ירידה בנתח השוק של מנוע החיפוש של יאהו! בעקבות השקת ויסטה
ההשקה של חלונות ויסטה הובילה לעלייה בנתח של מנוע Live Search בשוק החיפוש, אך העלייה של מיקרוסופט באה על חשבון יאהו! ו-Ask, שנתח השוק שלהן ירד, ולא על חשבון גוגל - שבנתח השוק שלה אף נרשמה עלייה קלה. "לראשונה השנה, נרשמה עלייה משמעותית בנתח השוק של Live Search" - אמר ג'רמי קריין, מנהל שירותי לקוחות בחברת המחקר Compete.
לדברי קריין, "העלייה באה במקביל להשקה של ויסטה". מנוע החיפוש Live Search מוגדר כברירת מחדל לחיפוש במערכת ההפעלה חלונות ויסטה, יתרון מובנה של מיקרוסופט - שגוגל מנסה לתת לו מענה בעזרת עסקאות להפצה של תוכנת החיפוש שלה.
על פי הנתונים של Compete, בחודש פברואר האחרון נרשמו במנוע החיפוש של מיקרוסופט 590 מיליון שאילתות שמקורן בארה"ב - עלייה של 10% בהשוואה לחודש ינואר, בו נרשמו 534 מיליון שאילתות. בעקבות העלייה הגיע בחודש פברואר הנתח של מיקרוסופט בשוק החיפוש ל-9%, בהשוואה ל-8% בחודש ינואר. הנתח של גוגל עלה בחודש פברואר ל-63%, בהשוואה ל-62% בחודש ינואר; הנתח של יאהו! ירד מ-23% ל-21%, בעוד שהנתח של Ask ירד מ-4% ל-3%.