DELETE
צילום: צילום: ערן סבאג

שלדון שם כסף נגד חוק 'ישראל היום': בתוך ימים - קמפיין פרסום בשווי מיליון ש'

העיתון עלה בקמפיין נגד החוק של איתן כבל והשתלט על קיר הקריה בהשקעה של כ-180 אלף ש'. טובית שלומי: "החוק מרגיז אותי כפרסומאית ואזרחית"
משה בנימין | (8)

חוק "ישראל היום" אותו מנסה לקדם חבר הכנסת איתן כבל כנגד מה שהוגדר בפי העם כ'ביביתון', מציב את העיתון ומשרד הפרסום דרורי שלומי BBDO המלווה אותו, על רגליהם האחוריות. במסגרת המאבק של העיתון בהצעת החוק ומוביליה עלה בתחילת החודש, לפני 5 ימים, קמפיין רחב יריעה שעומד כבר עכשיו על הוצאה של כמעט מיליון שקלים, והיד עוד נטויה.

החוק, אותו מנסה לקדם כבל נהנה מתמיכה רחבה הן ממפלגות הקואליציה והן מהאופוזיציה, כאשר המטרה הברורה היא פגיעה ישירה במי שמכהן כראש הממשלה - בנימין נתניהו. הצעת החוק שנמצאת בשלביה הראשונים וכבר מסעירה את הכנסת ושוק התקשורת זכה לכינוי הזה, בשל העובדה שעיתון ישראל היום הוא היחיד שעונה לקריטריונים שבהצעת החוק. בישראל היום הצהירו בעבר כי כבל משמש כשליחו של העיתון המתחרה ידיעות אחרונות והעומד בראשו נוני מוזס. בשורה התחתונה, החוק מבקש לאסור על חלוקה חינמית של עותקי עיתון חצי שנה לאחר צאתו לאור.

העיתון שמוחזק על ידי המיליארדר היהודי אמריקאי שלדון אדלסון נהנה מכיסים עמוקים במיוחד. דבר זה בא לידי ביטוי בנסיון לשטוף את המדינה עם קמפיין פרסום שמנסה לשנות את רוע הגזירה. כרגע מתמקד הקמפיין בשילוט חוצות ובעיתונות אך לדברי 'דרורי שלומי' משרד הפרסום שמלווה את העיתון מיום הקמתו, למעלה מ-7 שנים, הוא עתיד להופיע בכל אמצעי המדיה.

שלא כמו במקרים אחרים, בהם בכירי משרד הפרסום אינם נוהגים להביע את דעתם האישית על עניינים בגזרת הלקוח שאינם בשליטתם, במקרה הזה טובית שלומי מבעלי משרד הפרסום אומרת לאייס: "לא ברור לנו איך חברי הכנסת נותנים לזה יד. היום סוגרים את ישראל היום ומחר יסגרו את כל ערוצי המדיה של מגזר כזה או אחר". שלומי שמדבריה עולה תחושת מעורבות גבוהה מוסיפה ואומרת: "זה מרגיז אותי כפרסומאית וכאזרחית".

הקמפיין שעלה בימים האחרונים לאוויר כולל שלטי חוצות ומודעות עליהם נכתב: "אומרים לא לחקיקה שתפסיק את הפצתו בחינם של ישראל היום" וכן, "האם אתם בעד החזרת המונופול על התקשורת לידיעות"; "האם אתם בעד סגירת מקום עבודתם של 2000 עובדים"; "למה לשלם על עיתון?" ו"האדישות עולה לכם ביוקר".

על פי בדיקה ביפעת בקרת פרסום, מאז ה-31 באוקטובר ועד ה-5 בנובמבר השקיע העיתון בקמפיין נגד החוק כ-300 אלף דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כחצי מיליון שקלים. המודעות פורסמו בעיתון הארץ, גלובס וכמובן בעיתון ישראל היום. על כך יש להוסיף את הקמפיין הבולט ביותר, השתלטות על קיר הקריה בתל אביב מול קניון עזריאלי, קמפיין המוערך בהוצאה של כ-180 אלף שקלים. מנקודת המבט המתבקשת של משרד הפרסום דרורי שלומי ניתן לומר שהוא יוצא נשכר מהסערה סביב החוק, שכן הקמפיין הוא מגיע בנוסף לתכנית השנתית הידועה מראש וגם התזמון שלו מוצלח עבור המשרד, רגע לקראת סוף השנה, במטרה לשפר את המאזנים של השנה הקשה והרבעון האחרון.

שלומי הוסיפה ואמרה: "זה לא ברור שחברי הכנסת אמורים להילחם לטובת הצרכנים? לא ברור איך בעידן של יוקר מחיה, מפלגה כמו יש עתיד נותנת לדבר כזה יד". לדבריה "אם אנחנו כעיתון יכולים לחסוך למשפחה אלפי שקלים בשנה, אז מי הם שימנעו זאת? סופסוף יש פה תחרות בין מדיות, אז מה רוצים שיישאר כאן גוף מדיה אחד, רק ידיעות אחרונת? פתאום כולם מסונוורים - איך אפשר לסנוור את כולם כך, זה מכעיס אותי ברצה הציבורית והאישית".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    אם יסגרו את ישראל היום , אפסיק המנוי לידיעות (ל"ת)
    חיים 07/11/2014 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אחד שיש לו ניסיון 06/11/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
    ישראל היום הגונים, אתם קוראים כתבות שידיעות מפחד לפרסם, עיתון ישר והוגן
  • 6.
    אחד מכאן 06/11/2014 11:22
    הגב לתגובה זו
    היוזמה לסגור עיתון היא אנטי חברתית ואנטי דמוקרטית. ממש בולשביקם במיטבו. עם זאת, ואני קורא נאמן שנהנה מאד מישראל היום, התגובה של ישראל היום מעט מוגזמת לטעמי והיא כמו ירייה ברגל לאחר שהעיתון מיצב את עצמו כה חזק בקרב הציבור הישראלי בזכות תכנים מצויינים, אג'נדה נקיית כפיים ואומץ לב. אין שום סיכוי שחוק יעבור ולכן כל העיסוק בנושא הפך להיות מעט פופוליסטי בניגוד לקו שהעיתון עצמו מוביל. שבת שלום.
  • 5.
    איציק 06/11/2014 10:10
    הגב לתגובה זו
    אתם ישנים חברים
  • 4.
    א"ב 06/11/2014 09:40
    הגב לתגובה זו
    כולו הוא לא תרומה אסורה למפלגה (ביביהו, לשעבר הליכוד). מיליארדר אמריקאי אחד גורם נשקים עצומים לכל העיתונות בישראל. זו האמת
  • 3.
    חיים וינטה 05/11/2014 23:45
    הגב לתגובה זו
    הניסיון לפגוע בישראל היום הוא נסיון לפגוע בדמוקרטיה . רק לנוני מוזס מפריע ישראל היום שעושה לידיעות ביה"ס בעיתונות
  • 2.
    איתן כבל עמד גם מאחורי סגירת ערוץ 7 (ל"ת)
    דמוקרט דגול... 05/11/2014 21:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איציק 05/11/2014 19:36
    הגב לתגובה זו
    מליון שקל.... חמש דקות מרווחי הקזינו. שיתרום שעה של רווחים לתלמידים רעבים. זה יספקארוחות חמות לכל התלמידים הרעבים... ולא, לא כריכים , אוכל מבושל חם!!!
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.