שיפור בתוצאות דלק יו.אס: זינוק ברווח הנקי ל-26 מיליון דולר ברבעון השני
חברת דלק יו.אס (סימול: DK), השייכת לקבוצת דלק, דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון השני של 2009. הרווח הנקי מפעילות שוטפת ברבעון השני של 2009 הסתכם ב- 26.3 מיליון דולר, או 0.48 דולר למניה בדילול מלא, וזאת בהשוואה לרווח נקי בסך 3.3 מיליון דולר, או 0.06 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני של 2009, בנטרול אירועים מיוחדים, הסתכם ב- 12.8 מיליון דולר, או 0.24 דולר למניה.
תוצאות הרבעון השני של 2009 הושפעו מהשריפה שהתרחשה בנובמבר 2008 בבית הזיקוק של החברה בטיילר, טקסס. בית הזיקוק החל לפעול באופן הדרגתי בתחילת מאי 2009 וחזר לפעילות מלאה ב-18 במאי 2009.
הכנסות החברה הנובעות מפוליסת הביטוח של החברה במהלך הרבעון השני הסתכמו ב-57.6 מיליון דולר, לרבות 37 מיליון דולר מפוליסת אובדן רווחים ו-17.3 מיליון דולר מפוליסת נזקי הרכוש, ולאחר הוצאות בסך 3.3 מיליון דולר בגין נזקי הרכוש. בנוסף, מאז תחילת הרבעון השלישי של 2009 אושרו לחברה תשלומים נוספים בסך 12 מיליון דולר ונכון ליום הפרסום התקבלו בחלקם. עם השלמת התביעה בגין נזקי רכוש ואובדן רווחים צפוייה החברה לקבל בעתיד תקבולים נוספים.
בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 595.5 מיליון דולר ברבעון, לעומת 1.388 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד (בו זינקו מחירי הנפט לשיאים הסטוריים).
אנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של כ-596 מיליון דולר ורווח למניה של 21 סנט כך שבשורה התחתונה עקפה החברה את התחזיות.
לדברי עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US, "תוצאות הרבעון השני של 2009 הושפעו לטובה מהכנסה בסך של למעלה מ-57 מיליון דולר ברוטו שהתקבלה מתביעות ביטוח בגין השריפה בבית הזיקוק בטיילר, אשר חזר לכושר פעולה מלא. כמו כן, התוצאות הושפעו לטובה מירידה משמעותית במחירי הסחורות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד." ימין הוסיף כי "הפרוייקטים לשידרוג ולשיפוץ בית הזיקוק, אשר נלוו לתהליך השיקום של היחידות שניזוקו, צפויים לשפר את יכולת עיבוד הנפט הגולמי והיעילות התפעולית הכוללת, בכפוף למחירי הנפט השונים".
מגזר הזיקוק
תרומת מגזר הזיקוק לרווחיות החברה עלתה לסך של 58.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2009, בהשוואה ל- 20.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. תוצאותיו הכספיות של מגזר הזיקוק ברבעון השני של 2009 אינן ניתנות להשוואה לשנה הקודמת, בשל השריפה בבית הזיקוק בטיילר אשר גרמה להשבתת בית הזיקוק בתקופה שבין 20 בנובמבר 2008 ועד תחילת חודש מאי 2009.
דלק US מחזיקה בביטוח בהיקף של מיליארד דולר המיועד לכסות נזקי רכוש ואובדן רווחים. במהלך הרבעון השני של 2009 רשמה החברה הכנסות בסך כולל של 57.6 מיליון דולר מתביעות בגין נזקי רכוש ואובדן רווחים מפעילות עסקית. בניכוי הוצאות בגין נזקי רכוש נרשמו בספרי החברה ברבעון השני של 2009 הכנסות נטו מביטוח בסך 54.3 מיליון דולר.
רווחי מגזר הזיקוק, בתוספת עמלות שיווק בין חברתית בסך 1.97 דולר לחבית, עמדו על 14.52 דולר לחבית שנמכרה, וזאת בהשוואה ל-10.49 דולר לחבית שנמכרה ברבעון המקביל אשתקד. מרווח הזיקוק 5-3-2 באיזור מפרץ מקסיקו עמד על 8.08 דולר לחבית במהלך 44 הימים בהם פעל בית הזיקוק במתכונת מלאה ברבעון השני של 2009. כושר הייצור הממוצע לתקופה בה בית הזיקוק פעל במתכונת מלאה במהלך הרבעון השני של 2009 עמד על 53,103 חביות ליום.
רווחי מגזר הזיקוק ברבעון השני של 2009 הושפעו לטובה הן מירידה של למעלה מ-50 אחוז במחיר הנפט הגולמי בהשוואה לשנה הקודמת, והן מהנחה נוספת של כ- 1.90 דולר לחבית נפט גולמי הנובעת מציפיות השוק לעליית מחיר הנפט הגולמי המתוק במערב טקסס.
מגזר חנויות הנוחות והתדלוק
תרומת פעילות מגזר חנויות הנוחות והתדלוק לרווחיות החברה ברבעון השני של שנת 2009 הסתכמה ב-9.9 מיליון דולר, לעומת 15.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה נובעת בעיקר מירידה ברווחים ממכירות הדלקים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון השני של 2009 עמדו הרווחים ממכירות הדלקים על כ- 12.3 סנט לגלון, בהשוואה ל-17.4 סנט לגלון ברבעון המקביל אשתקד. במהלך הרבעון חלה ירידה בשיעור של 0.8% בהיקף מכירות הדלקים בחנויות דומות. תוכניות השיווק המשולבות המיושמות החל מחודש יוני 2009 סייעו בשיפור התנועה בחנויות בסוף הרבעון השני ובשבועות הראשונים של חודש יולי.
ברבעון השני של 2009 חלה ירידה בשיעור של 1.3% במכירות המוצרים בחנויות הדומות. עליה במכירות סיגרים ומוצרי טבק קוזזה על ידי ירידה במכירות בקטגוריות הבירה ומוצרי החלב. הרווח הגולמי ממכירת מוצרים בחנויות הנוחות ברבעון השני של שנת 2009 הסתכם בכ- 30.1%, בהשוואה ל- 31.8% ברבעון השני של 2008.
במהלך המחצית הראשונה של 2009, מותגו מחדש 21 חנויות נוחות ותדלוק. כאשר, נכון ל- 30 ביוני 2009, מותגו מחדש כ-25% מסך כל בסיס החנויות של החברה.
במסגרת האסטרטגיה להתמקדות בשוקי הליבה בדרום מזרח ארה"ב, הודיעה החברה על כוונתה למכור את פעילותה באיזור וירג'יניה. נכון ליום 30 ביוני 2009, מכרה החברה 27 מתוך 36 חנויות בוירג'יניה, כאשר פעילות זו סווגה בדוחות הכספיים כפעילות שהופסקה.
מגזר השיווק
תרומת מגזר השיווק לרווחיות החברה עמדה על 7.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2009, בהשוואה ל-6.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2008.
תרומת מגזר השיווק לרווחיות החברה ברבעון השני של 2009 כוללת תשלומים בגין עמלות בין חברתיות ממגזר הזיקוק בסך 6.3 מיליון דולר, לרבות 4.3 מיליון דולר בגין הסכם השיווק הבין חברתי. היתרה בסך 2.0 מיליון דולר שולמה בגין שירותים שניתנו למגזר הזיקוק במסגרת ההסכם להובלה ואיחסון של נפט גולמי.