רדויז'ן: קפיצה ברווחים ושיפור תחזיות
חברת התקשורת הישראלית רדויז'ן הצליחה לעקוף את תחזיות הרווח לרבעון הראשון של השנה עם רווח של כ-11 סנט למניה, או 2.5 מיליון דולר זאת לעומת התחזיות המוקדמות שלה לרווח של 4 סנט בלבד. בתקופה המקבילה של 2004 רשמה החברה רווח של 3 סנט למניה או 719 אלף שקל. בחברה ציפו לרווח של 4 סנט למניה או 800 אלף דולר בלבד.
הכנסות החברה צמחו ב-14% לעומת הרבעון הראשון של 2004 והסתכמו ברבעון הראשון של השנה ב-16.3 מיליון דולר, מעט מעל לתחזיות המוקדמות להכנסה של 16 מיליון דולר. הרוח התפעולי של החברה הסתכם ב-1.9 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 307 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ברדויז'ן הבסירו היום, כי התוצאות החיוביות נבעו בעיקר משיפור בשולי הרווח ומירידה בהוצאה התפעולית. מתוך כלל הכנסות החברה בתקופה, כ-10.7 מיליון דולר הגיעו מפעילות ה-NBU, כאשר 5.6 מיליון דולר הגיעו מפעילות ה-TBU. הפעילות הראשונה הציגה צמיחה של 5% ואילו השניה צמיחה של 36%.
בתום הרבעון אוחזת רדויז'ן בקופת מזומנים של 107.3 מיליון דולר המהווה ירידה של 3.1 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. תזרים המזומנים התפעולי של החברה גדל ברבעון הראשון של השנה ב-1.8 מיליון דולר, כמו כן רשמה החברה הכנסה של 2.8 מיליון כתוצאה ממישומש אופציות. לעומת זאת נרשמה ירידה של 600 אלף דולר בתזרים המזומנים לפעילות השקעה, והוצאה של 7.1 מיליון דולר לצורך רכישת הפעילות של פירסט וירצואל קומיוניקיישנס.
ברבעון השני של השנה מצפה החברה לרשום הכנסה של 18 מיליון דולר שתניב רווח של 2.7 מיליון דולר או 12 סנט למניה, זאת לעומת הכנסה של 15.7 מיליון דולר ורווח של 5 סנט למניה או 1.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
