bbb
צילום: יחצ

ההפלגה יוצאת לדרך

תוכן בחסות |

מה עומד מאחורי חברת הספנות

 

הפלגה היא אחת הדרכים המפנקות להגיע ליעד המבוקש וליהנות תוך כדי מחוויה בלתי נשכחת. ספינת פאר המאובזרת בכל טוב, מתקני פנאי ונופש בסטנדרטים הגבוהים ביותר, קולינריה כשרה ממעלה ראשונה, חדרים וסוויטות מרווחים ונעימים וכן אפשרויות להעצים את ההנאה בסיורי חוף, חנות דיוטי פרי פטורה ממכס וממע"מ, טיפולי יופי וספא ועוד שלל שדרוגים. 

מנו ספנות הינה חברת הפלגת הנופש הגדולה בישראל המציעה שייט תענוגות ומגוון חבילות נופש אטרקטיביות ליעדים נבחרים בגולדן איריס, ספינת יוקרה בבעלות החברה.

 

מנו ספנות החלה את דרכה בשנות ה-30 של המאה הקודמת כאשר עולה מסלוניקי בשם מרדכי מנו עלה ארצה עם הוריו. אביו היה ספן בנמל חיפה ומרדכי הצעיר חי ונשם את פעילות הנמל התוססת ובמהרה החל בעצמו לעבוד בתחום ונודע כסוחר ממולח שמייבא סחורות מטורקיה. הוא ניחן בקסם אישי ממגנט וצבר קהל לקוחות גדול ומגוון. בהמשך אף רכש ספינות מטען וייבא ארצה סחורות ממקומות רבים ועם קום המדינה, היה לאחד מחלוצי הספנות העברית והכלכלה המקומית.

בנו של מרדכי, משה מנו, המשיך את המורשת וייסד חברת ספנות חדשה – מנו ספנות בע"מ שכעבור מספר שנים התרחבה והפכה למנו הולדינגס, שתחת פעילותה הענפה מציעה כיום מלבד הפלגות נופש, גם הובלה ימית חובקת עולם, שירותי ניהול והפעלת אוניות, משמשת כסוכנת כלכלית בישראל לענקית הספנות K Line Kawasaki Kisen Kaisha LTD ואף מספקת שירותי תיירות לאוניות נופש ולצוותם המגיעים ארצה, מטפלת באוניות ובמטוסים של תיירים ומציעה מגוון שירותי תיירות – הפלגות, טיסות, סיורי חוף ועוד.

 

גולדן איריס הינה ספינת הדגל של מנו ספנות. הספינה המפוארת נבנתה בשנת 1975 על ידי מספנת Burmeister & Wain בדנמרק באיכות הגבוהה ביותר – אבזור פנים יוקרתי תוצרת איטליה ותכנון ארכיטקטוני ששם דגש על אסתטיקה ופרקטיקה כאחד. 

בתחילת דרכה בלב ים נקראה הגולדן איריס " "Cunard Princess בהשראת דמותה של הנסיכה גרייס ממונקו. הגולדן איריס עברה ידיים רבות ושייטה ברחבי העולם לפני שהגיעה למנו ספנות. את הפלגת הבכורה ביצעה ב-1977 מניו יורק לברמודה ובהמשך שטה לאירופה. בעת מלחמת המפרץ, היא שימשה כמרכז נופש ופנאי לחיילים האמריקאים בשירותם והיתה אמורה לצאת למפרץ הפרסי אך בסופו של דבר, התכנית לא יצאה לפועל. בשנת 2001 נרכשה הגולדן איריס על ידי מנו ספנות. לפני שיצאה לשוט, עברה שיפוץ מקיף שהקנה לה את המראה המרשים ואת הנוחות המפנקת. כיום היא מפליגה מנמל חיפה למגוון יעדים ביניהם קרוזים ליוון, קרואטיה, בולגריה, רומניה, איטליה ועוד.

 

תפעול אוניה כה גדולה הוא מבצע מאתגר ובאוניה פועלים כ-300 אנשי צוות שהם משפחה גדולה ממגוון מדינות ולאומים כמו רוסיה, קפריסין, פיליפינים ורומניה וכמובן ישראל, מעין קיבוץ גלויות שיוצר אווירה קוסמופוליטית מיוחדת ממנה נהנים אורחי הגולדן איריס.

במנו ספנות דאגו גם לארוחות כשרות, פעילויות בידור מהנות לכל המשפחה ותכנית סיורים אטרקטיבית במיוחד בכל עגינה. קונספט מנצח של חברה מובילה. 

 

למציאת מגוון קרוזים ליעדים באירופה גלשו לאתר החברה 

 https://cruise.mano.co.il/

 

 

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.