לאחר שאתמול הודיעה סרצ'לייט כי אם העסקה לא תושלם עד 24 בנובמבר היא שומרת לה את הזכות לבטל את העסקה. החברות דרשו אתמול משר התקשורת דודי אמסלם לאשר את מכירת בזק לסרצ'לייט, בטענה שכולם אישרו את העסקה, למעט השר והפצירו כי אם לא יחתום יש סכנה גדולה לכספי מחזיקי אגרות החוב -  3 מיליארד שקל.

במכתב שהפנו החברות לאמסלם נכתב, בין היתר, כי "חברתנו הופתעה והוטרדה ביותר נוכח פרסומים בתקשורת לפיהם כבוד השר שוקל שלא לחתום על היתר השליטה, אם היועץ המשפטי לממשלה לא יאשר לו".

"שאלת החתימה של כבוד השר על ההיתר היא שאלה עובדתית של ניגוד עניינים: אם אין לשר קרבה עסקית, חברית או משפחתית לסרצ'לייט, לט.נ.ר או למי מבעלי השליטה בהם, אין כל סיבה שכבודו לא יחתום או שיעכב את חתימתו; זו שאלה שהתשובה לה נמצאת אצל השר בלבד ולא אצל היועץ המשפטי לממשלה", נכתב.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    תם 08/11/2019 12:43
    הגב לתגובה זו
    זה שמעוניין למכור במחיר גבוה? אז עכשיו משחקים אותה קצת קשוחים ובתיכף מאשרים וכולם מרוצים. אז שלא ישחקו אותה עם המכתב הזה - הוא צריך לומר מיד אם יש לו זיקה כלשהי **למי מהצדדים**.
  • 5.
    צפוני 08/11/2019 09:33
    הגב לתגובה זו
    המניה תזנק בענק ביום ראשון?
  • 4.
    מריה 07/11/2019 21:47
    הגב לתגובה זו
    ולחסוך את כל הבלגן.
  • 3.
    העיקר: שופוני 07/11/2019 21:11
    הגב לתגובה זו
    מרוקאי רוצה כבוד. לא יחתום סתם כך בקלות. אמסלם , מה יהיה איתך?איך הפישפש עלה למעלה?
  • 2.
    עוד שר כזה ואבדנו 07/11/2019 19:07
    הגב לתגובה זו
    כשממנים שר שהיכולת שלו היא במקרה הטוב לנהל מכולת למה מצפים
  • אל תאתגר אותו. אנשי הליכוד הנבערים. (ל"ת)
    מכולת גדול עליו. 07/11/2019 21:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עכשיו אים השליח של ביבי יסרב זה יהיה נגדו (ל"ת)
    דני 07/11/2019 17:08
    הגב לתגובה זו
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

היום בבורסה: נייס תעלה, החוזים על האפס; הסנטימנט החיובי צפוי להימשך

מערכת ביזפורטל |

  • טרם החל המסחר הרציף
  


המניות הדואליות חוזרות עם עלייה קטנה - 0.1% אחרי שוול סטריט ננעלה אמש בירידות - נעילה שלילית בוול-סטריט; מארוול נפלה ב-7%, פרמאונט זינקה ב-9%. מניית נייס -4.56%  תעלה ב-1.7%, טבע -2.16%  ב-0.7%.. הנה הרשימה של הגדולות (הקליקו לקבל את כל הרשימה): 




החוזים על המדדים העיקריים בוול סטריט סביב האפס. אסיה בירידות בהמשך למגמה בוול סטריט. לכאורה אמורה להיות פתיחה מגומגמת בשוק המקומי, אבל הסנטימנט החיובי כאן חזק. 


אחרי פתיחה חלשה לדצמבר, המומנטום חזר לשוק המקומי כשגם מעבר לים יש שיפור בסנטימנט. זה זמן טוב גם לבדוק מי שלושת המניות שהניבו את התשואה הגבוהה ביותר מתחילת החודש ומה הסיבות לזה: