שלדון שם כסף נגד חוק 'ישראל היום': בתוך ימים - קמפיין פרסום בשווי מיליון ש'
חוק "ישראל היום" אותו מנסה לקדם חבר הכנסת איתן כבל כנגד מה שהוגדר בפי העם כ'ביביתון', מציב את העיתון ומשרד הפרסום דרורי שלומי BBDO המלווה אותו, על רגליהם האחוריות. במסגרת המאבק של העיתון בהצעת החוק ומוביליה עלה בתחילת החודש, לפני 5 ימים, קמפיין רחב יריעה שעומד כבר עכשיו על הוצאה של כמעט מיליון שקלים, והיד עוד נטויה.
החוק, אותו מנסה לקדם כבל נהנה מתמיכה רחבה הן ממפלגות הקואליציה והן מהאופוזיציה, כאשר המטרה הברורה היא פגיעה ישירה במי שמכהן כראש הממשלה - בנימין נתניהו. הצעת החוק שנמצאת בשלביה הראשונים וכבר מסעירה את הכנסת ושוק התקשורת זכה לכינוי הזה, בשל העובדה שעיתון ישראל היום הוא היחיד שעונה לקריטריונים שבהצעת החוק. בישראל היום הצהירו בעבר כי כבל משמש כשליחו של העיתון המתחרה ידיעות אחרונות והעומד בראשו נוני מוזס. בשורה התחתונה, החוק מבקש לאסור על חלוקה חינמית של עותקי עיתון חצי שנה לאחר צאתו לאור.
העיתון שמוחזק על ידי המיליארדר היהודי אמריקאי שלדון אדלסון נהנה מכיסים עמוקים במיוחד. דבר זה בא לידי ביטוי בנסיון לשטוף את המדינה עם קמפיין פרסום שמנסה לשנות את רוע הגזירה. כרגע מתמקד הקמפיין בשילוט חוצות ובעיתונות אך לדברי 'דרורי שלומי' משרד הפרסום שמלווה את העיתון מיום הקמתו, למעלה מ-7 שנים, הוא עתיד להופיע בכל אמצעי המדיה.
שלא כמו במקרים אחרים, בהם בכירי משרד הפרסום אינם נוהגים להביע את דעתם האישית על עניינים בגזרת הלקוח שאינם בשליטתם, במקרה הזה טובית שלומי מבעלי משרד הפרסום אומרת לאייס: "לא ברור לנו איך חברי הכנסת נותנים לזה יד. היום סוגרים את ישראל היום ומחר יסגרו את כל ערוצי המדיה של מגזר כזה או אחר". שלומי שמדבריה עולה תחושת מעורבות גבוהה מוסיפה ואומרת: "זה מרגיז אותי כפרסומאית וכאזרחית".
הקמפיין שעלה בימים האחרונים לאוויר כולל שלטי חוצות ומודעות עליהם נכתב: "אומרים לא לחקיקה שתפסיק את הפצתו בחינם של ישראל היום" וכן, "האם אתם בעד החזרת המונופול על התקשורת לידיעות"; "האם אתם בעד סגירת מקום עבודתם של 2000 עובדים"; "למה לשלם על עיתון?" ו"האדישות עולה לכם ביוקר".
על פי בדיקה ביפעת בקרת פרסום, מאז ה-31 באוקטובר ועד ה-5 בנובמבר השקיע העיתון בקמפיין נגד החוק כ-300 אלף דולר במחירי מחירון, המהווים בפועל כחצי מיליון שקלים. המודעות פורסמו בעיתון הארץ, גלובס וכמובן בעיתון ישראל היום. על כך יש להוסיף את הקמפיין הבולט ביותר, השתלטות על קיר הקריה בתל אביב מול קניון עזריאלי, קמפיין המוערך בהוצאה של כ-180 אלף שקלים. מנקודת המבט המתבקשת של משרד הפרסום דרורי שלומי ניתן לומר שהוא יוצא נשכר מהסערה סביב החוק, שכן הקמפיין הוא מגיע בנוסף לתכנית השנתית הידועה מראש וגם התזמון שלו מוצלח עבור המשרד, רגע לקראת סוף השנה, במטרה לשפר את המאזנים של השנה הקשה והרבעון האחרון.
שלומי הוסיפה ואמרה: "זה לא ברור שחברי הכנסת אמורים להילחם לטובת הצרכנים? לא ברור איך בעידן של יוקר מחיה, מפלגה כמו יש עתיד נותנת לדבר כזה יד". לדבריה "אם אנחנו כעיתון יכולים לחסוך למשפחה אלפי שקלים בשנה, אז מי הם שימנעו זאת? סופסוף יש פה תחרות בין מדיות, אז מה רוצים שיישאר כאן גוף מדיה אחד, רק ידיעות אחרונת? פתאום כולם מסונוורים - איך אפשר לסנוור את כולם כך, זה מכעיס אותי ברצה הציבורית והאישית".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
- 8.אם יסגרו את ישראל היום , אפסיק המנוי לידיעות (ל"ת)חיים 07/11/2014 10:36הגב לתגובה זו
- 7.אחד שיש לו ניסיון 06/11/2014 12:45הגב לתגובה זוישראל היום הגונים, אתם קוראים כתבות שידיעות מפחד לפרסם, עיתון ישר והוגן
- 6.אחד מכאן 06/11/2014 11:22הגב לתגובה זוהיוזמה לסגור עיתון היא אנטי חברתית ואנטי דמוקרטית. ממש בולשביקם במיטבו. עם זאת, ואני קורא נאמן שנהנה מאד מישראל היום, התגובה של ישראל היום מעט מוגזמת לטעמי והיא כמו ירייה ברגל לאחר שהעיתון מיצב את עצמו כה חזק בקרב הציבור הישראלי בזכות תכנים מצויינים, אג'נדה נקיית כפיים ואומץ לב. אין שום סיכוי שחוק יעבור ולכן כל העיסוק בנושא הפך להיות מעט פופוליסטי בניגוד לקו שהעיתון עצמו מוביל. שבת שלום.
- 5.איציק 06/11/2014 10:10הגב לתגובה זואתם ישנים חברים
- 4.א"ב 06/11/2014 09:40הגב לתגובה זוכולו הוא לא תרומה אסורה למפלגה (ביביהו, לשעבר הליכוד). מיליארדר אמריקאי אחד גורם נשקים עצומים לכל העיתונות בישראל. זו האמת
- 3.חיים וינטה 05/11/2014 23:45הגב לתגובה זוהניסיון לפגוע בישראל היום הוא נסיון לפגוע בדמוקרטיה . רק לנוני מוזס מפריע ישראל היום שעושה לידיעות ביה"ס בעיתונות
- 2.איתן כבל עמד גם מאחורי סגירת ערוץ 7 (ל"ת)דמוקרט דגול... 05/11/2014 21:37הגב לתגובה זו
- 1.איציק 05/11/2014 19:36הגב לתגובה זומליון שקל.... חמש דקות מרווחי הקזינו. שיתרום שעה של רווחים לתלמידים רעבים. זה יספקארוחות חמות לכל התלמידים הרעבים... ולא, לא כריכים , אוכל מבושל חם!!!
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
