תשוקה ושמה חשמלית
המכוניות החשמליות נמצאות כאן, גלגליהן ננעצו בכביש הישראלי והן הולכות וצוברות תאוצה. רבים חושקים במכונית החשמלית לנוכח יתרונותיה, וכן חברות רבות מציעות יותר ויותר דגמים חשמליים בעלי מאפיינים שונים המתאימים לכל סוגי הנהגים. אז מה היתרונות של מכונית חשמלית על פני רכב מבוסס בנזין? על כך בכתבה הבאה
נהיגה בטוחה ונוחה
אחד היתרונות המרכזיים של מכונית חשמלית על פני מכונית מבוססת בנזין, הוא נוחות ובטיחות הנהיגה. מכונית חשמלית לא כוללת תיבת הילוכים ומנועי בעירה עם דרישות מורכבות. הדבר מאפשר הנדסה נוחה יותר ובטוחה יותר של מבנה המכונית על ידי הנמכת מרכז הכובד של הרכב. כך, הנהיגה הופכת ליציבה יותר, בעלת פחות טלטלות ובטוחה יותר בעיקולים וסיבובים. בנוסף, אחד היתרונות של המנוע החשמלי על פני מנוע הבנזין הוא, שהמנוע החשמלי לא צריך לבנות עוצמתו בהתאם ליחס ההעברה של תיבת ההילוכים, ולכן כבר בלחיצת הדוושה הראשונה המנוע מוכן להאיץ למהירות הדרושה.
כל עצירה היא תדלוק
אחד היתרונות המשמעותיים עבור בעלי מכונית חשמלית הוא כמובן החיסכון בתדלוקים. מדובר גם בהוצאה כלכלית שנחסכת, אך בעיקר בחיסכון בזמן ובתכנון קל יותר של הנסיעה. מכונית חשמלית, בדומה לטלפון נייד או מחשב, ניתן להטעין כל לילה עד לסוללה מלאה, כך שכל יום ניתן להתחיל עם מיכל מלא שיספיק לנסיעה של מאות קילומטרים. בנוסף, במידה ומותקנות עמדות הטענה בחניון בעבודה או במרכזי קניות, גם שם כל עצירה היא גם הטענה שמבטיחה לכם שקט נפשי.
שקט, נוהגים
ואם כבר שקט, אחד היתרונות המשמעותיים במכונית חשמלית הוא כמובן השקט במהלך הנהיגה. קשה להאמין עד כמה מכונית בנזין רועשת עד שנוהגים במכונית חשמלית. השקט מאפשר גם רוגע וריכוז גבוה יותר בנהיגה, וגם יכולת לנהל שיחה נעימה יותר ברכב עם הנוסעים האחרים, או האזנה למוזיקה בצורה טובה יותר. עם זאת, צריך לזכור שהשקט של המכונית מתקיים גם כלפי חוץ, ועל כן לפעמים הולכי רגל נוטים להיות מופתעים יותר מהופעה של מכונית חשמלית מעבר לפינה.
שומרים על הסביבה
עוד יתרון משמעותי במיוחד של מכונית חשמלית הוא כמובן האפקט הסביבתי הנמוך שלה. השימוש בדלקים מבוססי פחם הוא מזהם, ואנחנו חווים (וצפויים לחוות עוד יותר בהמשך) את ההשפעות המזיקות שלו. שימוש במכונית חשמלית מאפשר חיסכון באנרגיה וצמצום של פליטת הפחמן, ובכך מסייע לנו לשמור על הסביבה ולאפשר עתיד טוב יותר לנו ולילדינו.
- הדגמים החדשים שצפויים לעשות בקרוב עלייה לכבישי ישראל
- חשבתם שהרכב ההיברידי שלכם הוא ירוק? תחשבו שוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אין יותר מוסכים
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןרכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.
