רפי ליפא וגל עמית מתנתקים מחברת פועלים-איביאי - המניה צוללת 20%
חברת פועלים איביאיי שהינה חברת החיתום הגדולה בישראל מודיעה כעת כי רפי ליפא וגל עמית המשמשים כיועצי חברות נדלן זרות עימם משתפת החברה פעולה בהנפקות של חברות נדלן זרות בשנים האחרונות מנתקים קשר עם החברה ומתכוונים לפעול עצמאית ולהתחרות בה.
"בכוונתם לפעול בתחום עצמאית ולהתחרות בחברה. לפיכך, צפוי שיתוף הפעולה העתידי בין הצדדים לקטון באופן משמעותי או לחדול. להערכת החברה, מהלך זה עלול לפגוע בהכנסות החברה מהנפקות נדלן זרות באופן מהותי.", כך נכתב הדיווח.
אחת ההערכות הן שמנכ"ל פועלים איביאי אלי גולדשמיט יחבור לרפי ליפא וגל עמית בהקמת גוף חיתום חדש. אם אכן כך יקרה, ייתכן שגולדשמיט ימשוך איתו את החתמים הבולטים בפועלים איביאיי, אילן מוסנהים ונדב זיו. מהלך שכזה עלול לייצר פגיעה קשה אף יותר בפועלים איביאי שלמעשה תתרוקן מאנשיה.
מניית פועלים איביאי שסגרה אתמול בשווי של כמעט חצי מיליארד שקלים צוללת כעת 20% ומניית איביאי בית השק נחתכת כ-6.5%. חברת פועלים איביאי מוחזקת ב-40.5% ע"י בית ההשקעות איביאיי ו-18.86% ע"י פועלים שוקי הון.
- מנכ"לים חדשים לווליו בייס חיתום: מורן נחשוני ואמיר נחום
- תביעה כנגד פועלים אי.בי.אי כנגד מדיניות התגמול של הבכירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כניסת חברות הנדל"ן האמריקניות לשוק האג"ח הישראלי היא מהתופעות הבולטות ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. עד כדי כך התפשטה התופעה שבבורסה השיקו לאחרונה מדד שנקרא תל בונד גלובל שכולל אג"חים של חברות זרות ללא זיקה לישראל, הנסחרות בבורסה בת"א. 25 סדרות אג"ח בשווי שוק כולל של כ-14.5 מיליארד שקל נסחרות במדד.
- 2.הצלף 16/08/2017 19:07הגב לתגובה זו2 בכירים עזבו את אי בי אי חיתום והם חושבים שכדאי להקים גוף מתחרה הרי זה בדיחה מהלכת גוף חזק עם אנשי מיקצוע נהדרים ( לא לפרוט) שעובדים באי בי אי לקוחות לא יעזבו את אי בי אי בגלל אותם 2 אפסים שחושבים רק על הכסף האישי שלהם .. הם ייפלו בגדול בגלל שאי בי אי הוא גוף בעל שם גדול ומוניטין ענק ויש שם מספיק אנשים מוכשרים בתוך המערכת בכדאי להעיף את הארגון לשיאים חדשים מכה קטנה בכנף וטעות גדולה של 2 הליצנים שעזבו מקום טוב לא מחליפים !!!! ראו המלצת קנייה שלי רק הזמן יידבר
- 1.אמיר 16/08/2017 11:48הגב לתגובה זויש אנשים (במיוחד בתחום החיתום )שאף פעם לא שבעים

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6
העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה
דניה סיבוס דניה סיבוס 1.56% מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.
היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.
המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה סביב אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים
הרבה מעבר לעוד נתיב
העבודות עצמן רחבות יותר מהוספת נתיבים. החברה מציינת כי העבודות כוללות הרחבה של כביש 6 לשני הכיוונים, הפרדות פיזיות בין כביש 6 לכביש 1, מעברי תחתית, תוספת נתיבים, הקמת גשרים חדשים והרחבה של גשרים קיימים, קירות אקוסטיים, מעבירי מים ועבודות משלימות. אלו פרויקטים שנפרסים על שטח גדול וכוללים לא מעט עבודות תשתית “שקופות”, כאלה שלא תמיד רואים מהאוטו ביום יום, אבל הן הבסיס שמחזיק את הכביש מתפקד לאורך זמן.
- חצי שנה אחרי: לפידות קפיטל שוב מממשת בדניה סיבוס
- דניה מסכמת רבעון עם ירידה קלה בהכנסות אך שיפור ברווחיות התפעולית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרויקט מוגדר כפרויקט למדידה, כך שהתשלום מתבצע לפי הכמויות שיבוצעו בפועל ולפי מחירי כתבי הכמויות שסוכמו, ולא לפי סכום סגור שמוכר מראש. בחברה מציינים כי אם וכאשר יתקבל צו התחלת עבודה, משך העבודות צפוי לעמוד על כ-3 שנים.
