דוקאטי היפרמוטארד ופאניגלה R בארץ

הדור השני של ההיפרמוטארד עושה את צעדיו הראשונים בארץ. המחיר: החל מ-105,000 שקלים. במקביל מודיעה היבואנית על התחלת שיווק של האופנוע החזק והיקר ביותר בישראל – ה-1199 פאניגלה R
יואל שורץ |

דוקאטי היפרמוטארד, דור שני ליגל אופנועים, יבואנית דוקאטי, מתחילה בשיווק הדור השני של היפרמוטארד – הסופרמוטו החדש של היצרנית שהושק בעולם לפני כ-4 חודשים. ההיפרמוטארד מבוסס על שלדת צינורות פלדה חדשה בקוטר 34 מ"מ ומתהדר במנוע חדש המבוסס על הטסטהסטרטה 11 מעלות של ה-848. כך למשל, קוטר הצילינדרים בהיפרמוטארד קטן יותר מה-848 והמהלך ארוך יותר. לאופנוע החדש מנוע מקורר מים (במקום אוויר בדור הקודם) בנפח 821 סמ"ק המפיק 110 כ"ס ב-9,250 סל"ד (15 כ"ס יותר מדגם היוצא) ומומנט של 9.1 קג"מ ב-7,750 סל"ד. הוא מגיע עם מצערות חשמליות (גופי מצערת בקוטר 52 מ"מ) וכן 3 מפות ניהול מנוע: מרוץ, ספורט ורטוב. כתוצאה מהעדכונים והשיפורים שנעשו במנוע, גדל טווח מרווח הטיפולים שכעת עומד על כל 15,000 ק"מ.

ההיפרמוטארד ישווק אצלנו ב-3 גרסאות. בגרסה הרגילה נמצא בולמים קדמיים של קאיאבה (Kayaba), בקוטר 43 מ"מ ומהלך של 170 מ"מ, בגרסת הביניים SP נמצא בולמי מרזוקי בקוטר 50 מ"מ ומהלך של 185 מ"מ, ובגרסה הבכירה, היפרסטראדה (שילוב של היפרמוטארד ומולטיסטראדה), נמצא בולמי קאיאבה דומים לאלו של הגרסה הרגילה, אך עם מהלך קצר יותר של 150 מ"מ. מאחור נמצא בולם של זאקס ומהלך של 150 מ"מ בגרסת הבסיס ובהיפרסטראדה כשאת ה-SP משרת בולם אוהלינס עם מהלך של 175 מ"מ.
 
דוקאטי היפרמוטארד בגרסת היפרסטראדה
 
מלבד נושא זה 3 הגרסאות נבדלות בעיקר ברמת האבזור, סכמת הצביעה וסוג הצמיגים. כך למשל בגרסת ה-SP הקרבית יותר נמצא חישוקים קלים של מרקזיני, צמיגים אוחזים יותר, מגני ידיים מאלומיניום, שלל חלקי קרבון ועוד. ההיפרסטראדה המיועד יותר לתיור נמצא ציוד תואם לכך: סט מזוודות בנפח 50 ליטר, כידון מוגבה ב-20 מ"מ ומשקף גדול יותר, מושב מרופד ורחב יותר, רגלית אמצע, שני שקעי 12 וולט ועוד.

כל דגמי היפרמוטארד מצוידים ב-DSP (ר"ת: Ducati Safety Pack, חבילת הבטיחות של דוקאטי הכוללת בקרת החלקה של הגלגל האחורי, בלמי ברמבו ו-ABS), וחישוקי 17 אינץ'. מחירי הדגמים יעמוד על 105,000 שקלים, 117,000 שקלים ו-133,000 שקלים (בהתאמה) כשלתקופת ההשקה תינתן קסדת דוקאטי בשווי של 5,000 שקל במתנה.
 
האופנוע החזק והיקר בישראל
יחד עם ההיפרמוטארד החדש, מתחילה ליגל בשיווק דגם נוסף, דוקאטי 1199 פאניגלה R – אופנוע הספורט הכי חזק והכי יקר בישראל. הפאניגלה R הינו למעשה הומוליגציה חוקית לכביש לדגם המרוצים של הפאניגלה. משכך, הוא מגיע עם חלקים אקזוטיים רבים המיועדים להורדת משקל החלקים הנעים ושיפור הביצועים כמו טלטלים מטיטניום (חיסכון של 0.63 ק"ג), גלגל תנופה קל יותר (0.7 ק"ג) המצופה ב-DLC וכו'. המשקל הכללי לא השתנה ועומד על 165 ק"ג, אולם יחד עם מיפוי מנוע שונה, מהירות המנוע המרבית עלתה ב-500 סל"ד, ל-12,000 סל"ד, וזמינות הכוח שופרה ב-3% בסל"ד הגבוה, וב-15% בטווחי הביניים. אגב, ההספק המרבי נותר על 195 כ"ס ב-10,750 סל"ד.

ערכת המרוצים, R, כוללת מגן רוח ייחודי, חיפויי מראות מסגסוגת מלוטשת, מערכת פליטה מלאה מטיטניום של טרמיניוני (Termignoni) המיועדת למירוצים, מיפוי ייעודי של מחשב המנוע (לשימוש במסלול בלבד), זרוע אחורית חד-צדית מתכוונת, מזלג אוהלינס קדמי TTX ושלל תופינים.
 
דוקאטי 1199 פאניגלה R

עם תג מחיר של 350,000 שקל "על הכביש", הפאניגלה R הופך לאופנוע היקר בישראל, אבל מחברת ליגל נמסר כי האופנוע הראשון שינחת בארץ בימים הקרובים, כבר נמכר. עוד היא מספרת על הורדת מחיר גורפת של עד 10% לכל דגמי ה-1199 פאניגלה, כך שמעתה, גרסת הבסיס תעלה 159,000 שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.