האם אפשר לפצח את סוד המסחר בקריפטו ולפתח שיטה אפקטיבית באמת?
כשאייל קרתא היה בן 22, הוא נחשף לעולם חדש ומרתק מבחינתו, ובעצם כזה שרובנו עדיין לא מכירים באמת: מטבעות קריפטוגרפיים. מטבעות אלה - שלפעמים נקראים גם מטבעות וירטואליים או מטבעות דיגיטליים, ושכוללים את הביטקוין המפורסם וגם את הטטר, הסולנה, האת'ריום, הדוג'קוין ועוד - משכו את תשומת הלב שלו, והוא התחיל לסחור בהם.
ניסוי וטעייה, ועוד ניסויים ועוד טעויות - עד לפיתוח שיטה שמניבה הצלחות
בשנתיים הראשונות, מודה קרתא, הוא פעל בעיקר בשיטת הניסוי והטעייה. היו השקעות שהכפילו את עצמן פי 50 תוך כמה ימים אבל במקביל היו גם הפסדים כבדים. באותה תקופה קרתא השתתף בכנסים רבים שעסקו במטבעות החדשניים, פגש עוד אנשים שניסו להרוויח מעסקאות בתחום והבין שני דברים: ראשית, שהמטבעות הדיגיטליים הם לא טרנד חולף ושיש בהם פוטנציאל עצום, ושנית, שכדי לנצח את התנודתיות ואת אי הוודאות הוא זקוק לשיטה שתאפשר לו לסחור באופן חכם.
עצמאות כלכלית אמיתית ועצמאות מחשבתית
לפני פיצוח השיטה שמבטיחה מסחר מושכל במטבעות קריפטו (וגם במטבעות המסורתיים כמו הדולר, הין, הליש"ט, היורו ושאר מטבעות של מדינות העולם), כדאי לחזור לתחילת הדרך של קרתא.כבר מגיל צעיר הוא הבין שלהגיע כל בוקר למקום עבודה ולשהות בו במשך רוב שעות היום זו דרך נפוצה להעביר את החיים - אבל ממש לא היחידה, וגם לא זו שמאפשרת למצות באמת את החיים. כמובן שמי שזקוק לשגרה קבועה ומי שאוהבת את העבודה שלה יכולים לבחור בחיים של עבודה מ-9 עד 5, אבל אין סיבה לפחד מדרכים אחרות.
אייל קרתא החל לפרנס את עצמו כבר בגיל 15, בעבודות כפיים מאומצות. לאחר מכן עבד בתחום המכירות וזיהה מהר מאוד את הפער שבין המשכורת שלו לבין הרווחים שהניב לאחרים, גם כשמתקדמים לכאורה בהיררכיה של החברה. קרתא פנה לדרך עצמאית, הקים עסקים שחלקם שגשגו וחלקם לא - ועדיין לא הגיע לעצמאות כלכלית.
- אחרי הירידות: התנודתיות נרגעת והמשקיעים מתחילים לחזור לביטקוין
- S&P הורידה את דירוג היציבות של Tether - חשיפה לביטקוין ופערי שקיפות מגבירים סיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רק אחרי שהתוודע לקריפטו, התמקצע בתחום, למד אותו לעומק וכאמור פיתח שיטת מסחר מיטבית לניצול ההזדמנויות הרבות בשוק החדש, העצמאות המחשבתית הובילה גם לעצמאות כלכלית אמיתית. עד מהרה התבקש קרתא ע"י חברים טובים ללמד גם אותם איך מטבעות וירטואליים מייצרים רווח ממשי - ומשם ועד לפיתוח קורס קריפטו איכותי הדרך הייתה קצרה.
קרדיט: יח"צ חברת CTFX
לחלוק את הידע עם אחרים ולהיות שותף למסע משמעותי
מגפת הקורונה טלטלה את העולם כולו ובפרט ערערה אצל רבים את הבסיס הכלכלי. זוהי עוד סיבה טובה לבחירה של אייל קרתא לוותר על האנונימיות - ולחלוק את הידע יקר הערך שרכש בעולמות המט"ח והקריפטו עם אחרים, כך שגם הם יוכלו להגיע לעצמאות כלכלית גם כשמסביב מתרחשת טלטלה של ממש.תוכנית הלימודים שבנה קרתא משלבת קורס מטבעות וירטואליים עם קורס מט"ח, וזאת על-מנת להקנות לתלמידים את כל הכלים הנחוצים לזיהוי הזדמנויות בעולם הפיננסי של היום - שכולל את שני סוגי המטבעות. חשוב לציין כי אין בישראל עוד קורס קריפטו שהוא גם קורס מט"ח, כך שבמידה רבה הקורס שמציעה CTFX, החברה שייסד קרתא, הוא קורס שוק ההון המתקדם ביותר שיש בארץ.
עוד כדאי לדעת שקרתא מגדיר את העברת הידע והנחלת הכלים כמסע. בהתאם תלמידי CTFX זוכים לתמיכה משמעותית גם אחרי סיום הקורס - דרך אזור אישי באתר שבו הם מקבלים מידע עדכני ומועיל במיוחד על מגמות בולטות בתחומי המט"ח והקריפטו, הקורס מט"ח כולל חדשות חשובות מהעולמות האלה, סקירות עומק, פודקאסטים עם תובנות מעניינות ואפילו דיווחים על עסקאות שביצעו קרתא ושותפיו למסע.
התלמידים יכולים לבחור בין קורס פרונטלי לבין קורס דיגיטלי, כששניהם מוצעים במחירים אטרקטיביים במיוחד. בכל מקרה הם מקבלים גם שלושה מדריכים שילוו אותם בהמשך החיים, מחשבון ניהול סיכונים, ולא פחות חשוב - ידע בנושאי פסיכולוגיה של השווקים, מיסוי וחוקים, כך שכל פעולה שיבצעו בשוק המט"ח ו/או הקריפטו תהיה הנכונה ביותר עבורם מכל הבחינות.
צילום: Freepikכיסוי מורחב בביטוח צד ג׳ - הדרך החכמה לביטוח משתלם
ביטוח צד ג' עם שילוב נכון של הרחבות, יכול להעניק שקט נפשי דומה מאוד לביטוח מקיף, במיוחד לבעלי רכבים ישנים, נהגים זהירים או משפחות שמבקשות לחסוך בעלויות
בעשור האחרון השתנה שוק הביטוח לרכב בישראל מקצה לקצה.
אם בעבר ביטוח צד ג׳ נחשב לאפשרות בסיסית ומצומצמת, הרי שכיום מדובר במוצר ביטוחי גמיש במיוחד - כזה שמאפשר
לבעלי רכבים לבחור בדיוק אילו כיסויים הם רוצים, ולשלם רק על מה שהם באמת צריכים.
המגמה הזו הגיעה מתוך צורך: לא כל נהג צריך ביטוח מקיף, ולא כל רכב מצדיק פרמיה של אלפי שקלים בשנה.
אבל אף אחד
גם לא רוצה למצוא את עצמו חסר הגנה במקרה של תאונה או תקלה.
הפתרון שנמצא באמצע הוא ביטוח צד ג׳ עם הרחבות - ביטוח בהתאמה אישית ,שצובר תאוצה בישראל ב 2025.
למה יותר נהגים בוחרים בביטוח צד ג׳?
נהגי ישראל משלמים על ביטוח רכב בממוצע בין 2,000 ל 5,000 ₪ לשנה, תלוי בגיל, סוג הרכב והעבר הביטוחי.
כשמדובר
ברכב ישן או משומש ששוויו נמוך מ 30 אלף ₪ ההוצאה הזו נראית לעיתים מיותרת.
ביטוח מקיף נועד להגן גם על הרכב שלך במקרה של תאונה, גניבה או שריפה - אבל אם עלות התיקון קרובה לשווי הרכב, ייתכן שפשוט לא כדאי לבטח אותו בצורה מקיפה.
במקום זאת, יותר נהגים עוברים לביטוח צד ג׳ שמכסה נזק שגרמת לרכב אחר, ומוסיפים אליו הרחבות חכמות שנותנות תחושת ביטחון כמעט כמו מקיף - בעלות הרבה יותר נמוכה.
כך אפשר ליהנות מהגנה אמיתית בלי לשלם על סעיפים מיותרים.
- צה"ל הוזיל לכם את ביטוח הרכב ביותר מ-5% - האם זה הזמן לחדש פוליסה?
- הרכב "הגנוב" חנה בחוץ - והתובע הגיע איתו לבית המשפט: פסק הדין היה חריג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההרחבות שהופכות צד ג׳ לביטוח כמעט מקיף
חברות הביטוח בישראל מציעות כיום מגוון תוספות שהופכות את ביטוח צד ג׳ למוצר מותאם אישית. הנה כמה מהבולטות שבהן:
