מדד סנטו אבי סנטו
צילום: אייס

חם ולח: מדד סנטו בדק עד כמה רותחת גזרת המזגנים בסושיאל

אבי סנטו בדק עבור אייס מה עושים מותגי המזגנים השונים - תדיראן, אלקטרה וטורנדו - ברשתות החברתיות, והאם הם מנצלים את הגזרה הזאת. התוצאה קרירה במיוחד. כנסו
אבי סנטו | (1)

הקיץ בעיצומו, שמש, ים, המון חופש (ואולי גם יותר מדי) לילדים, הבגדים מתקצרים ושעות האור ארוכות. חלק בלתי נפרד מזה היא הלחות המטורפת שאנחנו פה במרכז נאלצים להתמודד איתו, לצד החום האימתני, והשילוב של השניים מוביל אותנו לחיפוש אינסופי אחרי מקומות ממוזגים.

 

החודש-חודשיים שלפני הקיץ, וגם שיא העונה – אלה שעתם היפה ביותר של מוכרי ומתקיני המזגנים. אז לצד הקמפיינים הרבים בתקשורת למותגים כאלה ואחרים, השבוע במדד סנטו של באייס נבדוק הפעם את הנוכחות של  3 המותגים המובילים בתחום המיזוג - תדיראן, אלקטרה וטורנדו, במדיה בחברתית. 

 

זאת לא הכמות אלא האיכות?

לפני קריאת הפסקה הבאה, אני ממליץ לכם לקחת נשימה ארוכה. אז כמה פוסטים כל מותג משקיע ברשת? לתדיראן דף פייסבוק מאד מושקע עם פוסט חדש כל יומיים לערך. זמן התגובה של החברה למענה גולשים עומד על כשעה – דבר שאינו טריוויאלי כלל לחברה בסדר גודל כזה - ועל זה מגיע להם שאפו ענק! גם המענה שלהם בתוך התגובות מהיר ויעיל מאד. שאפו נוסף.

אלקטרה מחזיקה בדף עסקי "רציני" עם 298  לייקים בסך הכל, שלא עודכן בחודש האחרון. לזכותה יאמר כי היא עונה להודעות בתוך דקות. אבל עם כל הכבוד לחום הכבד השורר בישראל, חשוב מאד שהחברה תעסיק מנהל מדיה חברתית שיעדכן את הדף, כי ככה זה פשוט נראה לא טוב.

ועדיין, מצבה של אלקטרה טוב מזה של טורנדו. על פי בדיקה שלי, לחברה לא קיים בכלל דף עסקי,  וזה הזמן לומר לך חברה יקרה: את מפספסת שביל ארוך של לקוחות הסובלים מהקיץ הישראלי!

 

מי הכי יפה בעיר?

נתחיל עם תדיראן. חברה ותיקה עם  ניסיון ושנים של נוכחות ממותגת בישראל. אתר האינטרנט שלה מצוין, ומאגד בתוכו גם שירותים נוספים ומוצרים של החברה. הוא נראה מעולה, מחולק בצורה  מסודרת ומתודולוגית, תומך בחוק הנגישות ומעניק לנו הגולשים את כל המידע הדרוש לנו על מנת לרצות לרכוש  פתרונות מיזוג בכל צורה שהיא. האתר משלב בתוכו את האפשרות לחנות אי-קומרס, ומהפאן הטכני אף "צובע" את גולשי האתר לצרכי רימרקטיניג (שיווק מחדש). הרגשתי ממש טוב, וזה אף גרם לי רצון להישאר באתר.

גולת הכותרת הייתה "היועץ הדיגיטלי" - מדריך חכם באתר המוביל אותך ומבצע לך בירור צרכים עמוק עד לשלב הרכישה והייעוץ. גם כאן הכול היה לי פשוט קל וידידותי למשתמש. ניתן להדפיס את הייעוץ ואף להזמין הביתה יועץ אמיתי. דרך מקורית ואמנם קצת יקרה לגרום לנו להפוך לליד חם ביותר. ככה עושים שיווק!

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יחד עם זאת הנוכחות של המדיה החברתית לא מורגשת באתר האינטרנט. כפתור הפייסבוק הכל כך חשוב מתחבא לו אי שם בתחתית האתר, שלא נדבר על יתר המדיות החברתיות שלא מצוינות - וחבל. הייתי מצפה מחברה גדולה להקים מועדון לקוחות ראוי לחיזוק ערכי המותג ולהגברת הנוכחות ביתר הפלטפורמות השיווקיות ברשת.

גם באלקטרה המצב לא רע בכלל באתר האינטרנט שלה – הוא מסודר בצורה פשוטה וקלה לעיכול, וממש ידידותי למשתמש. דווקא הפשטות של האתר וחוסר העומס שלו, עשויים להשאיר את הגולש באתר יותר ויותר. האתר תומך בחוק הנגישות ומעניק ידע רב בנושא המזגנים. יש מקום לשירות הלקוחות ומקום מסודר וברור ליצירת קשר אבל... הרשתות החברתיות לא מופיעות בו בכלל! ישנו פיצ'ר מיושן מאד המזמין את קהל הגולשים לשתף את תכני האתר, פעולה שניתן בקלות לוותר עליה ומניסיון אף אחד לא באמת לוחץ  על הכפתורים הללו. מעבר לכך אלקטרה לא "צובעת" את קהל הגולשים, משמע לא מבצעת פעילות רימרקטיניג ברשת וחבל.

 

בדיוק כמו תדיראן, גם אלקטרה מאפשרת אופציה לבחירת המזגן המתאים בממשק קל ונוח, אבל הרבה פחות סקסי ומעבר לכך היא לא מאפשרת לעצמה להפוך את אותו שירות המוצע ללקוח לליד.

 

בקיצור... האתר מאד חד כיווני. הוא די עושה עם עצמו מונולוג ופחות מייצר לנו דיאלוג, ואני אומר: חבר'ה, תעוררו, אנחנו ב-2016, מהפכת המדיה החברתית מזמן כאן - השתמשו בה!

האחרונה היא טורנדו. אם המתחרות דאגו לאתר קל נוח ונגיש, בטורנדו איבדתי את עצמי לחלוטין!  האתר עמוס בעשרות פריטים והרבה יותר מסובך לתפעול. הוא מפורט מאד, נכון  ויש בו ידע רב ועשרות מאמרים מקצועיים, אבל יחד עם זאת את לקוח הקצה שמעוניין לרכוש, פחות מעניין למשל רוחב המנוע או מהירות הסל"ד. ברוב במקרים הוא מכיר את המושג "כח סוס"... וזהו.

 

אבל לא הכל גרוע באתר. האתר עומד בחוק הנגישות, מאפשר להצטרף למועדון VIP, דבר שלא ראיתי באתרים המתחרים, ובאופן כללי מכוון יותר לדעתי לעולם העסקי. שיווק מחדש לא מתבצע באתר, ורשתות חברתיות? לא קיימות כלל!!!

בימים בהם רובנו מסתגרים תחת מזגן מקפיא ובוהים בניידים שלנו נון-סטופ, נוכחות פייסבוקית של מותג מסוג זה הוא בגדר חובה. מישהו שם בטורנדו לא עושה את עבודתו השיווקית כמו שצריך בכל מה שקשור לעולם המדיה החברתית וההפניה מהאתר החוצה, וחבל! 

פוסט טראומה

מכיוון שרק תדיראן מנהלת פעילות דיגיטל, אתייחס רק אליה ואנזוף באחרות. הפוסטים של תדיראן מושקעים מאד, היא שומרת על מרכיבי זירה יעילה נכונים, משתפת את קהל הגולשים שלה  בפעילות החברה, עושה קופי חזק בעולמות התוכן שלה ובאופן כללי מבצעת עבודה מדהימה שלצערי הרב, המתחרות שלה לא עושות כלל.

היא המוצג המוביל היום מבין השלושה מבחינת הסושייאל מדיה. אולי זאת לא חוכמה משום שהיא היחידה המנהלת פעילות כזאת, אך יחד עם זאת את מה שהיא מנהלת היא עושה בצורה מצוינת, חווייתית, אחת כזאת שהגולש יאהב לראות ותגרום לו להישאר. גם תדיראן חייבת להבין שהיא צריכה להיות ביתר הזירות מלבד הפייסבוק, על מנת להתפרס על  מגוון רחב יותר של לקוחות (פנייה לקהל צעיר יותר למשל, וקהלים מפולחים בכלל), ועם זאת, המצב שלה מצוין ביחס לאחרות. והנה הנזיפה באחרות: איפה אתן???

ככה עושים דיגיטל

 

לסיכום

הנוכחות החברתית של מותגי המזגנים בישראל לוקה בחסר, וזה עוד בלשון המעטה. החברות נשענות על העולם הישן של אתר אינטרנט חזק מבחינה אורגנית, אך ללא שום זיקה למדיה החברתית ולמהפכה שנעשתה בעולם בעקבותיה.

נוכחות חברתית בדיגיטל תעניק למותגים אלה ערך מוסף מטורף, ובדיוק כפי שרון שחר מזניק את החבר'ה במרוץ למיליון, גם כאן התחרות יכולה להתחיל בדיוק עכשיו. הראשון שיגיע, יזכה בהרבה יותר ממיליון שקלים. שיהיה בהצלחה, צאו לדרך! 

אבי סנטו הוא מומחה רשתות חברתיות ואסטרטג תקשורת דיגיטלית ומכירות, מרצה לשיווק ופרסום ובעלים של חברת הפרסום והמדיה חברתית 'אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים'. רוצים לדבר איתו בפייסבוק? לחצו כאן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צחי 29/06/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר סנטו שחקת אותה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.