רשות התעופה האמריקנית ידעה מראש על הכשלים במטוסי בואינג
על חשיבותה של ענקית התעופה האמריקנית בואינג (סימול:BA) לכלכלה האמריקנית אין צורך להרחיב, אך האם הרגולטור האמריקני העדיף לשמור על החברה על חשבון חיי אדם? ייתכן.
בדיווח יוצא דופן הערב, הוול סטריט ג'ונרל חושף את הקשר בין רשות התעופה האמריקנית (FAA) לענקית התעופה. לפי הדיווח הערב, רשות התעופה ידעה על הכשלים במטוסי ה-737 מקס של בואינג מיד לאחר ההתרסקות של המטוס באינדונזיה, וטענה כי הוא "מועד להתרסקות". למרות זאת, רשות התעופה אישרה לחברה להמשיך להפעיל את המטוס.
בוול סטריט ג'ורנל מציינים כי רשתות התעופה האמריקנית דרשו מבואינג לתקן את התוכנה השליטה שלה על המטוס בתוך 8-9 חודשים (מהתאונה הראשונה), כאשר לאחר מכן היה צורך במבחן מחודש של המטוס. 6 שבועות לאחר ההתרסקות הראשונה התרחשה התרסקות נוספת של מטוס החברה באתיופיה, ורק אז נאלצה רשות התעופה לקרקע את מטוסי ה-737 מקס. נציין כי גם אז, רשות התעופה האמריקנית הייתה האחרונה מבין המדינות הגדולות להודיע על קרקוע המטוס.
דובר רשות התעופה האמריקני הגיב לפרסום בוול סטריט ג'ורנל וטען כי "היה ברור מלכתחילה כי קיימים סיכונים במטוס. עם זאת, הניתוחים שאנחנו מבצעים נוטים להפריז בסיכונים אלו מכיוון שהם נוקטים בדרישה השמרנית ביותר" - מעניין לראות כיצד משפחות הנספים מקבלות את ההסבר הנ"ל.
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתוך כך, מניית החברה יורדת ב-1.5% ברקע לדיווח כי רשות התעופה האמריקנית צפויה להאריך את הבדיקות של מטוסי ה-737 מקס ל-2020, כאשר נראה כי ברשות התעופה לא לוקחים כעת סיכונים נוספים. נזכיר כי החברה עלתה בחודשים האחרונים ברקע לדיווחים על סיום הקרקוע של המטוסים עוד לפני סוף השנה.
- 6.יוזי 12/12/2019 15:55הגב לתגובה זורליי לא דורכות על סיפונם של מטוסים מתוצרת ארה"ב כבר שנים וזאת עקב מספר אירועים שעברתי בהם חלקם קלים וחלקים פחות קלים. אני טס רק עם חברות אירופאיות,קנדיות,רוסיות ,ברזילאיות ורק לא עם בואינג....
- 5.סופר סתם 12/12/2019 08:26הגב לתגובה זולא השתנה כלום בתרבות האמריקאית : כסף כסף כסף וביבי ייבא את זה לארץ
- 4.ישראלי 12/12/2019 07:33הגב לתגובה זוהאם אפשר להגיש תביעה נגד החברה ?? הם ביודעין סיכנו נוסעים . כמו רולטה רוסית .
- טיטוס 14/12/2019 05:36הגב לתגובה זובהמשך ניתן להגיש תלונה נגד הרומאים על חורבן בית שני
- 3.kobes 12/12/2019 01:34הגב לתגובה זויש לשררה ושוחד מגיע להם להירקב בכלא
- 2.מכלפויהו 11/12/2019 20:56הגב לתגובה זולא לוותר לפושעים..
- 1.יאללה. חרם נוסעים!!! (ל"ת)בוא אינג. 11/12/2019 20:29הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
