האם תוכנית התגמול של מנכ"ל טבע כשלה?
תוכנית תגמול לבכירים נועדה לגייס מועמדים מוכשרים לחברה, לעודד אותם להשיג ביצועים לטווח הקצר ולטווח הארוך. לאור המשבר החריף הפוקד את טבע, עולה השאלה - האם תוכנית התגמול של ארז ויגודמן נכשלה?
בשנת 2014 אישר דירקטוריון החברה את מינויו של ארז ויגודמן למנכ"ל החברה ובמקביל אושרה תוכנית התגמול המורכבת: משכר בסיס, תוכנית בונוסים - לטווח בינוני (עד שנה) ותוכנית תגמול לטווח הארוך – תוכנית תגמול הוני.
במבט ראשוני תוכנית התגמול שנבנתה היתה תקינה, 85% מן המדדים היו כמותיים, למשל: רווח תפעולי, תזרים מזומנים פנוי, הכנסות נטו, איכות מוצרים, שרות לקוחות, אבני דרך לקווי מוצרים, וציון בסקר כ"א. רק 15% היו נתונים לשיקול הדעת של דירקטוריון החברה בהתבסס על קריטריונים איכותיים וכמותיים. התגמול בתוכנית לטווח הבינוני גם היה סביר ונע בין 12 משכורות חודשיות לשנה בגין השגת היעדים ועד ל-24 חודשי בגין הצטיינות יתרה.
בטווח הארוך, תוכנית התגמול למנכ"ל מבוססת על ביצועי המניה וכוללת הענקת מניות רגילות ומניות מוגבלות והיא משקפת תגמול מבוסס ביצועים (לטווח של כמה שנים קדימה). על פניו, תוכנית התגמול של טבע נראית תקינה, אך הבעיה נמצאת בתווך שבין הטווח הקצר לטווח הארוך - בתגמול בכירים חייב להיות קשר בין שנה אחת לשנה העוקבת, גבול האחריות של מנכ"ל חייב להיות למשך מספר שנים ולא רק לשנה אחת. יש ליצור מנגנון אשר יחבר בין השנים. כלומר, בין תגמול קצר טווח לארוך.
- עניין של תזמון: בכירי טבע קיבלו אופציות יום לאחר הדו"ח הגרוע
- ארז ויגודמן: "תעשיות הפארמה חוות בימים אלו טלטלה תהומית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצורך המחשת הנושא – בהודעה שמסרה טבע בשנת 2014 נאמר בנוגע לתגמול המנכ"ל לטווח הארוך כי "...השבת סכומים: נשיא ומנכ"ל החברה יידרש להשיב לחברה סכומים ששולמו לו על בסיס נתונים שהתבררו כמוטעים והוצגו מחדש בדוחות הכספיים של החברה, והכל בכפוף למדיניות התגמול ובכפוף לדין".
במקרה של תוכנית התגמול לטווח הבינוני ניתן היה להוסיף מנגנון דומה אשר יגן על החברה מפני אירועי משבר, מנגנון אשר צובר מחצית מן התגמול לטווח הבינוני של המנכ"ל ומשלם אותו מקביל לתשלומי התגמול בגין הטווח הארוך, או במקביל מנגנון של השבת סכומים, במקרה של כישלון בתוצאות העסקיות אשר הוגדרו בתוכנית התגמול לטווח בינוני, בשנה/שנתיים הקרובות – במסגרת "גבול האחריות" של מנכ"ל החברה.
לאור הכישלון בפעילות החברה, יש לשקול האם תיקון 20 לחוק החברות, תיקון אשר נועד להתמודד בצורה מדודה אך חדשנית עם בעיית שכר הבכירים. תיקון נעשה בעקבות לימוד והסתמכות על הניסיון הבין לאומי והתאמתו למצב בישראל, צריך להשתנות לתת מענה אחר לפתרון התגמול לבכירים, בכדי שמקרה דומה לא יחזור.
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- חרם אירופאי על סחורה ישראלית - עד כמה זה משמעותי ומה אפשר לעשות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
הכותב הוא מנכ"ל משותף בחברת יישום אנשים ותוצאות העוסקת בשיפור ביצועים בארגונים
- 2.דבר אחד ברור ויגודמן כשל ולכן עליו להחזיר הבונוסים (ל"ת)אור לגויים 20/12/2017 16:42הגב לתגובה זו
- 1.בא 20/12/2017 15:36הגב לתגובה זווגם יגואר לילד .

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?
XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026
המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת.
בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.
כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.
הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המוניות המעופפות ממריאות: ג’ובי נערכת לרכוש את בלייד;היכן אנשים טסים לעבודה במונית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.