מדד סנטו אבי סנטו
צילום: אייס

חם ולח: מדד סנטו בדק עד כמה רותחת גזרת המזגנים בסושיאל

אבי סנטו בדק עבור אייס מה עושים מותגי המזגנים השונים - תדיראן, אלקטרה וטורנדו - ברשתות החברתיות, והאם הם מנצלים את הגזרה הזאת. התוצאה קרירה במיוחד. כנסו
אבי סנטו | (1)

הקיץ בעיצומו, שמש, ים, המון חופש (ואולי גם יותר מדי) לילדים, הבגדים מתקצרים ושעות האור ארוכות. חלק בלתי נפרד מזה היא הלחות המטורפת שאנחנו פה במרכז נאלצים להתמודד איתו, לצד החום האימתני, והשילוב של השניים מוביל אותנו לחיפוש אינסופי אחרי מקומות ממוזגים.

 

החודש-חודשיים שלפני הקיץ, וגם שיא העונה – אלה שעתם היפה ביותר של מוכרי ומתקיני המזגנים. אז לצד הקמפיינים הרבים בתקשורת למותגים כאלה ואחרים, השבוע במדד סנטו של באייס נבדוק הפעם את הנוכחות של  3 המותגים המובילים בתחום המיזוג - תדיראן, אלקטרה וטורנדו, במדיה בחברתית. 

 

זאת לא הכמות אלא האיכות?

לפני קריאת הפסקה הבאה, אני ממליץ לכם לקחת נשימה ארוכה. אז כמה פוסטים כל מותג משקיע ברשת? לתדיראן דף פייסבוק מאד מושקע עם פוסט חדש כל יומיים לערך. זמן התגובה של החברה למענה גולשים עומד על כשעה – דבר שאינו טריוויאלי כלל לחברה בסדר גודל כזה - ועל זה מגיע להם שאפו ענק! גם המענה שלהם בתוך התגובות מהיר ויעיל מאד. שאפו נוסף.

אלקטרה מחזיקה בדף עסקי "רציני" עם 298  לייקים בסך הכל, שלא עודכן בחודש האחרון. לזכותה יאמר כי היא עונה להודעות בתוך דקות. אבל עם כל הכבוד לחום הכבד השורר בישראל, חשוב מאד שהחברה תעסיק מנהל מדיה חברתית שיעדכן את הדף, כי ככה זה פשוט נראה לא טוב.

ועדיין, מצבה של אלקטרה טוב מזה של טורנדו. על פי בדיקה שלי, לחברה לא קיים בכלל דף עסקי,  וזה הזמן לומר לך חברה יקרה: את מפספסת שביל ארוך של לקוחות הסובלים מהקיץ הישראלי!

 

מי הכי יפה בעיר?

נתחיל עם תדיראן. חברה ותיקה עם  ניסיון ושנים של נוכחות ממותגת בישראל. אתר האינטרנט שלה מצוין, ומאגד בתוכו גם שירותים נוספים ומוצרים של החברה. הוא נראה מעולה, מחולק בצורה  מסודרת ומתודולוגית, תומך בחוק הנגישות ומעניק לנו הגולשים את כל המידע הדרוש לנו על מנת לרצות לרכוש  פתרונות מיזוג בכל צורה שהיא. האתר משלב בתוכו את האפשרות לחנות אי-קומרס, ומהפאן הטכני אף "צובע" את גולשי האתר לצרכי רימרקטיניג (שיווק מחדש). הרגשתי ממש טוב, וזה אף גרם לי רצון להישאר באתר.

גולת הכותרת הייתה "היועץ הדיגיטלי" - מדריך חכם באתר המוביל אותך ומבצע לך בירור צרכים עמוק עד לשלב הרכישה והייעוץ. גם כאן הכול היה לי פשוט קל וידידותי למשתמש. ניתן להדפיס את הייעוץ ואף להזמין הביתה יועץ אמיתי. דרך מקורית ואמנם קצת יקרה לגרום לנו להפוך לליד חם ביותר. ככה עושים שיווק!

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יחד עם זאת הנוכחות של המדיה החברתית לא מורגשת באתר האינטרנט. כפתור הפייסבוק הכל כך חשוב מתחבא לו אי שם בתחתית האתר, שלא נדבר על יתר המדיות החברתיות שלא מצוינות - וחבל. הייתי מצפה מחברה גדולה להקים מועדון לקוחות ראוי לחיזוק ערכי המותג ולהגברת הנוכחות ביתר הפלטפורמות השיווקיות ברשת.

גם באלקטרה המצב לא רע בכלל באתר האינטרנט שלה – הוא מסודר בצורה פשוטה וקלה לעיכול, וממש ידידותי למשתמש. דווקא הפשטות של האתר וחוסר העומס שלו, עשויים להשאיר את הגולש באתר יותר ויותר. האתר תומך בחוק הנגישות ומעניק ידע רב בנושא המזגנים. יש מקום לשירות הלקוחות ומקום מסודר וברור ליצירת קשר אבל... הרשתות החברתיות לא מופיעות בו בכלל! ישנו פיצ'ר מיושן מאד המזמין את קהל הגולשים לשתף את תכני האתר, פעולה שניתן בקלות לוותר עליה ומניסיון אף אחד לא באמת לוחץ  על הכפתורים הללו. מעבר לכך אלקטרה לא "צובעת" את קהל הגולשים, משמע לא מבצעת פעילות רימרקטיניג ברשת וחבל.

 

בדיוק כמו תדיראן, גם אלקטרה מאפשרת אופציה לבחירת המזגן המתאים בממשק קל ונוח, אבל הרבה פחות סקסי ומעבר לכך היא לא מאפשרת לעצמה להפוך את אותו שירות המוצע ללקוח לליד.

 

בקיצור... האתר מאד חד כיווני. הוא די עושה עם עצמו מונולוג ופחות מייצר לנו דיאלוג, ואני אומר: חבר'ה, תעוררו, אנחנו ב-2016, מהפכת המדיה החברתית מזמן כאן - השתמשו בה!

האחרונה היא טורנדו. אם המתחרות דאגו לאתר קל נוח ונגיש, בטורנדו איבדתי את עצמי לחלוטין!  האתר עמוס בעשרות פריטים והרבה יותר מסובך לתפעול. הוא מפורט מאד, נכון  ויש בו ידע רב ועשרות מאמרים מקצועיים, אבל יחד עם זאת את לקוח הקצה שמעוניין לרכוש, פחות מעניין למשל רוחב המנוע או מהירות הסל"ד. ברוב במקרים הוא מכיר את המושג "כח סוס"... וזהו.

 

אבל לא הכל גרוע באתר. האתר עומד בחוק הנגישות, מאפשר להצטרף למועדון VIP, דבר שלא ראיתי באתרים המתחרים, ובאופן כללי מכוון יותר לדעתי לעולם העסקי. שיווק מחדש לא מתבצע באתר, ורשתות חברתיות? לא קיימות כלל!!!

בימים בהם רובנו מסתגרים תחת מזגן מקפיא ובוהים בניידים שלנו נון-סטופ, נוכחות פייסבוקית של מותג מסוג זה הוא בגדר חובה. מישהו שם בטורנדו לא עושה את עבודתו השיווקית כמו שצריך בכל מה שקשור לעולם המדיה החברתית וההפניה מהאתר החוצה, וחבל! 

פוסט טראומה

מכיוון שרק תדיראן מנהלת פעילות דיגיטל, אתייחס רק אליה ואנזוף באחרות. הפוסטים של תדיראן מושקעים מאד, היא שומרת על מרכיבי זירה יעילה נכונים, משתפת את קהל הגולשים שלה  בפעילות החברה, עושה קופי חזק בעולמות התוכן שלה ובאופן כללי מבצעת עבודה מדהימה שלצערי הרב, המתחרות שלה לא עושות כלל.

היא המוצג המוביל היום מבין השלושה מבחינת הסושייאל מדיה. אולי זאת לא חוכמה משום שהיא היחידה המנהלת פעילות כזאת, אך יחד עם זאת את מה שהיא מנהלת היא עושה בצורה מצוינת, חווייתית, אחת כזאת שהגולש יאהב לראות ותגרום לו להישאר. גם תדיראן חייבת להבין שהיא צריכה להיות ביתר הזירות מלבד הפייסבוק, על מנת להתפרס על  מגוון רחב יותר של לקוחות (פנייה לקהל צעיר יותר למשל, וקהלים מפולחים בכלל), ועם זאת, המצב שלה מצוין ביחס לאחרות. והנה הנזיפה באחרות: איפה אתן???

ככה עושים דיגיטל

 

לסיכום

הנוכחות החברתית של מותגי המזגנים בישראל לוקה בחסר, וזה עוד בלשון המעטה. החברות נשענות על העולם הישן של אתר אינטרנט חזק מבחינה אורגנית, אך ללא שום זיקה למדיה החברתית ולמהפכה שנעשתה בעולם בעקבותיה.

נוכחות חברתית בדיגיטל תעניק למותגים אלה ערך מוסף מטורף, ובדיוק כפי שרון שחר מזניק את החבר'ה במרוץ למיליון, גם כאן התחרות יכולה להתחיל בדיוק עכשיו. הראשון שיגיע, יזכה בהרבה יותר ממיליון שקלים. שיהיה בהצלחה, צאו לדרך! 

אבי סנטו הוא מומחה רשתות חברתיות ואסטרטג תקשורת דיגיטלית ומכירות, מרצה לשיווק ופרסום ובעלים של חברת הפרסום והמדיה חברתית 'אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים'. רוצים לדבר איתו בפייסבוק? לחצו כאן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צחי 29/06/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר סנטו שחקת אותה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״