כמו בטר פלייס: רכב סיני עם החלפת מצברים
תכירו את ניאו (NIO), יצרנית הרכב הסינית שמחזירה לחיים כמה מהרעיונות של בטר פלייס הישראלית. ארבע שנים אחרי קריסת המיזם של שי אגסי, ניאו משיקה רכב פנאי חדש בשם ES8, שיציע החלפת מצברים מהירה (פחות משלוש דקות) ממש כמו תחנות ההחלפה של בטר פלייס - שאת חלקן עוד ניתן לראות נטושות בכבישי ישראל - כמו גם מודל תשלום שכולל השכרת מצברים במקום רכישת המכונית כחבילה כוללת.
באירוע מיוחד שנערך בסין, ניאו החלה בשיווק ה-ES8, רכב פנאי חשמלי גדול עם מקום לשבעה נוסעים. מידות מדויקות לא פורסמו, אך בניאו מציינים כי לרכב אורך של יותר מחמישה מטרים, רוחב של יותר משניים ובסיס גלגלים ארוך משלושה מטרים. כל זאת ממצב אותו כמתחרה לאודי Q7, אם כי יריב ישיר יותר יהיה טסלה מודל X, רכב הפנאי החשמלי. מחיר ה-ES8, אגב, נמוך כמעט במחצית מזה של המודל X - החל מ-488 אלף יואן בסין (237 אלף שקל), לעומת החל מ-835 אלף יואן לטסלה (442 אלף שקל).
ל-ES8 מנוע חשמלי שמספק 650 כ"ס ו-85.6 קג"מ, מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות. מערך מצברים עם קיבולת של 70 קילוואט שעה מאפשר טווח נסיעה של 500 ק"מ במהירות של 60 קמ"ש, ועד 355 ק"מ בתקן המדידה האירופאי. וכן, הנתון הזה לא פורסם סתם - בניאו אמנם מתמקדים כרגע בסין, אך כבר הודיעו לא אחת על כוונתם לשווק מכוניות באירופה וארה"ב.
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד ההנעה החשמלית, ה-ES8 מציע עוד מספר חידושים טכנולוגיים. הבולט שבהם הוא מערכת סיוע לנהג ולנוסעים המבוססת על בינה מלאכותית, בדומה לאלכסה של אמזון. מערכת זו מאפשרת תקשורת בשפה חופשית עם המכונית, בכדי לבצע פעולות שונות הקשורות לתפעול הרכב ולמסלול הנסיעה. כן תוצע מערכת נסיעה אוטונומית חלקית, בדומה לאוטופיילוט של טסלה.

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל
חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.
לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.
מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.
בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.

BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
התקלה הרחבה ביותר שהיתה ב-BYD; ככל הנראה אין נגיעה לרכבי BYD בישראל
חברת BYD הסינית הודיעה על ריקול לתיקון של יותר מ-115 אלף רכבים בעקבות ליקויים הנדסיים ברכיבי ההנעה והסוללה. מדובר בתקלה הרחבה ביותר בתולדות החברה, מהלך שמעלה מחדש שאלות לגבי איכות הרכבים של יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, דווקא בתקופה שבה היא מנסה להפוך למותג עולמי מוביל.
לפי נתונים רשמיים מהרשות הסינית לפיקוח על השוק (SAMR), הריקול כולל בדיוק 115,783 כלי רכב. החברה נאלצה להגיש את תוכנית הריקול לרגולטור הממשלתי, שפירסם את הפרטים זמן קצר לאחר חקירה מקיפה שחשפה כשלים בתכנון ובייצור.
מדובר בשני דגמים עיקריים: כ-44 אלף רכבים מדגם Tang ההיברידי שיוצרו בין מרץ 2015 ליולי 2017, וכ-71 אלף רכבים מדגם Yuan Pro החשמלי שיוצרו בין פברואר 2021 לאוגוסט 2022. התהליך יתבצע ללא עלות לבעלי הרכבים, ו-BYD התחייבה לסיים את התיקונים עד סוף השנה באמצעות מרכזי שירות מורחבים בכל רחבי סין.
בדגמי Tang התגלה כי בקר מנוע ההנעה עלול לגרום לשריפת לוח חשמלי ואף להפסקת כוח פתאומית. הבעיה נובעת מכשל בתכנון ובחירת רכיבים שעלול לגרום לפריקה חשמלית לא תקינה, מצב שמוביל לשריפה פוטנציאלית או אובדן כוח במהלך נסיעה ומסכן נהגים והולכי רגל.
- עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה
- ענף הרכב - 249,101 כלי רכב- דגמים, מותגים, יצרנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, בדגמי Yuan Pro נמצאה בעיה בתכנון אטימת מארז הסוללה שיכולה להוביל לחדירת מים ולירידה בכושר ההנעה. האיטום הלקוי במארז הסוללה, שמקורו בשגיאת ייצור באטם, עלול לאפשר חדירת מים שתפגע בביצועי הסוללה ותגביר סיכון לקצר חשמלי. BYD מסרה כי תתקן את הליקוי באמצעות הוספת חומר איטום למארז.