DELETE
צילום: צילום: ערן סבאג

שלדון שם כסף נגד חוק 'ישראל היום': בתוך ימים - קמפיין פרסום בשווי מיליון ש'

העיתון עלה בקמפיין נגד החוק של איתן כבל והשתלט על קיר הקריה בהשקעה של כ-180 אלף ש'. טובית שלומי: "החוק מרגיז אותי כפרסומאית ואזרחית"
משה בנימין | (8)

חוק "ישראל היום" אותו מנסה לקדם חבר הכנסת איתן כבל כנגד מה שהוגדר בפי העם כ'ביביתון', מציב את העיתון ומשרד הפרסום דרורי שלומי BBDO המלווה אותו, על רגליהם האחוריות. במסגרת המאבק של העיתון בהצעת החוק ומוביליה עלה בתחילת החודש, לפני 5 ימים, קמפיין רחב יריעה שעומד כבר עכשיו על הוצאה של כמעט מיליון שקלים, והיד עוד נטויה.

החוק, אותו מנסה לקדם כבל נהנה מתמיכה רחבה הן ממפלגות הקואליציה והן מהאופוזיציה, כאשר המטרה הברורה היא פגיעה ישירה במי שמכהן כראש הממשלה - בנימין נתניהו. הצעת החוק שנמצאת בשלביה הראשונים וכבר מסעירה את הכנסת ושוק התקשורת זכה לכינוי הזה, בשל העובדה שעיתון ישראל היום הוא היחיד שעונה לקריטריונים שבהצעת החוק. בישראל היום הצהירו בעבר כי כבל משמש כשליחו של העיתון המתחרה ידיעות אחרונות והעומד בראשו נוני מוזס. בשורה התחתונה, החוק מבקש לאסור על חלוקה חינמית של עותקי עיתון חצי שנה לאחר צאתו לאור.

העיתון שמוחזק על ידי המיליארדר היהודי אמריקאי שלדון אדלסון נהנה מכיסים עמוקים במיוחד. דבר זה בא לידי ביטוי בנסיון לשטוף את המדינה עם קמפיין פרסום שמנסה לשנות את רוע הגזירה. כרגע מתמקד הקמפיין בשילוט חוצות ובעיתונות אך לדברי 'דרורי שלומי' משרד הפרסום שמלווה את העיתון מיום הקמתו, למעלה מ-7 שנים, הוא עתיד להופיע בכל אמצעי המדיה.

שלא כמו במקרים אחרים, בהם בכירי משרד הפרסום אינם נוהגים להביע את דעתם האישית על עניינים בגזרת הלקוח שאינם בשליטתם, במקרה הזה טובית שלומי מבעלי משרד הפרסום אומרת לאייס: "לא ברור לנו איך חברי הכנסת נותנים לזה יד. היום סוגרים את ישראל היום ומחר יסגרו את כל ערוצי המדיה של מגזר כזה או אחר". שלומי שמדבריה עולה תחושת מעורבות גבוהה מוסיפה ואומרת: "זה מרגיז אותי כפרסומאית וכאזרחית".

הקמפיין שעלה בימים האחרונים לאוויר כולל שלטי חוצות ומודעות עליהם נכתב: "אומרים לא לחקיקה שתפסיק את הפצתו בחינם של ישראל היום" וכן, "האם אתם בעד החזרת המונופול על התקשורת לידיעות"; "האם אתם בעד סגירת מקום עבודתם של 2000 עובדים"; "למה לשלם על עיתון?" ו"האדישות עולה לכם ביוקר".

על פי בדיקה ביפעת בקרת פרסום, מאז ה-31 באוקטובר ועד ה-5 בנובמבר השקיע העיתון בקמפיין נגד החוק כ-300 אלף דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כחצי מיליון שקלים. המודעות פורסמו בעיתון הארץ, גלובס וכמובן בעיתון ישראל היום. על כך יש להוסיף את הקמפיין הבולט ביותר, השתלטות על קיר הקריה בתל אביב מול קניון עזריאלי, קמפיין המוערך בהוצאה של כ-180 אלף שקלים. מנקודת המבט המתבקשת של משרד הפרסום דרורי שלומי ניתן לומר שהוא יוצא נשכר מהסערה סביב החוק, שכן הקמפיין הוא מגיע בנוסף לתכנית השנתית הידועה מראש וגם התזמון שלו מוצלח עבור המשרד, רגע לקראת סוף השנה, במטרה לשפר את המאזנים של השנה הקשה והרבעון האחרון.

שלומי הוסיפה ואמרה: "זה לא ברור שחברי הכנסת אמורים להילחם לטובת הצרכנים? לא ברור איך בעידן של יוקר מחיה, מפלגה כמו יש עתיד נותנת לדבר כזה יד". לדבריה "אם אנחנו כעיתון יכולים לחסוך למשפחה אלפי שקלים בשנה, אז מי הם שימנעו זאת? סופסוף יש פה תחרות בין מדיות, אז מה רוצים שיישאר כאן גוף מדיה אחד, רק ידיעות אחרונת? פתאום כולם מסונוורים - איך אפשר לסנוור את כולם כך, זה מכעיס אותי ברצה הציבורית והאישית".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אם יסגרו את ישראל היום , אפסיק המנוי לידיעות (ל"ת)
    חיים 07/11/2014 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אחד שיש לו ניסיון 06/11/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    ישראל היום הגונים, אתם קוראים כתבות שידיעות מפחד לפרסם, עיתון ישר והוגן
  • 6.
    אחד מכאן 06/11/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    היוזמה לסגור עיתון היא אנטי חברתית ואנטי דמוקרטית. ממש בולשביקם במיטבו. עם זאת, ואני קורא נאמן שנהנה מאד מישראל היום, התגובה של ישראל היום מעט מוגזמת לטעמי והיא כמו ירייה ברגל לאחר שהעיתון מיצב את עצמו כה חזק בקרב הציבור הישראלי בזכות תכנים מצויינים, אג'נדה נקיית כפיים ואומץ לב. אין שום סיכוי שחוק יעבור ולכן כל העיסוק בנושא הפך להיות מעט פופוליסטי בניגוד לקו שהעיתון עצמו מוביל. שבת שלום.
  • 5.
    איציק 06/11/2014 10:10
    הגב לתגובה זו
    אתם ישנים חברים
  • 4.
    א"ב 06/11/2014 09:40
    הגב לתגובה זו
    כולו הוא לא תרומה אסורה למפלגה (ביביהו, לשעבר הליכוד). מיליארדר אמריקאי אחד גורם נשקים עצומים לכל העיתונות בישראל. זו האמת
  • 3.
    חיים וינטה 05/11/2014 23:45
    הגב לתגובה זו
    הניסיון לפגוע בישראל היום הוא נסיון לפגוע בדמוקרטיה . רק לנוני מוזס מפריע ישראל היום שעושה לידיעות ביה"ס בעיתונות
  • 2.
    איתן כבל עמד גם מאחורי סגירת ערוץ 7 (ל"ת)
    דמוקרט דגול... 05/11/2014 21:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איציק 05/11/2014 19:36
    הגב לתגובה זו
    מליון שקל.... חמש דקות מרווחי הקזינו. שיתרום שעה של רווחים לתלמידים רעבים. זה יספקארוחות חמות לכל התלמידים הרעבים... ולא, לא כריכים , אוכל מבושל חם!!!
בואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיותבואו לאכול איתי. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"

מגמת הירידה בכמות הצופים במהדורות החדשות ממשיכה, ואילו בפריים טיים, התאגיד מצליח סוף סוף להשיג נתונים תחרותיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג


באמצע החגים, כשעסקת החטופים היתה עוד בשלבי המו"מ, סך צופי מהדורות החדשות המרכזיות עמד על כמעט מיליון צופים. בימים האחרונים, המצב חזר לקדמותו, כאשר סך הצופים עומד על כ-700 עד 750 אלף צופים. כרגיל, חדשות 12 במקום הראשון, עם 14.9% רייטינג ו-350 אלף צופים, וכרגיל, חדשות 14 התבססה במקום השני עם קצת יותר ממחצית צופי חדשות 12, רייטינג של 6.4% ו-166 אלף צופים.  חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 4.9% רייטינג ו-111 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4.4% רייטניג ו-110 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי. 


הקרב על הפריים טיים וההתחזקות של התאגיד

כנראה שמשהו כן מצליח לעבוד בתאגיד, היות ומלבד איכות, הריאליטי הוותיק, שעלה בעונתו ה-10, ומבוסס על תכנית בריטית, הצליח סוף סוף לייצר מספרים תחרותיים עבור כאן 11. אמנם "חשיפה" עם חיים אתגר של קשת היתה בראש, עם 10.7% רייטינג ו-258 אלף צופים, אבל "בואו לאכול איתי" היה ממש אחריה, עם 9.7% ו-231 אלף צופים (כמות שלרוב מסכמת ערב שלם של שידורים בכאן11). מעבר לכך, גם "הפטריוטים" של ערוץ 14 אמנם סיימה במקום השלישי, עם 8.7% רייטינג ו-240 אלף צופים, אבל אנחנו יכולים לראות עד כמה התחרות צמודה בפריים טיים, כשההבדלים אינם מובהקים. במקום הרביעי והאחרון "כלוב הזהב" של רשת, שהיה עם 6% רייטינג ו-149 אלף צופים, שגם הם נתונים בלתי ניתנים לביטול. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 1.7% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-26 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.6% ו-53 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם עודד מנשה , עם 1.3% בלבד ו-29 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" עם פז וירדן, עם 1% רייטינג ו-22 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היתה עם 3.2% ו-75 אלף צופים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 היה עם 1.7% רייטינג ו-43 אלף צופים, ואילו "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.6% רייטינג ו-31 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.