אוטובוס דן נוסעים נהיגה תחבורה ציבורית
צילום: מורן ישעיהו

חברת דן מצטרפת לגל העלאות השכר לנהגים

אחרי מטרופולין ואגד, גם חברת דן מעלה את השכר ההתחלתי לנהגים שיעמוד על 44 שקל לשעה. השכר בדן יוצמד למגזר הציבורי, רטרואקטיבית מינואר 2018

מורן ישעיהו | (1)

חברת דן מגבירה תחרות ומעלה גם היא את שכר הנהגים. בהסכם שנחתם הלילה (ב') בין ועד העובדים וההסתדרות נקבע כי שכרם ההתחלתי של כ-1,600 נהגי דן השכירים יעמוד על 44 שקל לשעה.

עוד נקבע כי כל נהג בעל ותק של חמש שנים בחברה יקבל חצי אחוז תוספת שכר לאחר כל שנת ותק שיצבור. נוסף על כך, השכר בדן יוצמד למגזר הציבורי, רטרואקטיבית מינואר 2018.

על פי ההסתדרות, ההסכם כולל גם את השוואת תנאי הפרישה של עובדי דור ג' בחברה לאלו של עובדי דור א', והם יכללו בין היתר תנאי פרישה כגון מענק בגובה משכורת חודשית, תעודת נסיעה חופשית לנהג ולבני משפחתו ועוד.

ההסכם בדן מצטרף לגל העלאות השכר לציבור נהגי התחבורה הציבורית, במסגרתו השכר ההתחלתי בחברת מטרופולין הועלה אף הוא לאחרונה ל-44 שקל לשעה, ושכרם של נהגי אגד הועלה ל-43.5 שקל לשעה.

מהנהלת חברת דן נמסר כי "לאחר מו״מ עם ההסתדרות וועד הנהגים השכירים בחברה, הושג הסכם שכר חדש במסגרתו יועלה שכר הבסיס ההתחלתי לכל נהגי החברה בהתאם לוותק הנהג בחברה כאשר שכר השעה ההתחלתי יעמוד על 44 שקל. כמו כן הוחלט וסוכם כי שכר הנהגים יעלה בכל שנה בהתאם לטבלה מוסכמת שתעודכן מדי שנה בהתבסס על ותק הנהג. יודגש כי תוספת זו בנוסף לתנאים הנלווים מהווה את הסכם השכר הטוב בענף".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "ענף התחבורה הציבורית עובר מהפכה לנגד עינינו ובזכות ההסתדרות, נמשכת העלאת הרף בתנאי העסקת העובדים. ההסכם זה הנו צעד נוסף שיעזור להגביר את האטרקטיביות של הענף ולשפר את איכות השירות והבטיחות לטובת כלל משתמשי התחבורה הציבורית בארץ".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דן חסכן 03/01/2019 08:00
    הגב לתגובה זו
    מזה כשנה וחצי חב' "דן" הפחיתה שעות עבודה נוספות שהיו מוענקות לעובדים זמן רב ונלקחו מהעובדים מבלי שיושבו בעבור כמה חודשים כפי שהובטח. הגדילה חב' "דן" ויוצרת דיפרנציאציה בין שכר עובדים שעתי של עובדים . השמטות שעות עבודה , קיצוץ דרסטי בשעות עבודה נוספות ואי החלת שכר שעתי אחיד בין עובדים מהווה הפרה בוטה של יחסי עבודה תקינים.
בצלאל סמוטריץ
צילום: ועדת הכספים

"לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור"

שר האוצר מציג את מתווה התקציב - הוא רומז להעלות את המסים על הבנקים או להפחית את הרווחים שלהם לטובת רווחת הציבור:  "בנק ישראל גרם לעלית רווחי הבנקים מ-8 מיליארד שקל ל-30 מיליארד בשנה. זה לא ייתכן" 

צלי אהרון |
נושאים בכתבה בצלאל סמוטריץ'

שר האוצר וצוות המשרד, לצד מנהל רשות המסים, הכלכן הראשי ובכירי המשרד מציגים כעת את מתווה התקציב לשנה הבאה. זה עדיין לא המספרים (נעדכן בהמשך), אבל המסר ברור - המילואימניקים במרכז, המסים לציבור צפויים לרדת; הבנקים על הכוונת. "מי שמשרת מקבל הרבה יותר וזה הכי צודק", אומר בצלאל סמוטריץ', שר האוצר, "אנחנו נוריד מסים לאדם העובד. אנחנו נעשה את זה תוך שמירת המסגרות התקציביות, תוך הטלת מס רכוש ומסים נוספים שצריך להעלותם". 

"הורדת מס הכנסה מעודדת צמיחה. יש תוכנית מפורטת של הורדת מסים. 20% מאוכלוסיית ישראל משלמת 80% מנטל המס. אנחנו נוריד את  נטל המסים ונגדיל צמיחה. זה יהיה במיליארדים גדולים זה לא יהיה בשוליים".

סמוטריץ' סימן כאמור את הבנקים ובצדק -  "ההתנהלות של הבנקים היא שערורייה. אי אפשר לתפוס שהרווח גדל מ-8 מיליארד שקל ל-30 מיליארד בשנה רק כי הנגיד מחליט להעלות ריבית. לא ייתכן שלאומי הגיע לשווי 100 מיליארד על חשבון הציבור".

"במקום שהבנקים יוציאו הרבה כסף על פרסום בכל מקום שיחזירו את הכסף לציבור הלקוחות שלהם. מדברים על גימיקים שהם נותנים לציבור, זה גימיקים. שולי הרווח של הבנקים חסרי פרופורציות. אין שום סיבה למספרים האלו. 

"בקשר ליוקר המחיה, אנחנו באוצר ובממשלה נחושים להוביל רפורמה משמעותית מאוד במשק החלב. אנחנו נשמור על החקלאים. נשמור על החקלאות. נשמור על החקלאות שלנו, נשמור על הנכסים שלנו, אבל נדאג שהמחירים לצרכן ירדו. גם התקציב הביטחוני צריך לעבור חשיבה מחדש וצריך להיות הרבה יותר יעיל. יש הרבה מה לקצץ בתקציב הביטחון".