מדד סנטו אבי סנטו
צילום: אייס

חם ולח: מדד סנטו בדק עד כמה רותחת גזרת המזגנים בסושיאל

אבי סנטו בדק עבור אייס מה עושים מותגי המזגנים השונים - תדיראן, אלקטרה וטורנדו - ברשתות החברתיות, והאם הם מנצלים את הגזרה הזאת. התוצאה קרירה במיוחד. כנסו
אבי סנטו | (1)

הקיץ בעיצומו, שמש, ים, המון חופש (ואולי גם יותר מדי) לילדים, הבגדים מתקצרים ושעות האור ארוכות. חלק בלתי נפרד מזה היא הלחות המטורפת שאנחנו פה במרכז נאלצים להתמודד איתו, לצד החום האימתני, והשילוב של השניים מוביל אותנו לחיפוש אינסופי אחרי מקומות ממוזגים.

 

החודש-חודשיים שלפני הקיץ, וגם שיא העונה – אלה שעתם היפה ביותר של מוכרי ומתקיני המזגנים. אז לצד הקמפיינים הרבים בתקשורת למותגים כאלה ואחרים, השבוע במדד סנטו של באייס נבדוק הפעם את הנוכחות של  3 המותגים המובילים בתחום המיזוג - תדיראן, אלקטרה וטורנדו, במדיה בחברתית. 

 

זאת לא הכמות אלא האיכות?

לפני קריאת הפסקה הבאה, אני ממליץ לכם לקחת נשימה ארוכה. אז כמה פוסטים כל מותג משקיע ברשת? לתדיראן דף פייסבוק מאד מושקע עם פוסט חדש כל יומיים לערך. זמן התגובה של החברה למענה גולשים עומד על כשעה – דבר שאינו טריוויאלי כלל לחברה בסדר גודל כזה - ועל זה מגיע להם שאפו ענק! גם המענה שלהם בתוך התגובות מהיר ויעיל מאד. שאפו נוסף.

אלקטרה מחזיקה בדף עסקי "רציני" עם 298  לייקים בסך הכל, שלא עודכן בחודש האחרון. לזכותה יאמר כי היא עונה להודעות בתוך דקות. אבל עם כל הכבוד לחום הכבד השורר בישראל, חשוב מאד שהחברה תעסיק מנהל מדיה חברתית שיעדכן את הדף, כי ככה זה פשוט נראה לא טוב.

ועדיין, מצבה של אלקטרה טוב מזה של טורנדו. על פי בדיקה שלי, לחברה לא קיים בכלל דף עסקי,  וזה הזמן לומר לך חברה יקרה: את מפספסת שביל ארוך של לקוחות הסובלים מהקיץ הישראלי!

 

מי הכי יפה בעיר?

נתחיל עם תדיראן. חברה ותיקה עם  ניסיון ושנים של נוכחות ממותגת בישראל. אתר האינטרנט שלה מצוין, ומאגד בתוכו גם שירותים נוספים ומוצרים של החברה. הוא נראה מעולה, מחולק בצורה  מסודרת ומתודולוגית, תומך בחוק הנגישות ומעניק לנו הגולשים את כל המידע הדרוש לנו על מנת לרצות לרכוש  פתרונות מיזוג בכל צורה שהיא. האתר משלב בתוכו את האפשרות לחנות אי-קומרס, ומהפאן הטכני אף "צובע" את גולשי האתר לצרכי רימרקטיניג (שיווק מחדש). הרגשתי ממש טוב, וזה אף גרם לי רצון להישאר באתר.

גולת הכותרת הייתה "היועץ הדיגיטלי" - מדריך חכם באתר המוביל אותך ומבצע לך בירור צרכים עמוק עד לשלב הרכישה והייעוץ. גם כאן הכול היה לי פשוט קל וידידותי למשתמש. ניתן להדפיס את הייעוץ ואף להזמין הביתה יועץ אמיתי. דרך מקורית ואמנם קצת יקרה לגרום לנו להפוך לליד חם ביותר. ככה עושים שיווק!

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

יחד עם זאת הנוכחות של המדיה החברתית לא מורגשת באתר האינטרנט. כפתור הפייסבוק הכל כך חשוב מתחבא לו אי שם בתחתית האתר, שלא נדבר על יתר המדיות החברתיות שלא מצוינות - וחבל. הייתי מצפה מחברה גדולה להקים מועדון לקוחות ראוי לחיזוק ערכי המותג ולהגברת הנוכחות ביתר הפלטפורמות השיווקיות ברשת.

גם באלקטרה המצב לא רע בכלל באתר האינטרנט שלה – הוא מסודר בצורה פשוטה וקלה לעיכול, וממש ידידותי למשתמש. דווקא הפשטות של האתר וחוסר העומס שלו, עשויים להשאיר את הגולש באתר יותר ויותר. האתר תומך בחוק הנגישות ומעניק ידע רב בנושא המזגנים. יש מקום לשירות הלקוחות ומקום מסודר וברור ליצירת קשר אבל... הרשתות החברתיות לא מופיעות בו בכלל! ישנו פיצ'ר מיושן מאד המזמין את קהל הגולשים לשתף את תכני האתר, פעולה שניתן בקלות לוותר עליה ומניסיון אף אחד לא באמת לוחץ  על הכפתורים הללו. מעבר לכך אלקטרה לא "צובעת" את קהל הגולשים, משמע לא מבצעת פעילות רימרקטיניג ברשת וחבל.

 

בדיוק כמו תדיראן, גם אלקטרה מאפשרת אופציה לבחירת המזגן המתאים בממשק קל ונוח, אבל הרבה פחות סקסי ומעבר לכך היא לא מאפשרת לעצמה להפוך את אותו שירות המוצע ללקוח לליד.

 

בקיצור... האתר מאד חד כיווני. הוא די עושה עם עצמו מונולוג ופחות מייצר לנו דיאלוג, ואני אומר: חבר'ה, תעוררו, אנחנו ב-2016, מהפכת המדיה החברתית מזמן כאן - השתמשו בה!

האחרונה היא טורנדו. אם המתחרות דאגו לאתר קל נוח ונגיש, בטורנדו איבדתי את עצמי לחלוטין!  האתר עמוס בעשרות פריטים והרבה יותר מסובך לתפעול. הוא מפורט מאד, נכון  ויש בו ידע רב ועשרות מאמרים מקצועיים, אבל יחד עם זאת את לקוח הקצה שמעוניין לרכוש, פחות מעניין למשל רוחב המנוע או מהירות הסל"ד. ברוב במקרים הוא מכיר את המושג "כח סוס"... וזהו.

 

אבל לא הכל גרוע באתר. האתר עומד בחוק הנגישות, מאפשר להצטרף למועדון VIP, דבר שלא ראיתי באתרים המתחרים, ובאופן כללי מכוון יותר לדעתי לעולם העסקי. שיווק מחדש לא מתבצע באתר, ורשתות חברתיות? לא קיימות כלל!!!

בימים בהם רובנו מסתגרים תחת מזגן מקפיא ובוהים בניידים שלנו נון-סטופ, נוכחות פייסבוקית של מותג מסוג זה הוא בגדר חובה. מישהו שם בטורנדו לא עושה את עבודתו השיווקית כמו שצריך בכל מה שקשור לעולם המדיה החברתית וההפניה מהאתר החוצה, וחבל! 

פוסט טראומה

מכיוון שרק תדיראן מנהלת פעילות דיגיטל, אתייחס רק אליה ואנזוף באחרות. הפוסטים של תדיראן מושקעים מאד, היא שומרת על מרכיבי זירה יעילה נכונים, משתפת את קהל הגולשים שלה  בפעילות החברה, עושה קופי חזק בעולמות התוכן שלה ובאופן כללי מבצעת עבודה מדהימה שלצערי הרב, המתחרות שלה לא עושות כלל.

היא המוצג המוביל היום מבין השלושה מבחינת הסושייאל מדיה. אולי זאת לא חוכמה משום שהיא היחידה המנהלת פעילות כזאת, אך יחד עם זאת את מה שהיא מנהלת היא עושה בצורה מצוינת, חווייתית, אחת כזאת שהגולש יאהב לראות ותגרום לו להישאר. גם תדיראן חייבת להבין שהיא צריכה להיות ביתר הזירות מלבד הפייסבוק, על מנת להתפרס על  מגוון רחב יותר של לקוחות (פנייה לקהל צעיר יותר למשל, וקהלים מפולחים בכלל), ועם זאת, המצב שלה מצוין ביחס לאחרות. והנה הנזיפה באחרות: איפה אתן???

ככה עושים דיגיטל

 

לסיכום

הנוכחות החברתית של מותגי המזגנים בישראל לוקה בחסר, וזה עוד בלשון המעטה. החברות נשענות על העולם הישן של אתר אינטרנט חזק מבחינה אורגנית, אך ללא שום זיקה למדיה החברתית ולמהפכה שנעשתה בעולם בעקבותיה.

נוכחות חברתית בדיגיטל תעניק למותגים אלה ערך מוסף מטורף, ובדיוק כפי שרון שחר מזניק את החבר'ה במרוץ למיליון, גם כאן התחרות יכולה להתחיל בדיוק עכשיו. הראשון שיגיע, יזכה בהרבה יותר ממיליון שקלים. שיהיה בהצלחה, צאו לדרך! 

אבי סנטו הוא מומחה רשתות חברתיות ואסטרטג תקשורת דיגיטלית ומכירות, מרצה לשיווק ופרסום ובעלים של חברת הפרסום והמדיה חברתית 'אבי סנטו – ניו מדיה לעסקים'. רוצים לדבר איתו בפייסבוק? לחצו כאן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צחי 29/06/2016 12:33
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שמישהו יעשה סדר סנטו שחקת אותה
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

יונית לוי
צילום: אלי דסה עבור חדשות 12

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות

מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש. 



מהדורות חדשות נוספות 

המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים. 

במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים. 

בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים. 

במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.