בית
בית

פרצו לכם לדירה - מה עושים עכשיו?

תוכן בחסות |

פריצה לבית המגורים היא הרבה יותר מאשר מכה כלכלית. מדובר במכה רגשית, בתחושה של חדירה למרחב האינטימי והפרטי ביותר, אשר לרבים קשה מאוד להתאושש ממנה. החרדות המלוות את הפריצה, גורמות למצוקה ופחדים לרבים.  למרות הקשיים, לאחר שאיתרתם פריצה לביתכם, יש מספר פעולות שכדאי מאוד לעשות, לצמצום הנזק הכלכלי ולסיוע בהתאוששות הרגשית ביום שאחרי.

 

יצירת קשר עם גורמי שיטור ואכיפה

הגעתם אל הבית לאחר יום עבודה ארוך, ואתם נתקלים במחזה בלהות. כלל הפריטים שלכם נמצאים באי סדר, מכשירי חשמל יקרים נעדרים, והחלונות או הדלת נפרצו. לעיתים קרובות, הרפלקס הראשוני במצבים אלו הוא לצלול את תוך הבלגן, ולנסות להשיב את הסדר למרחב המגורים. למרות הפיתוי העז לעשות זאת, חשוב לפני הכול ליצור קשר עם גורמי שיטור ואכיפה. טלפון למשטרה יאפשר לה להתחיל במהירות את פעולות החיפוש אחר הפורצים, ואחראי בטיחות עירוני יוכל ליידע את התושבים האחרים להיזהר, ואפילו לנסות לסגור את היציאה מהיישוב.

לעיתים קרובות, המשטרה תנחה אתכם לא לגעת ברכוש המוטל בצורה מפוזרת ברחבי הבית, ולחכות להגעת הניידת. השוטרים יתשאלו אתכם לגבי נסיבות המקרה, וינסו לאסוף רמזים מזירת הפשע, כולל טביעות אצבע ועדויות ממצלמות רחוב באזור. פעמים רבות, ביטוח תכולת דירה יכול להעניק לכם החזר על הרכוש שנגנב, אך חברת הביטוח תדרוש אישור לכך שיצרתם קשר עם המשטרה כתנאי להעברת הכספים.

 

איתור כרטיס אשראי ופנקסי צ'קים

אם אתם נוהגים לשמור את כרטיס האשראי או את פנקסי הצ'קים שלכם בארון ספציפי בבית, כדאי לנסות לאתר אותם מהר ככל האפשר. הרכוש הנגנב עשוי להיות בעל ערך רב, אך סביר להניח שהכסף בחשבון הבנק שלכם הוא פיתוי גדול יותר לפורצים. אם לא הצלחתם לאתר את פנקסי הצ'קים וכרטיסי האשראי, עליכם לנהוג כאילו לפורצים יש נגישות מלאה לחשבון הבנק שלכם. בטלו את כרטיס האשראי מהר ככל האפשר, וידעו את הבנקאי שלכם על הפריצה והגניבה. כך, לא תצטרכו להתאמץ לבטל בדיעבד חיובים של חשבון הבנק שלכם, ותמנעו נזק פיננסי אדיר ממדים.

 

מיפוי הפריטים החסרים לקראת פנייה לחברת הביטוח

לאחר שכוחות השיטור עזבו את הדירה, ולפני מסירת עדות רשמית, עליכם לנסות ולאתר את כלל הפריטים החסרים משטח הבית. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא באמצעות סידור איטי ומדויק של כל אחד מהחדרים. במהלך הסידור, תשימו לב פתאום לפריטים חסרים. ניסיון להבחין בכך כאשר החדר מבולגן הינו מועד מראש לכישלון. מיפוי הפריטים החסרים צריך להיעשות באופן מדויק ושקול.

אל תמהרו לרשום המוני פריטים שאתם כמעט בטוחים שאבדו, וצרו את הרישום הסופי לאחר שאתם בטוחים מעבר לכל ספק מהם פריטי הרכוש אשר הפורצים לקחו עימם. מיפוי הפריטים החסרים הוא חיוני לקראת פנייה לחברת הביטוח והפעלת ביטוח תכולת דירה, כך שתוכלו לקבל עליהם פיצוי כספי. גם אם על הערך הרגשי אף אחד לא יוכל לפצות אתכם, הרי שזהו הרע במיעוטו.

 

מיגון הבית מפני פריצות לשם החזרת תחושת הביטחון

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.