אסף ליברמן קלמן ליבסקינד כאן ב'
צילום: רפי דלויה

מחר יפורסם TGI: לראשונה נתוני קול ישראל בעידן כאן

סקר האזנה החצי-שנתי יכלול לראשונה את הנתונים המלאים של האזנה לרשתות קול ישראל של התאגיד. כמו כן יכלול את גל"צ, התחנות האזוריות והעיתונים השונים
אלכסנדר כץ | (3)

במוקד סקר TGI שיפורסם מחר (יום ד') ב-11:00, יהיו בפעם הראשונה נתוני האזנה השל תחנות קול ישראל בעידן תאגיד השידור הציבורי כאן. הסקר שבוחן את פרק הזמן שבין 1 ביולי 2017 ל-31 בדצמבר אותה שנה, יבדוק את נתוני האזנה לתחנות הרדיו השונות ולעיתונים. 

הסקר מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.2 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-40 מאז השקתו.

הסקר הקודם שפורסם לאחר הקמת התאגיד, כלל במדידתו את נתוני האזנה לרדיו בתקופת רשות השידור, והפעם כל התקופה תתייחס לתאגיד השידור הציבורי. מאז הקמת התאגיד ישנה ביקורת על השינויים שנעשו ברדיו 88FM ובכאן ג'

הסקר גם יבחן את נתוני האזנה לתחנות גל"צ, גם בן תחת ניהול חדש של שמעון אלקבץ, שדאג לא לבצע שינויים מהותיים בלוח השידורים של התחנות הצבאיות. 

כרגיל, יהיה מעניין לראות את יחסי הכוחות בחשיפה של העיתונים הגדולים ישראל היום וידיעות אחרונות, שנה לאחר חשיפת המגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל ידיעות נוני מוזס, במה שהוביל לפרשת תיק 2000. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מחכה לשמוע על הנתונים של קלמן ליברמן המשובחים (ל"ת)
    מתרגש 23/01/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קול ישראל 23/01/2018 15:05
    הגב לתגובה זו
    הוא לא מסוגל להפיק משפט רהוט שלם ללא השתהויות --- eeee ו- ey ו- tey וכו'. מנהלי התאגיד 00 הגיע השעה לטפל בנושא באופן החלטתי ומיידי!
  • ל-1 24/01/2018 10:15
    הגב לתגובה זו
    אבל כעיקרון התוכנית הולכת לכיוון הנכון.. בהמשך גם המילמולים הקטנים ייפסקו.. זה עניין של ניסיון.. אני אישית נורא אהבתי אותה - ומבחינתי (לפחות) מדובר בתוכנית הרדיו הכי טובה כיום בארץ!!
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.