שלדון שם כסף נגד חוק 'ישראל היום': בתוך ימים - קמפיין פרסום בשווי מיליון ש'
חוק "ישראל היום" אותו מנסה לקדם חבר הכנסת איתן כבל כנגד מה שהוגדר בפי העם כ'ביביתון', מציב את העיתון ומשרד הפרסום דרורי שלומי BBDO המלווה אותו, על רגליהם האחוריות. במסגרת המאבק של העיתון בהצעת החוק ומוביליה עלה בתחילת החודש, לפני 5 ימים, קמפיין רחב יריעה שעומד כבר עכשיו על הוצאה של כמעט מיליון שקלים, והיד עוד נטויה.
החוק, אותו מנסה לקדם כבל נהנה מתמיכה רחבה הן ממפלגות הקואליציה והן מהאופוזיציה, כאשר המטרה הברורה היא פגיעה ישירה במי שמכהן כראש הממשלה - בנימין נתניהו. הצעת החוק שנמצאת בשלביה הראשונים וכבר מסעירה את הכנסת ושוק התקשורת זכה לכינוי הזה, בשל העובדה שעיתון ישראל היום הוא היחיד שעונה לקריטריונים שבהצעת החוק. בישראל היום הצהירו בעבר כי כבל משמש כשליחו של העיתון המתחרה ידיעות אחרונות והעומד בראשו נוני מוזס. בשורה התחתונה, החוק מבקש לאסור על חלוקה חינמית של עותקי עיתון חצי שנה לאחר צאתו לאור.
העיתון שמוחזק על ידי המיליארדר היהודי אמריקאי שלדון אדלסון נהנה מכיסים עמוקים במיוחד. דבר זה בא לידי ביטוי בנסיון לשטוף את המדינה עם קמפיין פרסום שמנסה לשנות את רוע הגזירה. כרגע מתמקד הקמפיין בשילוט חוצות ובעיתונות אך לדברי 'דרורי שלומי' משרד הפרסום שמלווה את העיתון מיום הקמתו, למעלה מ-7 שנים, הוא עתיד להופיע בכל אמצעי המדיה.
שלא כמו במקרים אחרים, בהם בכירי משרד הפרסום אינם נוהגים להביע את דעתם האישית על עניינים בגזרת הלקוח שאינם בשליטתם, במקרה הזה טובית שלומי מבעלי משרד הפרסום אומרת לאייס: "לא ברור לנו איך חברי הכנסת נותנים לזה יד. היום סוגרים את ישראל היום ומחר יסגרו את כל ערוצי המדיה של מגזר כזה או אחר". שלומי שמדבריה עולה תחושת מעורבות גבוהה מוסיפה ואומרת: "זה מרגיז אותי כפרסומאית וכאזרחית".
הקמפיין שעלה בימים האחרונים לאוויר כולל שלטי חוצות ומודעות עליהם נכתב: "אומרים לא לחקיקה שתפסיק את הפצתו בחינם של ישראל היום" וכן, "האם אתם בעד החזרת המונופול על התקשורת לידיעות"; "האם אתם בעד סגירת מקום עבודתם של 2000 עובדים"; "למה לשלם על עיתון?" ו"האדישות עולה לכם ביוקר".
על פי בדיקה ביפעת בקרת פרסום, מאז ה-31 באוקטובר ועד ה-5 בנובמבר השקיע העיתון בקמפיין נגד החוק כ-300 אלף דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כחצי מיליון שקלים. המודעות פורסמו בעיתון הארץ, גלובס וכמובן בעיתון ישראל היום. על כך יש להוסיף את הקמפיין הבולט ביותר, השתלטות על קיר הקריה בתל אביב מול קניון עזריאלי, קמפיין המוערך בהוצאה של כ-180 אלף שקלים. מנקודת המבט המתבקשת של משרד הפרסום דרורי שלומי ניתן לומר שהוא יוצא נשכר מהסערה סביב החוק, שכן הקמפיין הוא מגיע בנוסף לתכנית השנתית הידועה מראש וגם התזמון שלו מוצלח עבור המשרד, רגע לקראת סוף השנה, במטרה לשפר את המאזנים של השנה הקשה והרבעון האחרון.
שלומי הוסיפה ואמרה: "זה לא ברור שחברי הכנסת אמורים להילחם לטובת הצרכנים? לא ברור איך בעידן של יוקר מחיה, מפלגה כמו יש עתיד נותנת לדבר כזה יד". לדבריה "אם אנחנו כעיתון יכולים לחסוך למשפחה אלפי שקלים בשנה, אז מי הם שימנעו זאת? סופסוף יש פה תחרות בין מדיות, אז מה רוצים שיישאר כאן גוף מדיה אחד, רק ידיעות אחרונת? פתאום כולם מסונוורים - איך אפשר לסנוור את כולם כך, זה מכעיס אותי ברצה הציבורית והאישית".
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- 8.אם יסגרו את ישראל היום , אפסיק המנוי לידיעות (ל"ת)חיים 07/11/2014 10:36הגב לתגובה זו
- 7.אחד שיש לו ניסיון 06/11/2014 12:45הגב לתגובה זוישראל היום הגונים, אתם קוראים כתבות שידיעות מפחד לפרסם, עיתון ישר והוגן
- 6.אחד מכאן 06/11/2014 11:22הגב לתגובה זוהיוזמה לסגור עיתון היא אנטי חברתית ואנטי דמוקרטית. ממש בולשביקם במיטבו. עם זאת, ואני קורא נאמן שנהנה מאד מישראל היום, התגובה של ישראל היום מעט מוגזמת לטעמי והיא כמו ירייה ברגל לאחר שהעיתון מיצב את עצמו כה חזק בקרב הציבור הישראלי בזכות תכנים מצויינים, אג'נדה נקיית כפיים ואומץ לב. אין שום סיכוי שחוק יעבור ולכן כל העיסוק בנושא הפך להיות מעט פופוליסטי בניגוד לקו שהעיתון עצמו מוביל. שבת שלום.
- 5.איציק 06/11/2014 10:10הגב לתגובה זואתם ישנים חברים
- 4.א"ב 06/11/2014 09:40הגב לתגובה זוכולו הוא לא תרומה אסורה למפלגה (ביביהו, לשעבר הליכוד). מיליארדר אמריקאי אחד גורם נשקים עצומים לכל העיתונות בישראל. זו האמת
- 3.חיים וינטה 05/11/2014 23:45הגב לתגובה זוהניסיון לפגוע בישראל היום הוא נסיון לפגוע בדמוקרטיה . רק לנוני מוזס מפריע ישראל היום שעושה לידיעות ביה"ס בעיתונות
- 2.איתן כבל עמד גם מאחורי סגירת ערוץ 7 (ל"ת)דמוקרט דגול... 05/11/2014 21:37הגב לתגובה זו
- 1.איציק 05/11/2014 19:36הגב לתגובה זומליון שקל.... חמש דקות מרווחי הקזינו. שיתרום שעה של רווחים לתלמידים רעבים. זה יספקארוחות חמות לכל התלמידים הרעבים... ולא, לא כריכים , אוכל מבושל חם!!!
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
