מדד סנטו אבי סנטו
צילום: אייס

חם ולח: מדד סנטו בדק עד כמה רותחת גזרת המזגנים בסושיאל

אבי סנטו בדק עבור אייס מה עושים מותגי המזגנים השונים - תדיראן, אלקטרה וטורנדו - ברשתות החברתיות, והאם הם מנצלים את הגזרה הזאת. התוצאה קרירה במיוחד. כנסו
אבי סנטו | (1)

הקיץ בעיצומו, שמש, ים, המון חופש (ואולי גם יותר מדי) לילדים, הבגדים מתקצרים ושעות האור ארוכות. חלק בלתי נפרד מזה היא הלחות המטורפת שאנחנו פה במרכז נאלצים להתמודד איתו, לצד החום האימתני, והשילוב של השניים מוביל אותנו לחיפוש אינסופי אחרי מקומות ממוזגים.

 

החודש-חודשיים שלפני הקיץ, וגם שיא העונה – אלה שעתם היפה ביותר של מוכרי ומתקיני המזגנים. אז לצד הקמפיינים הרבים בתקשורת למותגים כאלה ואחרים, השבוע במדד סנטו של באייס נבדוק הפעם את הנוכחות של  3 המותגים המובילים בתחום המיזוג - תדיראן, אלקטרה וטורנדו, במדיה בחברתית. 

 

זאת לא הכמות אלא האיכות?

לפני קריאת הפסקה הבאה, אני ממליץ לכם לקחת נשימה ארוכה. אז כמה פוסטים כל מותג משקיע ברשת? לתדיראן דף פייסבוק מאד מושקע עם פוסט חדש כל יומיים לערך. זמן התגובה של החברה למענה גולשים עומד על כשעה – דבר שאינו טריוויאלי כלל לחברה בסדר גודל כזה - ועל זה מגיע להם שאפו ענק! גם המענה שלהם בתוך התגובות מהיר ויעיל מאד. שאפו נוסף.

אלקטרה מחזיקה בדף עסקי "רציני" עם 298  לייקים בסך הכל, שלא עודכן בחודש האחרון. לזכותה יאמר כי היא עונה להודעות בתוך דקות. אבל עם כל הכבוד לחום הכבד השורר בישראל, חשוב מאד שהחברה תעסיק מנהל מדיה חברתית שיעדכן את הדף, כי ככה זה פשוט נראה לא טוב.

ועדיין, מצבה של אלקטרה טוב מזה של טורנדו. על פי בדיקה שלי, לחברה לא קיים בכלל דף עסקי,  וזה הזמן לומר לך חברה יקרה: את מפספסת שביל ארוך של לקוחות הסובלים מהקיץ הישראלי!

 

מי הכי יפה בעיר?

נתחיל עם תדיראן. חברה ותיקה עם  ניסיון ושנים של נוכחות ממותגת בישראל. אתר האינטרנט שלה מצוין, ומאגד בתוכו גם שירותים נוספים ומוצרים של החברה. הוא נראה מעולה, מחולק בצורה  מסודרת ומתודולוגית, תומך בחוק הנגישות ומעניק לנו הגולשים את כל המידע הדרוש לנו על מנת לרצות לרכוש  פתרונות מיזוג בכל צורה שהיא. האתר משלב בתוכו את האפשרות לחנות אי-קומרס, ומהפאן הטכני אף "צובע" את גולשי האתר לצרכי רימרקטיניג (שיווק מחדש). הרגשתי ממש טוב, וזה אף גרם לי רצון להישאר באתר.

גולת הכותרת הייתה "היועץ הדיגיטלי" - מדריך חכם באתר המוביל אותך ומבצע לך בירור צרכים עמוק עד לשלב הרכישה והייעוץ. גם כאן הכול היה לי פשוט קל וידידותי למשתמש. ניתן להדפיס את הייעוץ ואף להזמין הביתה יועץ אמיתי. דרך מקורית ואמנם קצת יקרה לגרום לנו להפוך לליד חם ביותר. ככה עושים שיווק!

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יחד עם זאת הנוכחות של המדיה החברתית לא מורגשת באתר האינטרנט. כפתור הפייסבוק הכל כך חשוב מתחבא לו אי שם בתחתית האתר, שלא נדבר על יתר המדיות החברתיות שלא מצוינות - וחבל. הייתי מצפה מחברה גדולה להקים מועדון לקוחות ראוי לחיזוק ערכי המותג ולהגברת הנוכחות ביתר הפלטפורמות השיווקיות ברשת.

גם באלקטרה המצב לא רע בכלל באתר האינטרנט שלה – הוא מסודר בצורה פשוטה וקלה לעיכול, וממש ידידותי למשתמש. דווקא הפשטות של האתר וחוסר העומס שלו, עשויים להשאיר את הגולש באתר יותר ויותר. האתר תומך בחוק הנגישות ומעניק ידע רב בנושא המזגנים. יש מקום לשירות הלקוחות ומקום מסודר וברור ליצירת קשר אבל... הרשתות החברתיות לא מופיעות בו בכלל! ישנו פיצ'ר מיושן מאד המזמין את קהל הגולשים לשתף את תכני האתר, פעולה שניתן בקלות לוותר עליה ומניסיון אף אחד לא באמת לוחץ  על הכפתורים הללו. מעבר לכך אלקטרה לא "צובעת" את קהל הגולשים, משמע לא מבצעת פעילות רימרקטיניג ברשת וחבל.

 

בדיוק כמו תדיראן, גם אלקטרה מאפשרת אופציה לבחירת המזגן המתאים בממשק קל ונוח, אבל הרבה פחות סקסי ומעבר לכך היא לא מאפשרת לעצמה להפוך את אותו שירות המוצע ללקוח לליד.

 

בקיצור... האתר מאד חד כיווני. הוא די עושה עם עצמו מונולוג ופחות מייצר לנו דיאלוג, ואני אומר: חבר'ה, תעוררו, אנחנו ב-2016, מהפכת המדיה החברתית מזמן כאן - השתמשו בה!

האחרונה היא טורנדו. אם המתחרות דאגו לאתר קל נוח ונגיש, בטורנדו איבדתי את עצמי לחלוטין!  האתר עמוס בעשרות פריטים והרבה יותר מסובך לתפעול. הוא מפורט מאד, נכון  ויש בו ידע רב ועשרות מאמרים מקצועיים, אבל יחד עם זאת את לקוח הקצה שמעוניין לרכוש, פחות מעניין למשל רוחב המנוע או מהירות הסל"ד. ברוב במקרים הוא מכיר את המושג "כח סוס"... וזהו.

 

אבל לא הכל גרוע באתר. האתר עומד בחוק הנגישות, מאפשר להצטרף למועדון VIP, דבר שלא ראיתי באתרים המתחרים, ובאופן כללי מכוון יותר לדעתי לעולם העסקי. שיווק מחדש לא מתבצע באתר, ורשתות חברתיות? לא קיימות כלל!!!

בימים בהם רובנו מסתגרים תחת מזגן מקפיא ובוהים בניידים שלנו נון-סטופ, נוכחות פייסבוקית של מותג מסוג זה הוא בגדר חובה. מישהו שם בטורנדו לא עושה את עבודתו השיווקית כמו שצריך בכל מה שקשור לעולם המדיה החברתית וההפניה מהאתר החוצה, וחבל! 

פוסט טראומה

מכיוון שרק תדיראן מנהלת פעילות דיגיטל, אתייחס רק אליה ואנזוף באחרות. הפוסטים של תדיראן מושקעים מאד, היא שומרת על מרכיבי זירה יעילה נכונים, משתפת את קהל הגולשים שלה  בפעילות החברה, עושה קופי חזק בעולמות התוכן שלה ובאופן כללי מבצעת עבודה מדהימה שלצערי הרב, המתחרות שלה לא עושות כלל.

היא המוצג המוביל היום מבין השלושה מבחינת הסושייאל מדיה. אולי זאת לא חוכמה משום שהיא היחידה המנהלת פעילות כזאת, אך יחד עם זאת את מה שהיא מנהלת היא עושה בצורה מצוינת, חווייתית, אחת כזאת שהגולש יאהב לראות ותגרום לו להישאר. גם תדיראן חייבת להבין שהיא צריכה להיות ביתר הזירות מלבד הפייסבוק, על מנת להתפרס על  מגוון רחב יותר של לקוחות (פנייה לקהל צעיר יותר למשל, וקהלים מפולחים בכלל), ועם זאת, המצב שלה מצוין ביחס לאחרות. והנה הנזיפה באחרות: איפה אתן???

ככה עושים דיגיטל

 

לסיכום

הנוכחות החברתית של מותגי המזגנים בישראל לוקה בחסר, וזה עוד בלשון המעטה. החברות נשענות על העולם הישן של אתר אינטרנט חזק מבחינה אורגנית, אך ללא שום זיקה למדיה החברתית ולמהפכה שנעשתה בעולם בעקבותיה.

נוכחות חברתית בדיגיטל תעניק למותגים אלה ערך מוסף מטורף, ובדיוק כפי שרון שחר מזניק את החבר'ה במרוץ למיליון, גם כאן התחרות יכולה להתחיל בדיוק עכשיו. הראשון שיגיע, יזכה בהרבה יותר ממיליון שקלים. שיהיה בהצלחה, צאו לדרך! 

אבי סנטו הוא מומחה רשתות חברתיות ואסטרטג תקשורת דיגיטלית ומכירות, מרצה לשיווק ופרסום ובעלים של חברת הפרסום והמדיה חברתית 'אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים'. רוצים לדבר איתו בפייסבוק? לחצו כאן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צחי 29/06/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר סנטו שחקת אותה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.