אדובי במחיר סביר, כדאי לנצל חולשה בנייר לצורך יצירת פוזיציה
התמחור של המניה לא זול, אבל בעידן של כסף בעלות אפסית ובהשוואה לחברות תוכנה בעלות מודל עסקי דומה ההשוואה מצביעה על תמחור חסר
כאשר אנחנו פותחים קובץ PDF, בין אם לקריאה או לעריכה, אנחנו עושים שימוש באפליקציה הפופלרית ביותר של חברת אדובי (סימול: ADBE). עם נכסים נוספים כמו פוטושופ, Adobe Sensei ועוד, אדובי ממוצבת כמובילה עולמית בתחום של תוכנות המייצרות תוכן ויזואלי. המעבר שחל בשנים האחרונות לשימוש באפליקציות השונות על ידי טכנלוגיית הענן, ותשלום על התוכנות על פי צריכה (תשלום חודשי) במקום רכישת האפליקציה הופך את אדובי לאחת מחברות ה-SaaS - Software As A Service המובילות בעולם והמכפילים שמשקיעים מוכנים לשלם עבור חברת SaaS איכותית, הינם גבוהים בהתאם. אז האם מדובר במחיר גבוה, או נמוך, ואיך משפיעה הקורונה על פעילותה של החברה? על נושאים אלה ועוד מתמקד המאמר שלפניכם.
אדובי מספקת בשנים האחרונות לא רק כלים ליצירת תוכן, אלא גם כלים שמאפשרים לארגונים להשיק קמפיינים פרסומיים דיגיטליים, לאתר את הלקוחות הנכונים עבור אותם קמפיינים, להסיק מסקנות אנליטיות שעוזרות למקבלי ההחלטות בארגונים להכיר טוב יותר את בסיס הלקוחות שלהם ולהגדיל את הפדיון והרווחיות פר לקוח. המעקב והמדידה של איכות הקמפיין הדיגיטלי והחשיפה אליו מבוצע הן בעמדות מחשב נייחות והן במכשירים ניידים. הכלים של אדובי מאפשרים לארגונים לא רק קבלת החלטות מושכלת שמגדילה את ההכנסות אלא גם חסכון בעלויות של מרכזי שירות עתירי כח אדם.
ההיצע העצום של כלים ליצירת תוכן ברמות שונות ובהסתמכות על טכנולוגיית הענן הם חשובים בעידן הקורונה מאחר והם מאפשרים מצב של עבודה מהבית למשתמשים ומפחיתים את הצורך או התלות בתשתיות מיחשוב ארגוניות יקרות.
אחד המושגים החשובים כאשר מדובר בחברות כמו אדובי שמספקות שירותים עבור דמי מנוי חודשיים או שנתיים נקרא ARR - Annual Recurring Revenue שמתייחס להיקף הכספי של סך השירותים על בסיס מנוי שהחברה מעניקה. למעשה ARR שווה לגודל בתחילת התקופה, פלוס הרחבת בסיס המנויים (הוספת מנויים חדשים ו/או הוספת שירותים למנויים קיימים) מינוס אובדן מנויים. כאשר הנתון הזה נמצא במגמה חיובית, זה סימן מעודד עבור המשקיעים ואינדיקציה חיובית לגבי צמיחת החברה.
- סולאראדג׳ קפצה ב-8%, צ׳ק-קאפ זינקה ב-19%; הנאסד״ק סיים סביב ה-0
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את חשיבות ה-ARR ניתן לראות בשני הגרפים הבאים:
ה-ARR וסך ההכנסות של אדובי צומחים בקצב שנתי של מעל 25% בשנה. כפי שנראה בגרף הבא, בשנים 2015-2017 שיעור ה-ARR מסך ההכנסות גדל באופן משמעותי וכך גם שיעור הצמיחה של פרמטר זה היה גבוה משיעור הצמיחה בהכנסות. בשנים 2018 ואילך שיעור ה-ARR מסך ההכנסות מגיע כמעט לגודל מקסימלי אפשרי (עם מגמת צמיחה מתונה) ולכן שיעור צמיחת ה-ARR הופך להיות זהה לשיעור הצמיחה. תובנה נוספת שעולה מן הגרף הבא מצביעה על שיעור רווח גולמי גבוה מאוד (כיאה לחברת תוכנה במודל SaaS). מה עוד יכול משקיע לרצות מלבד צמיחה דו ספרתית בהכנסות, מודל הכנסות בעל וודאות גבוהה ושיעור רווח גולמי מרקיע שחקים?
השוואה לחברות דומות מצביעה על תמחור חסר
התמחור של מניית אדובי איננו זול כלל ועיקר אבל בעידן של כסף בעלות חינמית ובהשוואה לחברות תוכנה בעלות מודל עסקי דומה ההשוואה מצביעה על תמחור חסר. בבדיקה שערכתי השוויתי בין מכפילי ההכנסות ומכפילי הרווח הנקי של אדובי לשנים 2021 ו-2022 לקבוצת חברות שכוללת את מיקרוסופט, SAP ,Salesforce.com, אורקל, Shopify וזום (לקריאת הניתוח המלא על זום).
הגרף הבא, מציג את תוצאות ההשוואה.
התוצאות המפורטות מופיעות בטבלה הבאה. שימו לב למכפילים ה"בומבסטיים" של Salesforce.com וזום. לכל אחת מהחברות הללו יתרונות בולטים לעומת מתחרותיהן. יקר מדי? יתכן. הזדמנות לשורט, יזהר המשורטט...
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
ומה אומר מודל ה-DCF
נסביר בקצרה, כי מודל ה-DCF - Discounted Cash Flow או בעברית מודל "הת”ם" (היוון תזרים מזומנים) נועד להעריך את שווי החברה על פי מודל של תזרים המזומנים שהיא מייצרת לשנים הקרובות. המודל מורכב ממספר רב של הנחות ועושה שימוש במונחים כמו שיעור ההיוון של הפירמה, תזרים מזומנים חופשי, ביטא (שעדיין לא מתה...) ומונחים נוספים. מראש אומר כי קשה מאוד להעריך חברות טכנולוגיה באמצעות מודל זה מסיבות שקשורות לחוסר הוודאות של גובה הצמיחה בעתיד, פרמיית יוקר בגין דומיננטיות מוחלטת כפי שקורה אצל מניות ה-FAANGM, פרמיה בגין פוטנציאל לרכישה עתידית וכיו"ב אבל מדובר באמצעי ש"מאלץ" את מעריך השווי לחשוב על פרמטרים רבים בהתפתחות העתידית של החברה קדימה וזה גם סוג של "בדיקת שפיות" של השוואת מכפילי הרווח.
תקופת התחזית במודל שבניתי היא 5 שנים, כאשר עיקרי ההנחות שלי הן:
- שיעור הצמיחה בהכנסות עומד על כ-17% לשנה.
- שיעור ההיוון הוא 10%.
- שיעור הצמיחה באינסוף עומד על 5%.
בשורה התחתונה, מניית אדובי בהחלט ראויה למעקב וכדאי לנצל חולשה בנייר לצורך יצירת פוזיציה.
הכותב הינו רמי רוזן, אנליסט בכיר ומומחה לקשרי משקיעים. חבר בפורום הישראלי לקשרי משקיעים IIRF.
המידע המוצג בסקירה זו מהווה מידע כללי בנוגע לפעילות החברה הנסקרת והינו חומר מסייע בלבד ואין לראות בו כמידע עובדתי או שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בהשקעה בני"ע, וכן אין לראות במידע האמור כהמלצה או כתחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא או לרכישת נייר הערך. האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ/שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק השקעות ו/או ייעוץ מס בידי מי שמוסמך לכך, המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.
- 9.נעם 03/07/2020 19:28הגב לתגובה זולא רואה תקשר בין החברות
- 8.היה צריך לפרסם מאמר זה כשהייתה בשער 300 (ל"ת)משה 29/06/2020 12:43הגב לתגובה זו
- 7.סוחר ארהב 29/06/2020 12:13הגב לתגובה זוגם התנודות בה משעממות ומחזורי מסחר שלה קטנים יחסית.אולי שתרד ל 250 אפשר לחשוב לקנות.לדעתי יקרה מאוד ופשוט לא מעניינת.
- לרון 04/07/2020 09:07הגב לתגובה זווההוכחה ב"ריצה " הלא הגיונית אחר למונייד,בלי הכנסות ועם עתיד לא ברור,נוכח התחרות שתהיה.
- לרון 03/08/2020 15:25למונייד אכן ירדה,adbe עלתה
- 6.דורון 29/06/2020 10:06הגב לתגובה זובהחלט חברה איכותית.תודה על מאמר מעניין.צריך לזכור שבמידה והמיתון הנוכחי יפגע גם בחברה ותחזיות לא יתממשו גם ירידה של 75 אחוז לא תפתיע בהתחשב במחיר המניה הנוכחי
- 5.ממש מעניין (ל"ת)דור 29/06/2020 08:17הגב לתגובה זו
- 4.המנייה כמעט בשיא שלה...היא ירדה ממש מעט בזמן שהשוק 29/06/2020 07:48הגב לתגובה זוהמנייה כמעט בשיא שלה...היא ירדה ממש מעט בזמן שהשוק ירד זה אולי 5% כדי להגיע לשיא. חברה טובה אני לא אומר שלא אבל אין פה קנה בזול כמו שהכתב אומר , פשוט פייק ניוז
- לרון 04/07/2020 09:08הגב לתגובה זועל adbe אצל גרינברג לפני זמן,ומי ששמע לי.....
- 3.קצת סבלנות המחירים ירדו מאוד (ל"ת)טייגר 7 29/06/2020 07:19הגב לתגובה זו
- 2."התמחור של המניה לא זול"? אז לא לגעת. שום סיפורי עידן (ל"ת)כלכלן 29/06/2020 06:18הגב לתגובה זו
- 1.הראל 29/06/2020 00:22הגב לתגובה זותודה רמי על המאמר החשוב .תכלס מניות הטכנולוגיה כמו אדובי טסות ביקום מקביל לאור המצב .חשוב להדגיש שצריך מימוש רציני כדי לקנות מניות אלו במחיר ממש טוב

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.