אייל קרתא
צילום: יח"צ חברת CTFX.

האם אפשר לפצח את סוד המסחר בקריפטו ולפתח שיטה אפקטיבית באמת?

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה מטבעות קריפטו

כשאייל קרתא היה בן 22, הוא נחשף לעולם חדש ומרתק מבחינתו, ובעצם כזה שרובנו עדיין לא מכירים באמת: מטבעות קריפטוגרפיים. מטבעות אלה - שלפעמים נקראים גם מטבעות וירטואליים או מטבעות דיגיטליים, ושכוללים את הביטקוין המפורסם וגם את הטטר, הסולנה, האת'ריום, הדוג'קוין ועוד - משכו את תשומת הלב שלו, והוא התחיל לסחור בהם.

ניסוי וטעייה, ועוד ניסויים ועוד טעויות - עד לפיתוח שיטה שמניבה הצלחות

בשנתיים הראשונות, מודה קרתא, הוא פעל בעיקר בשיטת הניסוי והטעייה. היו השקעות שהכפילו את עצמן פי 50 תוך כמה ימים אבל במקביל היו גם הפסדים כבדים. באותה תקופה קרתא השתתף בכנסים רבים שעסקו במטבעות החדשניים, פגש עוד אנשים שניסו להרוויח מעסקאות בתחום והבין שני דברים: ראשית, שהמטבעות הדיגיטליים הם לא טרנד חולף ושיש בהם פוטנציאל עצום, ושנית, שכדי לנצח את התנודתיות ואת אי הוודאות הוא זקוק לשיטה שתאפשר לו לסחור באופן חכם.

 

עצמאות כלכלית אמיתית ועצמאות מחשבתית

לפני פיצוח השיטה שמבטיחה מסחר מושכל במטבעות קריפטו (וגם במטבעות המסורתיים כמו הדולר, הין, הליש"ט, היורו ושאר מטבעות של מדינות העולם), כדאי לחזור לתחילת הדרך של קרתא.

כבר מגיל צעיר הוא הבין שלהגיע כל בוקר למקום עבודה ולשהות בו במשך רוב שעות היום זו דרך נפוצה להעביר את החיים - אבל ממש לא היחידה, וגם לא זו שמאפשרת למצות באמת את החיים. כמובן שמי שזקוק לשגרה קבועה ומי שאוהבת את העבודה שלה יכולים לבחור בחיים של עבודה מ-9 עד 5, אבל אין סיבה לפחד מדרכים אחרות.

אייל קרתא החל לפרנס את עצמו כבר בגיל 15, בעבודות כפיים מאומצות. לאחר מכן עבד בתחום המכירות וזיהה מהר מאוד את הפער שבין המשכורת שלו לבין הרווחים שהניב לאחרים, גם כשמתקדמים לכאורה בהיררכיה של החברה. קרתא פנה לדרך עצמאית, הקים עסקים שחלקם שגשגו וחלקם לא - ועדיין לא הגיע לעצמאות כלכלית.

רק אחרי שהתוודע לקריפטו, התמקצע בתחום, למד אותו לעומק וכאמור פיתח שיטת מסחר מיטבית לניצול ההזדמנויות הרבות בשוק החדש, העצמאות המחשבתית הובילה גם לעצמאות כלכלית אמיתית. עד מהרה התבקש קרתא ע"י חברים טובים ללמד גם אותם איך מטבעות וירטואליים מייצרים רווח ממשי - ומשם ועד לפיתוח קורס קריפטו איכותי הדרך הייתה קצרה.

קרדיט: יח"צ חברת CTFX

לחלוק את הידע עם אחרים ולהיות שותף למסע משמעותי

מגפת הקורונה טלטלה את העולם כולו ובפרט ערערה אצל רבים את הבסיס הכלכלי. זוהי עוד סיבה טובה לבחירה של אייל קרתא לוותר על האנונימיות - ולחלוק את הידע יקר הערך שרכש בעולמות המט"ח והקריפטו עם אחרים, כך שגם הם יוכלו להגיע לעצמאות כלכלית גם כשמסביב מתרחשת טלטלה של ממש.

תוכנית הלימודים שבנה קרתא משלבת קורס מטבעות וירטואליים עם קורס מט"ח, וזאת על-מנת להקנות לתלמידים את כל הכלים הנחוצים לזיהוי הזדמנויות בעולם הפיננסי של היום - שכולל את שני סוגי המטבעות. חשוב לציין כי אין בישראל עוד קורס קריפטו שהוא גם קורס מט"ח, כך שבמידה רבה הקורס שמציעה CTFX, החברה שייסד קרתא, הוא קורס שוק ההון המתקדם ביותר שיש בארץ.

עוד כדאי לדעת שקרתא מגדיר את העברת הידע והנחלת הכלים כמסע. בהתאם תלמידי CTFX זוכים לתמיכה משמעותית גם אחרי סיום הקורס - דרך אזור אישי באתר שבו הם מקבלים מידע עדכני ומועיל במיוחד על מגמות בולטות בתחומי המט"ח והקריפטו, הקורס מט"ח כולל חדשות חשובות מהעולמות האלה, סקירות עומק, פודקאסטים עם תובנות מעניינות ואפילו דיווחים על עסקאות שביצעו קרתא ושותפיו למסע.

התלמידים יכולים לבחור בין קורס פרונטלי לבין קורס דיגיטלי, כששניהם מוצעים במחירים אטרקטיביים במיוחד. בכל מקרה הם מקבלים גם שלושה מדריכים שילוו אותם בהמשך החיים, מחשבון ניהול סיכונים, ולא פחות חשוב - ידע בנושאי פסיכולוגיה של השווקים, מיסוי וחוקים, כך שכל פעולה שיבצעו בשוק המט"ח ו/או הקריפטו תהיה הנכונה ביותר עבורם מכל הבחינות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Pexelsצילום: Pexels

מזגן חכם: כך נראית מהפכת המיזוג בשוק המזגנים בישראל

הדור החדש של מערכות המיזוג מציע שילוב בין עוצמה, חיסכון, שליטה חכמה ונוחות, ומציע איכות חיים ונוחות מרבית בכל בית או מבנה אחר אשר מתאימים אותו אליו 

נושאים בכתבה מזגן

שוק מיזוג האוויר בישראל עובר בשנים האחרונות שדרוג משמעותי הודות לטכנולוגיה המתקדמת אשר נותנת את אותותיה בכל תחום ורובד אפשרי בחיינו. אם בעבר הבחירה במזגן התמקדה בעיקר בהספק הקירור שהוא מציע או במחיר שלו, הרי שכיום הצרכנים מחפשים ערך משמעותי הרבה יותר במזגן לרבות: יעילות אנרגטית, שליטה חכמה, פעולה שקטה, טכנולוגיה מתקדמת כמו טכנולוגיית אינוורטר וחוויית שימוש מותאמת אישית. הדור החדש של מערכות מיזוג כבר לא מסתפק בקירור רנדומלי ושגרתי של החלל ומטרתו היא להציע פתרון טכנולוגי מדויק שמשדרג את איכות החיים של דיירי הבית וחוסך באופן ניכר בהוצאות החשמל גם בהפעלה רציפה בימי הקיץ החמים.

מהפכת האינוורטר - שליטה מדויקת וחיסכון מתמשך

אחד השינויים המרכזיים בשוק המיזוג הוא המעבר למערכות מבוססות אינוורטר. במקום עבודה בינארית של כיבוי־ הדלקה של מזגן בהתאם לצורך, טכנולוגיית אינוורטר מאפשרת למזגן לכוון את תפוקתו בזמן אמת לפי הטמפרטורה המבוקשת והדבר מוביל לשתי תוצאות בעלות השפעה רבה שהן: שמירה על טמפרטורה יציבה, ללא תנודות קיצוניות לאורך זמן וחיסכון ניכר בחשמל, מכיוון שהמנוע פועל בעוצמה נמוכה יותר לאורך זמן. כתוצאה מכך, בעלי בתים ומשרדים מדווחים על ירידה בהוצאות החשמל לצד נוחות יומיומית גבוהה יותר.

שליטה מהסמארטפון 

הבית המודרני הופך חכם יותר משנה לשנה והמזגנים אינם יוצאים מן הכלל בין כל מכשירי החשמל אשר ניתן לשלוט עליהם מרחוק במסגרת בית חכם. דגמי מזגנים מתקדמים מגיעים כיום עם יכולות שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית שמאפשרת הפעלה, כיבוי, תזמון קבוע של שעות, מעקב אחרי צריכת החשמל ובחירה של מצבי פעולה שונים.

מדובר על טכנולוגיה אשר מאפשרת לבצע מגוון פעולות כגון: להפעיל מזגן לפני שחוזרים הביתה על מנת שהחלל יהיה מקורר או מחומם היטב בהתאם לצורך ולעונה כבר כאשר תיכנסו מהמרחב החיצוני אליו, לקבוע טמפרטורה מדויקת הנדרשת לכל חדר בנפרד או לנטר את פעולתו של מזגן המזוהה כעובד שלא לצורך. ברוב הבתים בישראל, שימוש נכון בשליטה חכמה מוביל לחיסכון נוסף של 10–20% בצריכת החשמל השנתית.

פעולה שקטה במיוחד כיתרון משמעותי בחדרי שינה ובמשרדים

שדרוג נוסף בדגמי הדור החדש הוא מנגנוני פעולה שקטים. אם בעבר מזגנים היו מורגשים מאוד ברעש המנוע והמאוורר שלהם והיו משפיעים על השהייה הנעימה והנינוחה בחדר לצרכי עבודה, מנוחה ועוד, הרי שהיום קיימים דגמים שמגיעים ל־19 דציבל בלבד כאשר מדובר על רמת רעש נמוכה מאוד שאיננה נשמעת כמעט. במשרדים פתוחים, חדרי ילדים וחדרי שינה מדובר על דבר חשוב ביותר שמציע נוחות.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.