אמיליו מרטינס
צילום: טוויטר אסטון וילה רשמי

סכום עתק: כמה כסף תשקיע טוטנהאם בשוער בעונה הבאה?

במועדון ייפרדו הקיץ מהוגו לוריס ורוצים את השוער שהביא את המונדיאל לארגנטינה. גם יונייטד וצ'לסי במעקב

מיכאל וייסרמן |

שוער אסטון וילה, אמיליאנו מרטינס, מסתמן כמועמד מוביל לשמש כשוער ראשון של טוטנהאם בעונה הבאה. במועדון מעוניינים להביא שוער בכיר ומרטינס, שזכה בחורף במונדיאל עם נבחרת ארנגנטינה, צפוי להגיע בקיץ הקרוב.

יגיע לטוטנהאם? מרטינס (צילום: טוויטר אסטון וילה רשמי)

על פי דיווחים באי הבריטי, זוכה השוער לשלוש הצעות עיקריות: צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם. הוא צפוי לבחור באופציה השלישית וזאת בשל העובדה כי מבין שרק בטוטנהאם אכן ישמש כשוער ראשון ולא כשוער נוסף לדויד דה חאה במנצ'סטר יונייטד וגם בצ'לסי עשוי לשמש כשוער נוסף לצד קפה.

מרטינס, 30, גדל באינדפדיינטה וב-2009 עבר בארסנל, אך לא זכה לקרדיט. הוא הושאל לקבוצות כמו שפילד וונסדיי, רותרהאם, וולבס, חטאפה ורידינג וב-2020 נמכר לאסטון וילה תמורת 20 מיליון ליש"ט.

"תמיד חשבתי שמגיע לי לשחק והרגשתי לא נוח בארסנל", סיפר השוער הארגנטינאי לאחרונה והוסיף: "ידעתי שיש לי את הפוטנציאל להוביל קבוצה בכירה בפרמייר ליג וגם את נבחרת ארגנטינה".

כזכור, השוער הצטיין במונדיאל וזכור בעיקר ממשחק הגמר עם הופעה הירואית מול צרפת, כאשר  ניצח על דו קרב הפנדלים וזכה בתואר עבור המדינה שלו. לאחר עונה נהדרת באסטון וילה, שמו עלה כמועמד מוביל למועדונים גדולים באנגליה.

השוער הצרפתי של טוטנהאם, הוגו לוריס, יעזוב הקיץ כאשר שמו עלה למספר מועדונים בערב הסעודית, שם הוא צפוי לקבל הצעה עם שכר גדול. מרטינס נחשב לאחד השוערים הטובים בעולם בעונה האחרונה ולכן נראה כי מחירו יהיה גבוה. חוזהו של השוער באסטון וילה מסתיים ב-2027.

שווי השוק של השוער על פי "טרנספרמרקט" הוא 28 מיליון אירו, אבל על פי ההערכות וילה תדרוש לפחות סכום כפול שעשוי להגיע לכ-65 מיליון אירו. שווי השוק הגבוה שלו היה לפני שנתיים, אז הוא עמד על 35 מיליון אירו. שכרו הנוכחי מגיע לכ-4 מיליון אירו לעונה ונראה כי השוער יכפיל את שכרו בעונה הבאה.

השוער זכה בגביע האנגלי ומגן הקהילה עם ארסנל ובקופה אמריקה ובמונדיאל עם נבחרת ארגנטינה. ברמה האישית, זכה לשוער המצטיין של קופה אמריקה לפני שנתיים, לשוער המצטיין במונדיאל האחרון וגם לשוער המצטיין של אסטון וילה בעונה האחרונה.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.