IBI על תוצאות פריגו: "שיעורי רווחיות גבוהים במיוחד עזרו להציג דוח שהפתיע לחיוב"
"דוח מעולה", כך מכנה נתלי גוטליב, אנליסטית הפארמה של IBI את תוצאותיה של פריגו מיום חמישי האחרון, זאת למרות שהחברה לא עמדה בתחזית ההכנסות. גוטליב מעלה את מחיר היעד למניה, אך לא משנה את המלצתה.
פריגו, היא חברת תרופות אמריקנית אשר שולטת בשוק התרופות הממותגות ללא מרשם רופא. למעשה, פריגו מייצרת תרופות הנמכרות על ידי קמעונאיות תחת שמות מותג שונים.
פריגו סיימה את הרבעון עם עלייה של 6% בהכנסות ל-538 מיליון דולר וזינוק של 49% ברווח הנקי לרמה של 70 מיליון דולר, או 76 סנט למניה, 13 סנט מעל לקונצנזוס האנליסטים. שוק התרופות ללא מרשם תרם 436 מיליון דולר להכנסות החברה.
"החברה הציגה שורת מכירות מתחת לתחזיתינו וגם מתחת לקונצנזוס, אולם שיעורי רווחיות גבוהים במיוחד עזרו להציג דוח שהפתיע לחיוב", הסבירה גוטליב את התוצאות. "החברה הציגה שיפור בשיעורי הרווחיות בכל מגזרי הפעילות", ציינה. לדברי האנליסטית, תוצאות אלה הושגו הודות להיעדר תחרות, השקת מוצרים חדשים, כמו גם לסביבת מחירים נוחה.
גוטליב ציינה כי תחום ה- Store Brand, תחום שבו לפריגו נתח שוק גבוה של כ- 70%, נהנה מצמיחה של 11.9% במהלך הרבעון, בעוד שתחום ה- OTC כולו צמח כ- 1.0% בלבד. באשר לחטיבת ה-Consumer Health Care, בה נרשמה צמיחה של 4% בפעילות, מעט נמוך מהתחזיות ל-436 מיליון דולר. הרווח התפעולי הסתכם ב-18.1%, לעומת 15% ברבעון המקביל. "השיפור נבע מהתייעלות בתהליך הייצור, תמהיל מוצרים והשקת מוצרים חדשים, על אף גידול בתחרות בתחום הפסקת העישון וגידול בהוצאות משפטיות", מסבירה גוטליב.
בתחום ה-Rx, גוטליב מציינת כי החברה נהנית מגידול בנתח השוק ועלייה בפעילות. מכירות חטיבת מוצרי המרשם הסתכמו ב-51 מיליון דולר לעומת צפי ל- 52 מיליון דולר ו- 42 מיליון דולר ברבעון המקביל, צמיחה של 22%. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון ב- 16.8 מיליון דולר בהשוואה ל- 8 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל. "השיפור נבע מתמהיל מוצרים, תמחור איכותי, התייעלות בתהליך הייצור וגידול במכירות שירד ישר לשורה התחתונה מבלי להביא לגידול נוסף בהוצאות תפעוליות", ציינה האנליסטית.
פריגו העלתה שוב את תחזיותיה לשנת 2010 וצופה כעת רווח של בין 2.75 ל-2.8 דולר למניה, עם צמיחה של בין 12% ל-13% בשורת ההכנסות. בנוסף, בדו"חות מאי צפויה להיכנס תוספת של 50 מיליון דולר מרכישת PBM. בבית ההשקעות IBI ממשיכים להחזיק בהמלצת "הפחת", אך עם זאת מעלים את מחיר היעד ל-57 דולר למניה ממחיר יעד קודם של 55 דולר למניה. העלאת מחיר היעד נעשית על רקע עדכון תחזית החברה להמשך 2010, כמו גם תוספת PBM להכנסות החברה כבר באמצע הרבעון הבא.