שלדון שם כסף נגד חוק 'ישראל היום': בתוך ימים - קמפיין פרסום בשווי מיליון ש'
חוק "ישראל היום" אותו מנסה לקדם חבר הכנסת איתן כבל כנגד מה שהוגדר בפי העם כ'ביביתון', מציב את העיתון ומשרד הפרסום דרורי שלומי BBDO המלווה אותו, על רגליהם האחוריות. במסגרת המאבק של העיתון בהצעת החוק ומוביליה עלה בתחילת החודש, לפני 5 ימים, קמפיין רחב יריעה שעומד כבר עכשיו על הוצאה של כמעט מיליון שקלים, והיד עוד נטויה.
החוק, אותו מנסה לקדם כבל נהנה מתמיכה רחבה הן ממפלגות הקואליציה והן מהאופוזיציה, כאשר המטרה הברורה היא פגיעה ישירה במי שמכהן כראש הממשלה - בנימין נתניהו. הצעת החוק שנמצאת בשלביה הראשונים וכבר מסעירה את הכנסת ושוק התקשורת זכה לכינוי הזה, בשל העובדה שעיתון ישראל היום הוא היחיד שעונה לקריטריונים שבהצעת החוק. בישראל היום הצהירו בעבר כי כבל משמש כשליחו של העיתון המתחרה ידיעות אחרונות והעומד בראשו נוני מוזס. בשורה התחתונה, החוק מבקש לאסור על חלוקה חינמית של עותקי עיתון חצי שנה לאחר צאתו לאור.
העיתון שמוחזק על ידי המיליארדר היהודי אמריקאי שלדון אדלסון נהנה מכיסים עמוקים במיוחד. דבר זה בא לידי ביטוי בנסיון לשטוף את המדינה עם קמפיין פרסום שמנסה לשנות את רוע הגזירה. כרגע מתמקד הקמפיין בשילוט חוצות ובעיתונות אך לדברי 'דרורי שלומי' משרד הפרסום שמלווה את העיתון מיום הקמתו, למעלה מ-7 שנים, הוא עתיד להופיע בכל אמצעי המדיה.
שלא כמו במקרים אחרים, בהם בכירי משרד הפרסום אינם נוהגים להביע את דעתם האישית על עניינים בגזרת הלקוח שאינם בשליטתם, במקרה הזה טובית שלומי מבעלי משרד הפרסום אומרת לאייס: "לא ברור לנו איך חברי הכנסת נותנים לזה יד. היום סוגרים את ישראל היום ומחר יסגרו את כל ערוצי המדיה של מגזר כזה או אחר". שלומי שמדבריה עולה תחושת מעורבות גבוהה מוסיפה ואומרת: "זה מרגיז אותי כפרסומאית וכאזרחית".
הקמפיין שעלה בימים האחרונים לאוויר כולל שלטי חוצות ומודעות עליהם נכתב: "אומרים לא לחקיקה שתפסיק את הפצתו בחינם של ישראל היום" וכן, "האם אתם בעד החזרת המונופול על התקשורת לידיעות"; "האם אתם בעד סגירת מקום עבודתם של 2000 עובדים"; "למה לשלם על עיתון?" ו"האדישות עולה לכם ביוקר".
על פי בדיקה ביפעת בקרת פרסום, מאז ה-31 באוקטובר ועד ה-5 בנובמבר השקיע העיתון בקמפיין נגד החוק כ-300 אלף דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כחצי מיליון שקלים. המודעות פורסמו בעיתון הארץ, גלובס וכמובן בעיתון ישראל היום. על כך יש להוסיף את הקמפיין הבולט ביותר, השתלטות על קיר הקריה בתל אביב מול קניון עזריאלי, קמפיין המוערך בהוצאה של כ-180 אלף שקלים. מנקודת המבט המתבקשת של משרד הפרסום דרורי שלומי ניתן לומר שהוא יוצא נשכר מהסערה סביב החוק, שכן הקמפיין הוא מגיע בנוסף לתכנית השנתית הידועה מראש וגם התזמון שלו מוצלח עבור המשרד, רגע לקראת סוף השנה, במטרה לשפר את המאזנים של השנה הקשה והרבעון האחרון.
שלומי הוסיפה ואמרה: "זה לא ברור שחברי הכנסת אמורים להילחם לטובת הצרכנים? לא ברור איך בעידן של יוקר מחיה, מפלגה כמו יש עתיד נותנת לדבר כזה יד". לדבריה "אם אנחנו כעיתון יכולים לחסוך למשפחה אלפי שקלים בשנה, אז מי הם שימנעו זאת? סופסוף יש פה תחרות בין מדיות, אז מה רוצים שיישאר כאן גוף מדיה אחד, רק ידיעות אחרונת? פתאום כולם מסונוורים - איך אפשר לסנוור את כולם כך, זה מכעיס אותי ברצה הציבורית והאישית".
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
- 8.אם יסגרו את ישראל היום , אפסיק המנוי לידיעות (ל"ת)חיים 07/11/2014 10:36הגב לתגובה זו
- 7.אחד שיש לו ניסיון 06/11/2014 12:45הגב לתגובה זוישראל היום הגונים, אתם קוראים כתבות שידיעות מפחד לפרסם, עיתון ישר והוגן
- 6.אחד מכאן 06/11/2014 11:22הגב לתגובה זוהיוזמה לסגור עיתון היא אנטי חברתית ואנטי דמוקרטית. ממש בולשביקם במיטבו. עם זאת, ואני קורא נאמן שנהנה מאד מישראל היום, התגובה של ישראל היום מעט מוגזמת לטעמי והיא כמו ירייה ברגל לאחר שהעיתון מיצב את עצמו כה חזק בקרב הציבור הישראלי בזכות תכנים מצויינים, אג'נדה נקיית כפיים ואומץ לב. אין שום סיכוי שחוק יעבור ולכן כל העיסוק בנושא הפך להיות מעט פופוליסטי בניגוד לקו שהעיתון עצמו מוביל. שבת שלום.
- 5.איציק 06/11/2014 10:10הגב לתגובה זואתם ישנים חברים
- 4.א"ב 06/11/2014 09:40הגב לתגובה זוכולו הוא לא תרומה אסורה למפלגה (ביביהו, לשעבר הליכוד). מיליארדר אמריקאי אחד גורם נשקים עצומים לכל העיתונות בישראל. זו האמת
- 3.חיים וינטה 05/11/2014 23:45הגב לתגובה זוהניסיון לפגוע בישראל היום הוא נסיון לפגוע בדמוקרטיה . רק לנוני מוזס מפריע ישראל היום שעושה לידיעות ביה"ס בעיתונות
- 2.איתן כבל עמד גם מאחורי סגירת ערוץ 7 (ל"ת)דמוקרט דגול... 05/11/2014 21:37הגב לתגובה זו
- 1.איציק 05/11/2014 19:36הגב לתגובה זומליון שקל.... חמש דקות מרווחי הקזינו. שיתרום שעה של רווחים לתלמידים רעבים. זה יספקארוחות חמות לכל התלמידים הרעבים... ולא, לא כריכים , אוכל מבושל חם!!!
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
