גיתם ואדלר זכו בתקציבי מפעל הפיס
מפעל הפיס הכריע היום (יום ד') אחר-הצהריים נפלה על זהות המשרדים שיטפלו בתקציבי הפרסום שלו - אדלר חומסקי וגיתם BBDO שהחזיקו בשנים האחרונות בתקציבי הפרסום של הלוטו וחיש-גד (בהתאמה) זכו בו וימשיכו לטפל באותם התקציבים. ממפעל הפיס נמסר כי "בשקלול הסופי עלו התוצאות לפי הדירוג הבא: 1.גיתם 2. אדלר חומסקי 3. ראובני פרידן ו-4. שלמור אבנון עמיחי. בהתאם לכך, שני המשרדים שנבחרו במכרז הם גיתם ואדלר חומסקי". מוקדם יותר השבוע הציגו ראובני פרידן, שלמור אבנון עמיחי, גיתם BBDO ואדלר חומסקי המתמודדים במכרז מפעל הפיס (2 תקציבים: מותגי חיש גד ולוטו) מצגות בפני הנהלת מפעל הפיס שכללו קריאייטיב והצעה כספית. המשרדים המתמודדים על התקציבים קיבלו ממפעל הפיס בריף לשני התקציבים ואת האפשרות לבחור לאילו מהמותגים להגיש פרזנטציות. כיום מטופל תקציב הלוטו בידי אדלר חומסקי (קמפיין 'הכדורים שיסדרו לכם את החיים') ותקציב חיש-גד מטופל בידי גיתם (קמפיין 'בואנ'ה זה אחלה כסף'). מ-4 יוצא אחד - שהולך על הלוטו לאייס נודע כי שלמור אבנון עמיחי, ראובני פרידן וגיתם BBDO החליטו שלושתם להגיש מצגות לחיש-גד. הסיטואציה הזו הותירה את אדלר חומסקי כמשרד היחיד שהגיש מצגת לתקציב הלוטו בו הוא מטפל כיום. למרות הסימון לכאורה של המשרדים את התקציב אליו הם לוטשים עיניים, במפעל הפיס הודיעו למתמודדים כי בשלב המצגות תבחן היכולת הקריאיטיבית והאסטרטגית של המשרדים באופן כללי. נתון זה מעלה את האפשרות שאחד משלושת המשרדים ייבחר לטפל בתקציב הלוטו ולהפך, שאדלר חומסקי יוסט מתקציב הלוטו לטיפול בתקציב חיש-גד. הצרות הטובות של מפעל הפיס: הקמפיינים המוצלחים של גיתם ואדלר עם זאת, לא ניתן להתעלם מהעובדה ששלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן, המשרדים שינסו להכניס רגל לאחד מתקציביו השמנים של מפעל הפיס בחרו שלא להתמודד מול אדלר חומסקי. בענף רווחת התפיסה לפיה מעמדו של אדלר חומסקי במפעל הפיס איתן מאוד, הן בעקבות כימיה מוצלחת של המשרד עם בכירי מפעל הפיס ולא פחות בעקבות קמפיין 'כדורי הלוטו' של המשרד שנחשב על ידי רבים לאחת מההצלחות המסחררות של המשרד ומפעל הפיס בשנים האחרונות. גיתם BBDO אמנם לא רשמו את אותה ההיסטוריה ארוכת השנים עם מפעל הפיס אך הקמפיין של המשרד לחיש-גד תחת הקונספט של 'בואנ'ה זה אחלה כסף' לא נופל באיכותו מזה של הלוטו ונחשב אף הוא לאחד המוצלחים של מפעל הפיס ולעבודה שגיתם יכול להתגאות בה. התוצאה, בסופו של יום היא סוג של צרות טובות עבור מפעל הפיס. למכרז, שהושק לאחר 5 שנות פעילות עם גיתם BBDO ואדלר (מחויבים על פי חוק) הם מגיעים בעמדה מאוד נוחה של מי שנהנה כעת מפעילות פרסומית מוצלחת של 2 המשרדים, ב-2 התקציבים. מנגד הם יכולים רק להרוויח במידה ושלמור או ראובני יציגו בפניהם רעיון פורץ דרך שיאיר את עיניהם ויוכל לקדם אותם למקום חדש. נותנים יד ומרחב פעולה לאנשי הקריאייטיב אופציה נוספת, אם כי בעלת הסיכוי הנמוך ביותר הייתה שמשרד אחד יזכה לטפל ב-2 המותגים של מפעל הפיס. כזכור, במכרז אותו פרסם מפעל הפיס נקבע כי איכות ההצעה של משרד הפרסום תהווה 85% מהסיכום הכללי. 65% מהצעת האיכות תבדוק את הפרמטרים: תמהיל תקציבי הפרסום והלקוחות, יכולת קריאטיבית ברמה גבוהה במכלול המדיות: טלוויזיה, עיתונות, רדיו, שילוט חוצות, עלונים, פלקטים ודברי דפוס אחרים. עוד בחלק זה של המכרז נבחנה ייכולת קריאטיבית של המשרד בפעילות ברשת (אינטרנט, רשתות חברתיות). Case Study - בחינת תהליך עבודה שלם לקמפיין לשני לקוחות שונים - החל מניתוח אסטרטגי ופלנינג, פתרונות קריאייטיב ומדיה, ביצועים ותוצאות, כמו גם התרשמות מהנהלת המשרד, הצוות המקצועי המוביל ומהצוות הממונה על התקציב. המחיר שימש כמכריע רק כ-15% מהמכרז מה שהופך אותו לחריג בנוף המכרזים הממשלתיים שנוטים לעמוד על יחס שמקנה משקל יתר להצעת המחיר.
- 5.בוא'נה זה אחלה משרד פירסום... (ל"ת)אראלה 08/09/2011 18:41הגב לתגובה זו
- 4.טנקוס המלך (ל"ת)יואל 07/09/2011 21:32הגב לתגובה זו
- אין מה לחגוג - סתם מכרז מושחת (ל"ת)08/09/2011 08:12הגב לתגובה זו
- אבי 08/09/2011 09:31מביך !
- 3.התמונה שמלווה את הידיעה אומרת הכל (ל"ת)אחת שרואה 07/09/2011 19:58הגב לתגובה זו
- 2.אחד שיודע 07/09/2011 17:55הגב לתגובה זוהקמפיין של גיתם לחיש-גד הינו אחד המוצלחים בעשור האחרון, לראיה המותג הינו הגדול (היקף מכירות) של מפעל הפיס בשנתיים האחרונות. מה שאדלר עשו ללוטו אולי נחמד ל"זכורות ואהודות" אבל נכשל בקופות ואף יצר אנטגוניזם בקרב קהל היעד העיקרי שלו, נשים (הנקמנות נתפסת כדוחה בעיניי "מגזר" זה)...... כרגיל בפיס הכל פוליטי, אחרת היו זוכרים לאדלר את הכשלון הגדול יותר (הבוכרים הרוקדים)
- אדלר 07/09/2011 18:52הגב לתגובה זודרור אולי מספיק עם הקנאה שלך באדלר
- 1.גיל 07/09/2011 17:29הגב לתגובה זוהשפה של הכדורים של הלוטו היא מעולה
- בהחלט קמפיין מוצלח! (ל"ת)07/09/2011 19:01הגב לתגובה זו

מדוע מזנק הדולר ל-3.44?
ההצהרות אודות התעצמות הזירה בעזה והחשש מפני הסתבכות מתמשכת מובילים למימושים של המשקיעים הזרים ומפעילים לחץ על השקל
אחרי תקופה שבה השקל התחזק לרמות שאיש לא חזה שנגיע אליו בעיצומה של מלחמה, השבועות האחרונים הראו בלימה של מגמת ההתחזקות, ובימים האחרונים השקל החל להיחלש דולר שקל רציף -0.52% . יש מספר גורמים שמשנים את המגמה, ובראשם הנושא הגיאופוליטי וההצהרות לגבי כיבוש מלא של הרצועה. אם במהלך "עם כלביא" הסטנימנט כלפי ישראל היה חיובי וישראל נתפסה כווינרית, קמפיין ההרעבה שהופעל נגד ישראל שהחל נגס בדימוי החיובי של המדינה שנלחמת ברעים והסנטימנט העולמי שינה כיוון והוביל לחששות מהסתבכות וכך גם למימושים של המשקיעים הזרים. התקופה שבה הכסף הזר נכנס לבורסה בהיקפים אדירים הסתיימה לפי שעה, והחלו המימושים.
רק במהלך חודש יולי, יצאו מבורסת ת"א כמיליארד שקל במניות. וזוהי רק אחת מהזוויות שמראות עד כמה המגמה הזו משמעותית. בניגוד למגמה זו, ניתן לראות איך המשקיעים הישראליים הגדילו במהלך יולי את החשיפה לבורסה המקומית ורכשו בהיקף של כ-3 מיליארד שקל. עם זאת, למרות המכירות של המשקיעים הזרים, הם המשיכו ברכישות בסקטור הבטחוני בכ-200 מיליון שקל. למרות שהלחץ על המטבע כן ניכר בשער החליפין, הבורסה עלתה באופן כמעט רצוף במהלך חודש יולי, עם מחזורי מסחר גבוהים (כ-3.7 מיליארד שקל ביום) והמשיכה במגמה החיובית שהחלה ממש עם פתיחת המלחמה מול איראן.
הקשר העקיף לוול סטריט
בנוסף, ישנו את הקשר העקיף בין התנודות בוול סטריט לשער הדולר. כאשר הגופים המוסדיים, שמנהלים קרנות פנסיה, גמל והשתלמות, מחזיקים חלק ניכר מהתיקים שלהם בנכסים דולריים, רואים עליות בוול סטריט הם חייבים לאזן את התיק שלהם, היות ושווי הנכסים הדולריים שלהם עולה וכך הם נאלצים למכור מניות חו"ל ולאזן את החשיפה המטבעית שלהם, וכך הגידור לחשיפה הדולרית מוביל להקטנת חשיפה כשהמניות עולות - כלומר הדולר יורד.
כאשר המוסדיים מגבירים את מכירות הדולרים בשוק המקומי, בעיקר דרך מכירת אופציות ונגזרים על הדולר, הם מייצרים היצע מוגבר לדולר בשוק הישראלי, מה שדוחף את שער הדולר כלפי מטה.
- מניית הבורסה לני"ע זינקה 11% גפן ב-12%; קמטק צנחה 10%; נעילה שלילית במדדים
- הבורסה באדום: הבנקים ירדו ב-3.2%, הנדל״ן איבד כ-3.5%; עמרם נפלה 8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השפעת הריבית
עוד גורם שמשפיע על חוזקו של השקל הוא הריבית, ואמנם בשנתיים האחרונות לא חזינו בשינוי בריביות, לא בישראל ולא בארה"ב, אבל השיח אודות הורדת הריבית גם הוא משפיע על השער. כלל האצבע הוא שככל שהריבית על השקל (ריבית בנק ישראל) נמוכה כך האטרקטיביות של השקל מול הדולר פוחתת וערך השקל פוחת ביחס לדולר (הדולר עולה). וכך, במידה וב-17.9 הפד יוריד את הריבית לפני שבנק ישראל יעשה מהלך כזה (ה-29.9 הוא מועד הבא להחלטת הריבית), הדבר יחזק את השקל ונוכל לראות בלימה של המגמה.

כ-69 מיליון שקל: קבלן מאום אל-פחם מואשם בניכוי חשבוניות פיקטיביות
בתקופה של שבעה חודשים בלבד: 96 חשבוניות, וכמעט 70 מיליון שקל של עסקאות מדווחות; מנגנון משומן של ניפוח מלאכותי של הוצאות כדי להתחמק ממס - נעצר; מקרה חריג או שזה רק קצה הקרחון של הקומבינות בענף הבניה?
כתב אישום חמור הוגש נגד נביל מחאמיד, תושב אום אל־פחם ובעליה של חברת הבנייה "מן בזאר בנייה בע"מ". האישום הוא בגין ניכוי 96 חשבוניות פיקטיביות בהיקף עסקאות של כ-69 מיליון שקל, מתוכן נוכה מס תשומות בסך של למעלה מ-10 מיליון שקל. כתב האישום מייחס למחאמיד עבירות על פי חוק מס ערך מוסף, תוך ניסיון להשתמט מתשלום מס בנסיבות מחמירות. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד שגיא דימנט מהיחידה המשפטית מע"מ מרכז ברשות המיסים בעקבות חקירה של חקירות מכס ומע"מ חיפה.
על פי פרטי כתב האישום, מחאמיד שימש כדירקטור, בעל מניות ומנהל בפועל של החברה, ובמהלך תקופה של שבעה חודשים בלבד - בין ינואר ליולי 2020 - הוא ביצע רישום של חשבוניות פיקטיביות שלא שיקפו עסקאות אמיתיות.
החשבוניות הפיקטיביות נרשמו על שם חברת "מן בזאר בנייה בע"מ" והוגשו במסגרת הדיווחים התקופתיים של החברה לרשות המסים. סכום המס שנוכה במסגרת אותן חשבוניות מסתכם ב-10,115,210 שקל. מחאמיד פעל באופן שיטתי כדי להתחמק מתשלום מס, תוך ניכוי מס תשומות "מבלי שיש לגביו מסמך כדין".
היקף החשבוניות והמס שנוכה בפועל מעיד, לפי רשות המסים, על פעולה נרחבת שבוצעה בזמן קצר יחסית. שבעה חודשים בלבד, 96 חשבוניות, וכמעט 70 מיליון שקל של עסקאות מדווחות. מנגנון ניפוח מלאכותי של הוצאות לצורך התחמקות ממס. הרשויות מתייחסות להיקף הגבוה ולשיטתיות שבביצוע כאל נסיבות מחמירות, שמהוות בסיס להגשת כתב האישום הפלילי.
- זארה ניצחה את רשות המסים: תשלם 5% מס במקום 30%
- "לא כל עוגמת נפש היא התעמרות": נדחתה תביעת עובד רשות המסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרשה הזאת משתלבת בתופעה מוכרת המאפיינת ענפים מסוימים, ובפרט את תחום הבנייה. בענף זה, המבוסס לא פעם על חוזים חלקיים, שימוש בתתי־קבלנים, חברות "מטריה" ופעילות עסקית מול גורמים רבים בשטח מאפשרת להחליק ביתר קלות עסקאות שלא קרו במציאות.