האם המלחמה של טוויטר נגד טראמפ עובדת לטובת המניה?
אוי לבושה של נשיא ארצות הברית, שמשתמש בקטעי וידאו ללא רשות, מפר זכויות יוצרים ועוד אחר כך מתלונן על כך בחוסר ידיעה. מה עוד שמנכ"ל של חברה בסדר גודל בינוני בארצות הברית משפיל אותו ככה בפומבי. יש רק מילה אחת שמתארת את הסיטואציה במלואה – מביך. פשוט מביך. פייסבוק, טוויטר ומה שביניהן טוויטר היא העוף המוזר – כן, כן, אני מודע לדימוי – של עולם הרשתות החברתיות. מצד אחד היא יותר ליברלית מפייסבוק השמרנית, אבל לא מספיק וולגארית כמו רדיט ו-4Chan, שם ניתן למצוא הכול. וכשאני אומר הכול, הכוונה היא להכול. מפורנו קשה ועד סודות מדינה. בניגוד לפייסבוק שמתפקדת כרשת של אחד על אחד או אחד שהוא חלק מקבוצה, טוויטר היא סוג של הייד פארק – כל אחד יכול לעמוד בכיכר העיר ולצעוק מה שבא לו. זה הבדל מהותי, כשכל רשת חברתית משרתת את הגולשים למטרה משלה. אבל זה נותן לפייסבוק יתרון בטרגוט של קהלים עם פרסומות – משהו שפייסבוק הפכה לאומנות בפני עצמה. עד כמה? החברה של צוקי הרוויחה ב-2019 הכנסות שנתיות של קרוב ל-71 מיליארד דולר. זאת לעומת 3.5 מיליארד "בלבד" לטוויטר באותה השנה. בכלל, הרשת החברתית שהונפקה ב-2013, הבטיחה לציבור ב-IPO "לאפשר לכל קול בעולם להדהד בעולם באופן מיידי וללא סינון". בניגוד לסטארט פאים אחרים, החברה אכן עמדה בהתחייבויותיה. יתר על כן, בניגוד לפייסבוק שמכוונת להמונים, חלק ניכר מקהל היעד של טוויטר בעולם הם דווקא האליטות והחברה הגבוהה. עובדה, אפילו טראמפ נמצא שם ללא הרף. עם זאת, בניגוד לפייסבוק לה 1.7 מיליארד משתמשים ביום, לטוויטר יש "רק" 200 מיליון משתמשים. גם בשווי השוק אין בכלל מה להשוות. השווי של פייסבוק עולה על 650 מיליארד דולר. טוויטר היא אפילו לא 5% מזה, כשהשווי של עומד על למעלה מ-28 מיליארד דולר. טוויטר מרוויחה בגלל שנקטה עמדה גדול הכדורסלנים אי פעם, מייקל ג'ורדן, נשאל פעם מדוע אינו מביע עמדה, לאחר אמירות גזעניות של פוליטיקאים רפובליקנים וג'ורדן ענה: "גם רפובליקאים קונים את הנעליים שלי". ג'ורדן ספג ביקורת נוקבת על כך, אבל זה לא הזיז לו ובטח לא לחשבון הבנק שלו. מנגד, גדול הכדורסנים של דורנו והספורטאי הגדול ביותר בארצות הברית כיום, לברון ג'יימס, לא בוחל במילים בנוגע לדיעותיו בענייני היום. אז אם פייסבוק היא כמו ג'ורדן של פעם - שתקנית ודואגת רק לרווח - טוויטר היא לברון. היא נקטה עמדה וזה השתלם לה. רק ביום רביעי בשבוע שעבר הרשת הגיעה לשיא הורדות של 5 שנים עם למעלה מ-677 אלף הורדות. ביום כן. זה המון לרשת שקיימת כבר קרוב ל-15 שנה (2004). בכלל אנליסטים צופים שכמות המשתמשים ברשת תגדל ב-18% ב-2020. לא רע. אז נכון, המאבק מול טראמפ גבה משווי המניה 9% בסוף החודש הקודם, אבל היא כבר תיקנה מאז בכ-18%, מרמה של 30.97 דולר למניה, ל-36.4 דולר למניה ובכך עברה לתשואה חיובית ב-12 החודשים האחרונים לאחר ההתרסקות של מארס השחור. עם זאת המניה עדיין מפגרת אחרי פייסבוק, שעלתה ב-37% באותה התקופה וגם אחרי מדד ה-S&P500 שעלה ב-13%. עם זאת, במגזין בארונס סבורים שדווקא בגלל המלחמה בין הרשת לטראמם, המניה צפויה להניב תשואות יפות בשנה הקרובה. כרגע, מרבית האנליסטים המסקרים את החברה מותירים את ההמלצה על המניה בהמלצת החזק. זאת לאחר שבחודש מארס נכנסו שני מנהלי קרנות ומשקיעים אקטיביים, לאור חוסר היכולת של דורסי להגדיל את הרווחים מפרסום. כמו כן, המגפה פגעה קשות בהכנסותיה של הרשת מפרסום, מאחר ומרבית המודעות מגיעות מסקטור הבידור והספורט – שני סקטורים שהשבתו לחלוטין בחודשים האחרונים. בראיון שהעניק לבארונס, אמר דורסי כי "ישנם אנשים שלא מבינים למה אנחנו לא מגיעים למיצוי הזדמנויות מלא. לאותם אנשים אני אומר: אל דאגה, אנחנו נגיע לשם".Not true and not illegal. This was pulled because we got a DMCA complaint from copyright holder. https://t.co/RAsaYng71a
— jack (@jack) June 6, 2020
- 2.אין שום קשר בין הדעות של ראשי טוויטר להתנהגות המניה (ל"ת)למעשה 10/06/2020 16:33הגב לתגובה זו
- 1.מצווה מה שטוויטר עושים לטובת הדמוקרטיה (ל"ת)יאללה טוויטר 09/06/2020 10:53הגב לתגובה זו

פרוטוקול הפד׳: האינפלציה במוקד, שוק העבודה מציג סימני חולשה
רוב חברי הוועדה רואים באינפלציה את האיום העיקרי ומעדיפים להשאיר את הריבית ללא שינוי, בעוד מיעוט מצביע על היחלשות התעסוקה וקורא להפחתה. טראמפ מוסיף לחץ פוליטי, והישיבה הקרובה בספטמבר עשויה להיות גורלית לכיוון המדיניות
המכסים שהטיל הנשיא טראמפ מאיימים להאיץ את האינפלציה, בעוד ששוק העבודה מראה סימנים ראשונים של היחלשות. פרוטוקולי הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח חושפים מחלוקות פנימיות בנוגע לדרך הנכונה להתמודד עם המציאות הכלכלית החדשה.
מרבית חברי הוועדה סבורים כי האיום האינפלציוני גובר על הסיכונים הנובעים מהתמתנות שוק העבודה. כך עולה מהפרוטוקולים של הדיון שהתקיים ב־29–30 ביולי. עם זאת, חלק מהחברים הציגו גישה שונה, מה שמעיד על מחלוקות מהותיות סביב שולחן הדיונים. בסופו של דבר, הוועדה הותירה את הריבית ללא שינוי בטווח של 4.25%–4.5%. שניים מחברי הוועדה – כריסטופר וולר ומישל באומן – התנגדו להחלטה והעדיפו להפחית את הריבית ברבע אחוז. התנגדותם משקפת חשש גובר מפני היחלשות שוק העבודה, גם אם מדובר בעמדת מיעוט.
מקור הדאגה העיקרי
המכסים שהטיל טראמפ מהווים את מקור הדאגה העיקרי. השאלה שמעסיקה את חברי הוועדה היא האם מדובר בהשפעה זמנית על המחירים או בתהליך שיביא לעלייה מתמשכת באינפלציה. אחד הציטוטים מהפרוטוקולים מבהיר: "כמה משתתפים הדגישו כי האינפלציה חרגה מיעד ה־2% במשך פרק זמן ממושך."
הניסיון מהעבר מלמד כי כאשר האינפלציה מתבססת לאורך זמן, הציבור מפתח ציפיות לעליות מחירים נוספות – מה שהופך את הבעיה לקשה בהרבה לפתרון. זו הסיבה שבפד נוקטים גישה זהירה, גם אם עדיין לא ברור עד כמה המכסים ישפיעו בפועל על רמת המחירים. בפועל, ההשפעה לא צפויה להופיע באופן מיידי. מחירי המוצרים והשירותים יתייקרו בהדרגה ככל שהיבואנים יעבירו את העלויות לצרכנים. המשמעות היא שהשפעת המכסים צפויה להתעצם בחודשים הקרובים.
- בסנט שובר שתיקה: "הפד צריך להוריד ריבית ב-1.5 נקודות"
- המירוץ לראשות הפד׳ מתחמם: עשרה מועמדים במקום ארבעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתוני האינפלציה האחרונים תומכים בחששות הללו: מדד מחירי הסיטונאות רשם את העלייה החדה ביותר בשלוש השנים האחרונות – אינדיקציה ברורה לכך שחברות כבר החלו לגלגל את העלויות לציבור. נתון זה חיזק את העמדה הזהירה של הפד. במקביל, שוק העבודה מציג תמונה פחות מעודדת. קצב הגידול במספר המשרות היה הנמוך ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה, ושיעור האבטלה עלה ל־4.2%. אלו הנתונים שהובילו שניים מחברי הפד להעדיף הפחתת ריבית.

וולמארט מעלה תחזיות - למרות המכסים; אז למה המניה יורדת?
פעילות האי-קומרס הגיעה לראשונה לרווח;התוצאות מעל התחזית והתחזית קדימה עלתה מעט; הדוחות של החברה מבטאים את עמידות הצרכנים לעליות מחירים
ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט wall mart -3.45% פרסמה את דוחותיה לרבעון השני - והצליחה להכות את תחזיות השוק בשורה העליונה, אבל פספסה בשורה התחתונה. זה לכאורה אמור להתקזז עם תחזית להכנסות ורווחים גבוהים יותר השנה, אבל בוול סטריט חוששים שהירידה ברווחיות תימשך, כשצריך לזכור ש"המכה" הגדולה של המכסים תהיה ברבעון השלישי.
הדוחות - שיאים חדשים למרות הלחץ
וולמארט סיכמה את הרבעון הפיסקאלי שהסתיים ב-31 ביולי עם רווח נקי של 7.03 מיליארד דולר - זינוק של 56% לעומת 4.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. אלא שביחס לתחזיות מדובר על רווח של 68 סנט לעומת תחזית ל-73 סנט. ההכנסות הסתכמו ב-177.4 מיליארד דולר - גבוה מהתחזיות שעמדו על 176.2 מיליארד דולר, ולעומת 169.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
המכירות בחנויות זהות (ללא דלק) עלו ב-4.6%, נתון שממחיש את החוסן של הצרכן האמריקאי, לפחות בשלב זה. תחומי המזון והבריאות המשיכו להוביל את הצמיחה. ברשת Sam’s Club, חטיבת המועדונים של וולמארט, נרשם גידול חד עוד יותר של 5.9%.
אי-קומרס - מנוע הצמיחה המרכזי
הפעילות המקוונת ממשיכה להיות מנוע הדגל של וולמארט. המכירות אונליין זינקו ב-25% בעולם וב-26% בארה"ב. אחד הנתונים הבולטים: מכירות שמסופקות ישירות מסניפים (בעיקר מצרכים) זינקו בכמעט 50% בשנה האחרונה, ושליש מהן סופקו במשלוחים מזורזים. השירות הזה, שחלקו בתשלום וחלקו כלול במנוי Walmart+, הופך את וולמארט לשחקנית קרובה מאוד לאמזון.
- טראמפ נגד וולמארט: "ספגו את עלויות המכסים, אל תעלו מחירים"
- הצפת מלאים בארה"ב: הרשתות מצטיידות לפני העלאת המכסים; איך זה ישפיע על הרווחים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במאי השנה רשמה החברה נקודת ציון חשובה, לראשונה אי-פעם פעילות האי-קומרס שלה, בארה"ב ובעולם, הפכה לרווחית.
המכסים - בין ספיגה לגלגול ללקוח
ג'ון דיוויד רייני, סמנכ"ל הכספים של וולמארט, הסביר בראיונות כי החברה מנהלת את נטל המכסים "פריט-פריט וקטגוריה-קטגוריה". לדבריו יש תחומים שבהם החברה ספגה את כל עלות המכסים, ויש תחומים שבהם היא גלגלה חלק מהעלות ללקוח.