הרצל עוזר מנכל הוט HOT
צילום: יח"צ

המהלך המפתיע של היום: מנכ"ל HOT הרצל עוזר פורש, אילן צחי מונה למחליף

החברה ספגה בשנים האחרונות ביקורת על התנהלותה מול לקוחות לצד מאבק עיקש בזליגת הלקוחות לשירותי ה-DTT. צחי שימש כמנכ"ל HOT mobile
משה בנימין | (1)
נושאים בכתבה HOT הרצל עוזר

לאחר 5 שנות כהונה כמנכ"ל HOT, פורש הרצל עוזר מתפקידו - כך הודיעה היום (יום ג') חברת הכבלים. את כסא המנכ"ל יירש אילן צחי, מי שכיהן עד לאחרונה כמנכ"ל HOT mobile.

עוזר השלים 5 שנים בתפקיד, מהן שנה בתפקיד כפול כמנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון. נכון לעכשיו, עוזר יתמקד בתפקידו כיו"ר הקבוצה וכיו"ר החברות הבנות, ובנוסף, יעסוק בפיתוח העסקי של Altice.

בין 1997 ל-2003 שימש עוזר כסמנכ"ל השיווק של בזק. המעבר שלו ל-HOT לא היה מקרי, שכן עוזר היה מעורב בהקמת חברת הלוויין yes, רכישת וואלה!, הקמת בזק-און ליין, כניסה לאינטרנט המהיר (ADSL), והקמת חברת האינטרנט הסלולרית GoNext.

בנוסף לתפקידיו בתחום התקשורת, שימש כמנכ"ל חברת נשר מפעלי מלט ישראליים, מנכ"ל קרליין, מנכ"ל שקם-מזון, ומנכ"ל חטיבה בקבוצת אסם. כמו כן, הקים עם שותפים (רויטל הנדלר, גדי שבדרון, וניב אריאל) את חברת האינטרנט AllJobs, הנחשבת כיום לחברה מובילה בחיפוש עבודה באינטרנט.

החברה אותה ניהל עוזר, ספגה בשנים האחרונות ביקורת ציבורית קשה בהתנהלותה מול לקוחותיה, בשירות הלקוחות הבעייתי שלה, ובמחירי החבילות. החברה גם איבדה אלפי מנויים לטובת שירות ה-DTT. גם בהתנהלות מול עובדיה בניסיונה להעבירם למיקור חוץ, ספגה החברה ביקורת קשה במיוחד.

אילן צחי. מנכ"ל HOT הנכנס

הבעלים של HOT, פטריק דרהי, מסר: "הרצל עוזר הוא מהמנכ"לים המוכשרים והמנוסים במשק הישראלי. הוא לקח משימה מורכבת של ניהול החברה בשוק מאתגר, והוביל אותה בהצלחה רבה להישגים חסרי תקדים. לאחר 5 שנות כהונה אינטנסיביות בתפקיד המנכ"ל, ביקש עוזר להתמקד בתפקידו כיו"ר הקבוצה. בנוסף לזאת, ביקשתי מהרצל לעסוק גם בפיתוח העסקי של Altice, ואני מאמין שגם בפעילות חשובה זו, הוא יתרום מניסיונו ומכישוריו".

לדברי עוזר: "זו הייתה זכות גדולה לנהל את HOT בשנים המעצבות של החברה, אשר בהן נהפכה לקבוצה, המאתגרת את השווקים בהן היא פועלת, ואשר הרחיבה את פעילותה לכלל תחומי התקשורת. HOT עברה בחמש השנים האחרונות שינוי מקצה לקצה, והפכה מחברת התקשורת הרביעית בגודלה, לקבוצת התקשורת השנייה בגודלה בישראל, ולחלק מתאגיד תקשורת בינלאומי. מעט מנכ"לים זכו לחרוש ולנטוע, וגם לקצור את הפירות, כפי שנפל בחלקי. אני מפנה היום את תפקיד המנכ"ל, כשהחברה בפריחה ובמומנטום עסקי ושיווקי חזקים, וכשהיא ערוכה לכל תחרות עתידית".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    cold 18/02/2014 12:35
    הגב לתגובה זו
    שנותן ללקוחות את השירות הכי גרוע ביקום. מפחיד לחשוב על המשק שלנו אם הוא מהמוכשרים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.