ערן זהבי
צילום: צילום מסך

כמה ירוויח ערן זהבי בעונה הבאה, למה החוזה הוא טוב ומה עם מילסון?

העיכוב בהחתמת כוכב מכבי תל אביב נבע גם בשל נושא המענקים, אבל לאף אחד, כולל לסוכנו, לא היה ספק שזה ייסגר. מה מכבי תל אביב צריכה לעשות עכשיו, האם מילסון יישאר ומה מתכנן לאזטיץ? הטור היומי
איציק יצחקי | (2)
1. לפני כשלושה שבועות הסברנו כאן למה מכבי תל אביב חייבת להחתים מהר את ערן זהבי ולמנות מאמן - מאז היא כבר הספיקה לפעול - מאמן חדש (ז'רקו לאזטיץ) הגיע ובמועדון המתינו להודעה רשמית בנוגע לערן זהבי. ההערכות היו שערן יישאר בקבוצה, וזה קרה אפילו מאוחר מהצפוי. המשך דרכו של זהבי לא מפתיע - היה ברור שהוא יישאר בקבוצה והשאלה המרכזית הייתה לגבי תנאי השכר שלו. גולדהאר עשה שריר, אבל זהבי לא התקפל - הוא יודע היטב מה הוא שווה (41 גולים בכל המסגרות בעונה החולפת, מלך הבישולים ושחקן העונה) וגם מכבי תל אביב יודעת שבלעדיו - מכבי חיפה הייתה זוכה באליפות רביעית ברציפות. החוזה של זהבי כולל קיצוץ של 25%, אבל זה לא הסיפור - הוא עדיין מרוויח את החוזה הכי גבוה בישראל, 750 אלף אירו, ואם יישאר לעונה נוספת (למכבי תל אביב יש אופציה) החוזה יישאר בתוקף. רונן קצב סגר לזהבי חוזה נהדר. מאחורי הקלעים, גם לקצב לא היה ספק שהוא ימשיך. בפועל, הסאגה הזאת נמשכה גם בגלל סיפור המענקים - בחוזה הקודם לזהבי היו מענקים מובטחים על אליפות, תארים, גם אישיים, מה שגרם לחוזה להגיע ל-1.1 מיליון אירו. קצב רצה להבטיח שזהבי שהשכר החדש יכלול מענקים ולא יחול בהם שינוי, כך שבמקרה של אליפות, המענק יהיה שווה לעונה שעברה וכך הקיצוץ, לפחות באחוזים, יהיה נמוך יותר.   2. זהבי יהיה בן 37 בסוף החודש, אבל יש לו תרומה מכרעת. מכבי תל אביב יודעת שהיא עלולה לאבד את מילסון בקיץ ואיבוד של שני הכוכבים של הקבוצה כשברק בכר מחכה בצד השני - לא בטוח שיגרום לאוהדים ליותר מדי אופטימיות. בראש ובראשונה, כך מתברר, גולדהאר העמיד השנה את ההתקדמות באירופה כמטרה. הוא הגיע לשמינית גמר הקונפרנס בעונה שעברה והשנה היה רוצה להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות. זה יהיה קשה מאוד עם הסגל הנוכחי של מכבי, בטח בלי מילסון אם יעזוב, ותחת סימן שאלה גדול לגבי המאמן - יהיה מוכשר ככל שיהיה, אנחנו עדיין לא יודעים איך יתאקלם כאן. 3. בואו נדבר רגע על מילסון. כבר דיווחנו כאן על המכירה שבדרך ועל העובדה ששוויו האמיר בקיץ ל-4 מיליון אירו ושמכבי תל אביב דורשת 5 מיליון אירו עבורו. האם היא תקבל את הסכום הזה? במכבי תל אביב טוענים שמילסון ממתין לקבוצה במחנה האימונים בפולין, זאת בצל דיווחים לגבי התעניינות של א.א.ק אתונה. המועדון היווני הוציא הודעה רשמית אתמול וטען כי לא נקבעה פגישה, אבל לביזספורט נודע כי מתקיימות שיחות בין היוונים לסוכנו האנגולי. לפי גורמים המעורים בפרטים, השיחות נמשכו גם אתמול והעובדה שמילסון ממתין למכבי תל אביב לא אומרת שהוא לא יעזוב. מכבי תל אביב הבהירה את עמדתה ליוונים כי לא תשחרר אותו, אבל נראה כי אם ישלמו את הסכום שהצהובים רוצים, שהוא מעל שווי השוק (שאינו רלוונטי כמובן למשא ומתן) - נראה את מילסון ביוון בעונה הבאה.  בנוסף, ז'רקו לאזטיץ בודק בימים האחרונים אפשרות לצרף זר ששיחק בסרביה, בה אימן. על פי סוכנים בחו"ל, הבדיקות כבר נעשו, אבל מכבי תל אביב טרם החליטה סופית אם ללכת על המועמד הזה, כשההחלטה הסופית תתקבל בשבוע הקרוב.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לא לשחרר 01/07/2024 08:39
    הגב לתגובה זו
    השחקן הכי טוב בליגה נקודה!
  • 1.
    לא משנה כמה הוא מרוויח מגיע לו יותר (ל"ת)
    ערן 01/07/2024 08:35
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.