מפרסמים - פתרונות תשלום חדשים, שימו לב לדור ה-Z
מפרסמים רבים מבינים את הפוטנציאל הטמון בנערות וצעירות שמבלות את חייהם ברשת, אך מרביתם נוהגים להתעלם מהן במסעות הפרסום לרכישות ברשת, ולו משום שלמרביתם אין כרטיסי אשראי ו/או אפשרות אחרת לרכוש ברשת. אגב, כשאני רושם נערות וצעירות בלשון נקבה, כי הן הרוב המוחלט, הכוונה היא גם לצעירים כמובן.
אותן צעירות נספרות כמבקרות "Visitors" באתרים השונים, שבעיקר מורידות את אחוזי ההמרה מביקור לרכישה, ולא כלקוחות פוטנציאליים. הגדילה לעשות אפליקציית המסרים סנאפ שבכדי להגדיל את אפקטיביות הפרסום שלה, היא איננה מייעצת ללקוחותיה לפנות לצעירות בפלח הגילאים 13-18 (דור ה-Z) למרות שלפי הדוחות שהיא מעבירה לבורסה כ-20% ממשתמשיה הם בני ובנות נוער.
למרות שאין ברשות מרביתן כרטיסי אשראי, לפי דוח של Statista ב-2017 בני הנוער היוו 5%-8% מסך מכירות האון ליין בארה"ב שהסתכמו ב-410 מיליארד דולר. כלומר - צעירים (ובעיקר צעירות) היו אחראים ליותר מ-20 מיליארד דולר מסך המכירות און ליין. כיצד?
הסיבות משתנות אבל העיקרית שבהם היא אפקט "הנדנוד", שמוצג בצורה טובה בפרסומות של בנק לאומי לכרטיס האשראי לילדים Me. היינו, אותם צעירים וצעירות ממתינים שהוריהם יחזרו בערב ויזינו את פרטי האשראי שלהם ב"סלים" של אותם צעירים. או כמו שהפרזנטור של לאומי שר - "נהייתי בנק"...
- ebay עוקפת את הצפי - אבל מאכזבת בתחזית והמניה נופלת
- שת"פ בין eBay ישראל ו'סלונה': תשיק באתר הבלוגים פלטפורמה לרכישת פרטים בהתאמה אישית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחקר של ebay בישראל מצא ש"ההורים מהווים את מקור המימון הנפוץ ביותר לקניות בקרב 65% מבני-הנוער", ומצד שני, רק ל-2% מאותם צעירים יש כרטיס אשראי נטען שניתן להם על ידי ההורים. למה?
בעקבות המודעות של ההורים לסכנות ברשת - מסתבר שמרבית ההורים אינם בדמותו של "אל בנדי" שמעוניינים שילדיהם ייקחו מהם כסף ו"יעזבו אותם בשקט". רובם רוצים לדעת מה הילד שלהם מעוניין לקנות ברשת, טרם הרכישה!
את המגמה של רצון ההורים במעורבות ברכישות של ילדיהם ברשת, זיהתה ענקית המסחר המקוון אמזון, ובסוף 2017 השיקה את "אמזון טיינס" - פתרון שמאפשר לצעירים וצעירות לרכוש ברשת "בחסות הורית". התהליך פשוט: הצעיר מוצא מוצר באמזון, מכניס לסל וב"מעבר לקופה" בוחר באופציה של לבקש מההורה. הוא מוסיף מלל שמסביר מדוע, ואם ההורה משתכנע הוא קונה עבורו. הפתרון הפך לקומודיטי, כמו כל דבר אחר שמי שאחראית על 50% מסך המכירות און ליין בארה"ב מאמצת...
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר...
אבל מה יעשו אתרים שהם לא אמזון? אז כאן ניתן למנות פתרונות כמו כרטיסי פרי פייד כפי שהוזכר קודם ותוספים שונים לאתרים, חלקם פרי פיתוח ישראלי, שמאפשרים לילדים לקנות בחסות הורית. בעוד בכרטיסי פרי פייד ההורה יודע בדיעבד מה הילד קנה, בפתרונות ה"תוספים לאתרים" ההורה יודע מראש מה הילד רוצה לקנות ובוחר באם לאשר.
כיום מיליוני בני נוער בארה"ב נעזרים בפתרונות שונים לתשלום ברשת. ככל שפתרונות התשלום הללו יתפסו תאוצה, יותר צעירות וצעירים יוכלו לקנות הרשת, מגמה שלא עתידה להיעלם מעיניהם של המפרסמים.
אביחי מיכאלי הוא מייסד שותף ומנכ"ל AskToPay- חברה עם פתרון המאפשר לצעירים לרכוש און ליין
- 3.דינו 03/10/2018 22:50הגב לתגובה זופתרונות שלא מחייבים אותי כהורה להוריד אפליקציות יתפסו.
- 2.שרא״מ 03/10/2018 16:43הגב לתגובה זותרבות השפע מתרחבת
- 1.יוני סלטון 03/10/2018 15:26הגב לתגובה זויישר כח
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7