אייל קרתא
צילום: יח"צ חברת CTFX.

האם אפשר לפצח את סוד המסחר בקריפטו ולפתח שיטה אפקטיבית באמת?

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה מטבעות קריפטו

כשאייל קרתא היה בן 22, הוא נחשף לעולם חדש ומרתק מבחינתו, ובעצם כזה שרובנו עדיין לא מכירים באמת: מטבעות קריפטוגרפיים. מטבעות אלה - שלפעמים נקראים גם מטבעות וירטואליים או מטבעות דיגיטליים, ושכוללים את הביטקוין המפורסם וגם את הטטר, הסולנה, האת'ריום, הדוג'קוין ועוד - משכו את תשומת הלב שלו, והוא התחיל לסחור בהם.

ניסוי וטעייה, ועוד ניסויים ועוד טעויות - עד לפיתוח שיטה שמניבה הצלחות

בשנתיים הראשונות, מודה קרתא, הוא פעל בעיקר בשיטת הניסוי והטעייה. היו השקעות שהכפילו את עצמן פי 50 תוך כמה ימים אבל במקביל היו גם הפסדים כבדים. באותה תקופה קרתא השתתף בכנסים רבים שעסקו במטבעות החדשניים, פגש עוד אנשים שניסו להרוויח מעסקאות בתחום והבין שני דברים: ראשית, שהמטבעות הדיגיטליים הם לא טרנד חולף ושיש בהם פוטנציאל עצום, ושנית, שכדי לנצח את התנודתיות ואת אי הוודאות הוא זקוק לשיטה שתאפשר לו לסחור באופן חכם.

 

עצמאות כלכלית אמיתית ועצמאות מחשבתית

לפני פיצוח השיטה שמבטיחה מסחר מושכל במטבעות קריפטו (וגם במטבעות המסורתיים כמו הדולר, הין, הליש"ט, היורו ושאר מטבעות של מדינות העולם), כדאי לחזור לתחילת הדרך של קרתא.

כבר מגיל צעיר הוא הבין שלהגיע כל בוקר למקום עבודה ולשהות בו במשך רוב שעות היום זו דרך נפוצה להעביר את החיים - אבל ממש לא היחידה, וגם לא זו שמאפשרת למצות באמת את החיים. כמובן שמי שזקוק לשגרה קבועה ומי שאוהבת את העבודה שלה יכולים לבחור בחיים של עבודה מ-9 עד 5, אבל אין סיבה לפחד מדרכים אחרות.

אייל קרתא החל לפרנס את עצמו כבר בגיל 15, בעבודות כפיים מאומצות. לאחר מכן עבד בתחום המכירות וזיהה מהר מאוד את הפער שבין המשכורת שלו לבין הרווחים שהניב לאחרים, גם כשמתקדמים לכאורה בהיררכיה של החברה. קרתא פנה לדרך עצמאית, הקים עסקים שחלקם שגשגו וחלקם לא - ועדיין לא הגיע לעצמאות כלכלית.

רק אחרי שהתוודע לקריפטו, התמקצע בתחום, למד אותו לעומק וכאמור פיתח שיטת מסחר מיטבית לניצול ההזדמנויות הרבות בשוק החדש, העצמאות המחשבתית הובילה גם לעצמאות כלכלית אמיתית. עד מהרה התבקש קרתא ע"י חברים טובים ללמד גם אותם איך מטבעות וירטואליים מייצרים רווח ממשי - ומשם ועד לפיתוח קורס קריפטו איכותי הדרך הייתה קצרה.

קרדיט: יח"צ חברת CTFX

לחלוק את הידע עם אחרים ולהיות שותף למסע משמעותי

מגפת הקורונה טלטלה את העולם כולו ובפרט ערערה אצל רבים את הבסיס הכלכלי. זוהי עוד סיבה טובה לבחירה של אייל קרתא לוותר על האנונימיות - ולחלוק את הידע יקר הערך שרכש בעולמות המט"ח והקריפטו עם אחרים, כך שגם הם יוכלו להגיע לעצמאות כלכלית גם כשמסביב מתרחשת טלטלה של ממש.

תוכנית הלימודים שבנה קרתא משלבת קורס מטבעות וירטואליים עם קורס מט"ח, וזאת על-מנת להקנות לתלמידים את כל הכלים הנחוצים לזיהוי הזדמנויות בעולם הפיננסי של היום - שכולל את שני סוגי המטבעות. חשוב לציין כי אין בישראל עוד קורס קריפטו שהוא גם קורס מט"ח, כך שבמידה רבה הקורס שמציעה CTFX, החברה שייסד קרתא, הוא קורס שוק ההון המתקדם ביותר שיש בארץ.

עוד כדאי לדעת שקרתא מגדיר את העברת הידע והנחלת הכלים כמסע. בהתאם תלמידי CTFX זוכים לתמיכה משמעותית גם אחרי סיום הקורס - דרך אזור אישי באתר שבו הם מקבלים מידע עדכני ומועיל במיוחד על מגמות בולטות בתחומי המט"ח והקריפטו, הקורס מט"ח כולל חדשות חשובות מהעולמות האלה, סקירות עומק, פודקאסטים עם תובנות מעניינות ואפילו דיווחים על עסקאות שביצעו קרתא ושותפיו למסע.

התלמידים יכולים לבחור בין קורס פרונטלי לבין קורס דיגיטלי, כששניהם מוצעים במחירים אטרקטיביים במיוחד. בכל מקרה הם מקבלים גם שלושה מדריכים שילוו אותם בהמשך החיים, מחשבון ניהול סיכונים, ולא פחות חשוב - ידע בנושאי פסיכולוגיה של השווקים, מיסוי וחוקים, כך שכל פעולה שיבצעו בשוק המט"ח ו/או הקריפטו תהיה הנכונה ביותר עבורם מכל הבחינות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.