MyHeritage הישראלית מפרסמת ברחבי העולם - אבל בארץ לא כולם שמעו עליה

מה עם הדודה מחדרה ואיך קראו לחברה של סבא מוורשה? ל-MyHeritage יותר מ-80 מיליון לקוחות שרוצים להתחקות אחר עברם. השנה האתר עלה בקמפיינים ב-8 מדינות
אלכסנדר כץ | (3)
נושאים בכתבה MyHeritage גלעד יפת

עשור לאחר שחברת MyHeritage הוקמה, יש לה ברחבי העולם כבר יותר מ-80 מיליון לקוחות רשומים. מדובר בחברת היי-טק ישראלית שהוקמה על ידי גלעד יפת, והיא פלטפורמה שמאפשרת למשתמשים לגלות ולשמר את ההיסטוריה המשפחתית שלהם,. מאז השקתה  היא הפכה לבינ"ל ולאחת הגדולות ביותר בעולם בתחום מחקר השורשים. 

לחברה מאגרי מידע עצומים הכוללים יותר מ-6 מיליארד רשומות ומסמכים היסטוריים, למשל מרשמי אוכלוסין, תעודות לידה, פטירה ונישואין ועוד. כיום רשומים כ-27 מיליון עצי משפחה והאתר תומך ופעיל בלא פחות מ-42 שפות. העבודה עם הלקוחות הם לא "זבנג וגמרנו", כך אומרים בחברה.  לקוח מקבל את המידע שביקש, ובהמשך עשוי להתעדכן בגילויים חדשים של החברה, בזכות הגידול במאגרי המידע והתפתחות הטכנולוגית.

 

במטרה להגדיל באופן עקבי את כמות המשתמשים ולהגיע לקהל הרחב, יצאה MyHeritage בסוף 2014 למסע פרסום טלוויזיוני נרחב ברחבי העולם. תוצאות הקמפיינים בהולנד ובנורווגיה הוכיחו את עצמם כמוצלחים מאד וכתוצאה מכך הרחיבה החברה את היקפי הקמפיין הטלוויזיוני למדינות נוספות ברחבי העולם, בהן בריטניה, גרמניה, פינלנד, שבדיה ודנמרק. החודש יעלה לאוויר הקמפיין הטלוויזיוני באוסטרליה והמטרה היא להמשיך ולהרחיב את מסע הפרסום הטלוויזיוני לשווקים נוספים שנבחנים בימים אלה. בסך הכל לחברה 8 קמפיינים פרסומיים ברחבי העולם בשנת 2015.

 

הצוות הישראלי של MyHeritage יושב במשרדים באור יהודה ותל אביב, ויש לה עוד 2 סניפים בארה"ב, ומשרדים שפזורים ברחבי העולם. הצוות הישראלי עובד מול חברות פרסום ומדיה ברחבי העולם לטובת הקמפיינים הטלוויזיוניים הללו, במטרה להפיק את הקריאייטיב המתאים לכל שוק. בחברה אומרים כי בשל הגידול בהיקפי הפעילות שלה, היא מגייסת עובדים לצוות הפרסום בטלוויזיה, בעלי ניסיון ברכש מדיה טלוויזיונית וניתוח תוצאות קמפיינים. 

 

בחברה מסרבים להתייחס לתקציבי הפרסום שלה ברחבי העולם, אולם אפשר להניח שמדובר במיליוני דולרים בקמפיינים הטלוויזיוניים השונים ברחבי העולם. לדברי אנשיה, היא אחץ החברות הישראליות בעלות היקף הפעילות הגדול ביותר בשוק הפרסום הטלוויזיוני ברחבי העולם. ואולם, עד כה לא יצאה החברה בקמפיין מקומי בישראל. "יש לנו מערך שיווק ו-PR שוטף בישראל", מסביר רוס בלום, אנליסט פיתוח עסקי של MyHeritage, שלא שולל כי החברה תצא בקמפיין מעין זה בעתיד.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    טל 19/08/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    המחירים יקרים בטירוף !!!
  • 2.
    למי ניתן להעביר קורות חיים ? אשמח למייל. תודה (ל"ת)
    משהי 18/08/2015 11:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נו, אז מה? (ל"ת)
    אלי 18/08/2015 01:39
    הגב לתגובה זו

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.