כמו בטר פלייס: רכב סיני עם החלפת מצברים

יצרנית רכב סינית השיקה רכב פנאי גדול ומודרני, ומאמצת כמה מהרעיונות שנוסו בעבר על-ידי בטר פלייס בישראל
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה רכב

תכירו את ניאו (NIO), יצרנית הרכב הסינית שמחזירה לחיים כמה מהרעיונות של בטר פלייס הישראלית. ארבע שנים אחרי קריסת המיזם של שי אגסי, ניאו משיקה רכב פנאי חדש בשם ES8, שיציע החלפת מצברים מהירה (פחות משלוש דקות) ממש כמו תחנות ההחלפה של בטר פלייס - שאת חלקן עוד ניתן לראות נטושות בכבישי ישראל - כמו גם מודל תשלום שכולל השכרת מצברים במקום רכישת המכונית כחבילה כוללת.

 

באירוע מיוחד שנערך בסין, ניאו החלה בשיווק ה-ES8, רכב פנאי חשמלי גדול עם מקום לשבעה נוסעים. מידות מדויקות לא פורסמו, אך בניאו מציינים כי לרכב אורך של יותר מחמישה מטרים, רוחב של יותר משניים ובסיס גלגלים ארוך משלושה מטרים. כל זאת ממצב אותו כמתחרה לאודי Q7, אם כי יריב ישיר יותר יהיה טסלה מודל X, רכב הפנאי החשמלי. מחיר ה-ES8, אגב, נמוך כמעט במחצית מזה של המודל X - החל מ-488 אלף יואן בסין (237 אלף שקל), לעומת החל מ-835 אלף יואן לטסלה (442 אלף שקל).

ל-ES8 מנוע חשמלי שמספק 650 כ"ס ו-85.6 קג"מ, מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות. מערך מצברים עם קיבולת של 70 קילוואט שעה מאפשר טווח נסיעה של 500 ק"מ במהירות של 60 קמ"ש, ועד 355 ק"מ בתקן המדידה האירופאי. וכן, הנתון הזה לא פורסם סתם - בניאו אמנם מתמקדים כרגע בסין, אך כבר הודיעו לא אחת על כוונתם לשווק מכוניות באירופה וארה"ב.

מלבד ההנעה החשמלית, ה-ES8 מציע עוד מספר חידושים טכנולוגיים. הבולט שבהם הוא מערכת סיוע לנהג ולנוסעים המבוססת על בינה מלאכותית, בדומה לאלכסה של אמזון. מערכת זו מאפשרת תקשורת בשפה חופשית עם המכונית, בכדי לבצע פעולות שונות הקשורות לתפעול הרכב ולמסלול הנסיעה. כן תוצע מערכת נסיעה אוטונומית חלקית, בדומה לאוטופיילוט של טסלה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'אקו 5. צילום יצרןג'אקו 5. צילום יצרן

שוברות את השוק: הסיניות שמציעות טכנולוגיה מתקדמת במחיר של משפחתית רגילה

צ'רי טיגו 4 וג'אקו J5 הגיעו לישראל עם תג מחיר שמאתגר את המותגים המבוססים - ומעלה שאלות על הכדאיות ברכישת רכבי בנזין לא היברידיים במחיר דומה



עמית בר |
נושאים בכתבה ג'אקו 5 רכב חשמלי

שוק הרכב הישראלי עובר טלטלה: מותגים סיניים כמו צ'רי וג'אקו (תת-מותג של צ'רי) לא רק נכנסים לשוק, אלא משנים את כללי המשחק. הצ'רי טיגו 4 ההיברידית מציעה מנוע 1.5 ליטר טורבו משולב עם מנוע חשמלי, הספק כולל של כ-150 כ"ס, וצריכת דלק ממוצעת של 5.4 ליטר ל-100 ק"מ - הכל החל מ-135,990 שקל. הג'אקו J5 החשמלית מביאה סוללה של כ-60 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר של 420 ק"מ, ועיצוב מודרני - במחיר התחלתי של כ-152 אלף שקל. מפרט כזה היה שמור עד כה לרכבים יקרים משמעותית.

לצד אלה, מותגים סיניים נוספים מגבירים את התחרות. ה-BYD Atto 3 (לא Atto 2), קרוסאובר חשמלי עם סוללה של 60 קוט"ש וטווח של כ-420 ק"מ, נמכר בכ-180 אלף שקל. גם MG4, סופרמיני חשמלית מתקדמת, מוצעת החל מ-140 אלף שקל עם טווח של כ-350 ק"מ.

בשוק שבו מכירות הרכבים החשמליים וההיברידיים מהוות כבר למעלה מ-20% מכלל המכירות החדשות, הדגמים הסיניים מצוידים בטכנולוגיות כמו מערכות בטיחות מתקדמות ברמה 2 (סיוע לנהג), קישוריות מלאה ומערכות מולטימדיה מתקדמות. התוצאה: יבואנים ותיקים נאלצים להתאים את עצמם, והלקוחות נהנים מתחרות מחירים.

יבואנים מגיבים בהוזלות מחירים

צעדים כמו הוזלות מחירים של MG בישראל - שם ה-MG HS פלאג-אין הוזל בכמה אלפי שקלים - מאותתים על מגמה רחבה. יבואנים נאלצים להגיב למתחרים סיניים שמציעים ערך גבוה יותר למחיר. ההוזלות מוסברות כתוצאה משינויי מט"ח ושיפורים לוגיסטיים, אך בפועל מדובר בתגובה לתחרות הגוברת.

הגרסאות הבסיסיות משמשות בעיקר ככלי שיווקי. הדגמים המאובזרים, עם תוספות כמו גג פנורמי ומערכות שמע משופרות, נמכרים בתוספת של 10-15 אלף שקל - והם מביאים את הרווח העיקרי. המחיר ההתחלתי האטרקטיבי מעביר מסר ברור: טכנולוגיה מתקדמת לא חייבת לעלות הון.

האתגר: לא רק למותגים סיניים אחרים

אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית. צילום יואב פולס.אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית. צילום יואב פולס.

אודי A5 - סדאן פרימיום אמיתית, במחיר של 363.1 אש"ח

ה AUDI A5 מחזירה אותנו לעולם בו המונח 'פרימיום' לא צריך הסברים. היא מביאה חבילה מהירה ומאוזנת מאוד, במחיר אטרקטיבי מול המתחרות הישירות.

אהבנו: מנוע, התנהגות כביש, איכות, צריכת דלק

פחות אהבנו: תנוחת ישיבה נמוכה, מושב אמצעי מאחור

ציון מסכם 4.7 במדד פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה AUDI AUDI A5

ה AUDI A5 שהחלה את דרכה ב 2007, לפני כמעט 20 שנים היתה בתחילת הדרך עוד מענה אלגנטי של אודי לתחרות הגוברת מבית. היא נמכרה בדגמי קופה יפהפיים, קבריולט ועוד, וחייה את חייה בשלווה לצד האודי A4 שבתורה החליפה את האודי 80 המיתולוגית. הדור השלישי והעדכני של ה A5 שהוצג ב 2024 מצא את עצמו במשימה מורכבת. יצורה של ה A4 הופסק, ויחד עם ה A3 הקומפקטית יותר, נועדה ה A5 להיות המענה של אודי לסגמנט המשפחתיות פרימיום של היצרנית. לא משימה פשוטה.

תעודת חובה        
קטגוריה                סדאן משפחתית פרימיום
מימדים (מטר)        אורך 4.829 /רוחב 1.86 /גובה 1.444 /בסיס גלגלים 2.892
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    בנזין, 2.0 ליטר, קדמית
הספק ומומנט            204 כ"ס, 34.6 קג"מ
צריכת דלק             14.5 ק"מ לליטר, נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                 363.1 אש"ח

עיצוב חיצוני ופנימי        

העיצוב החיצוני של ה A5 הוא AUDI טיפוסי מצד אחד, ועדיין מרשים למדי. בחזית ה A5 גריל גדול עם סמל ארבע הטבעות המוכר, יחידות תאורה צרות משלובות לד, ומכסה מנוע ארוך ומרשים. הצללית נמוכה, עם שמשה אחורית שהיא חלק מדלת תא המטען (ונפתחת איתה). מסגרת כרום תוחמת את החלונות, כשהקורות עצמן שחורות. מאחור בולטים צמד מפלטים, ויחידות תאורה משולבות לד וחיבור ביניהן לרוחב כל הרכב עם אותה תצורת תאורה.

מצד אחד העיצוב סולידי מאוד, ומצד שני היא בהחלט מרשימה, והסביבה מעניקה כבוד, החל מאותו שומר בחניון כלשהו שפתח את המחסום כשהמנהל שלו לצידו תוך שהוא אומר "אני מכיר אותו", כשזו פעם ראשונה שלי באותו המקום, שלא לומר שאין לי היכרות עם אותו שומר, ועד נהגים בכביש שמבינים שרצוי לפנות את הכביש כשה A5 שסוגרת את המרחק במהירות מהבהבת עם האורות הגבוהים.