דוחות

ראדא שוב מכה התחזיות: רווח של 21 סנט למניה; צמיחה של 61% בהכנסות

ההכנסות ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-28.3 מיליון דולר, בשוק ציפו לרווח של 9 סנט למניה על הכנסות של 27.98 מיליון דולר, ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-6.3 מיליון דולר
נתנאל אריאל | (5)
נושאים בכתבה ראדא

חברת המכ"מים ראדא הדואלית עוקפת גם ברבעון השני של השנה את צפי האנליסטים כשהיא מדווחת על הכנסות של 28.3 מיליון דולר ורווח של 10.4 מיליון דולר שהם 21 סנט למניה בדילול מלא. תחזית הקונצנזוס הייתה לרווח של 9 סנט למניה על הכנסות של 27.98 מיליון דולר.

מדובר בשיפור של 61% בהכנסות לעומת נתון של 17.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, בעוד הרווח ברבעון המקביל היה 2 סנט למניה בדילול מלא (700 אלף דולר בסך הכל).  הרווח הגולמי ברבעון השני של השנה הסתכם ב-11.3 מיליון דולר (נשאר על שיעור רווחיות של 40% מההכנסות), גידול של 81% בהשוואה ל-6.2 מיליון דולר אשתקד.

הרווח התפעולי הסתכם ב-4.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-600 אלף דולר ברבעון השני של 2020. ה-EBITDA המתואם עמד על 6.3 מיליון דולר, מול 1.7 מיליון דולר שנה קודם לכן. יתרת המזומנים ושווי המזומנים שלבסוף התקופה ירדה ל-95.7 מיליון דולר, לעומת ל-96.2 מיליון דולר בסוף 2020.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    למה המניה ירדה הרי הדוח היה טוב ??? (ל"ת)
    א 04/08/2021 07:31
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מאיר 02/08/2021 22:11
    הגב לתגובה זו
    המנכל מדבר על היערכות ולא על צפי לרבעונים הבאים. המכירות מתמקדות בארהב וזה לא מעודד. לא מתפלא שכרגע היא צונחת יותר מ 8%
  • 2.
    מישהו 02/08/2021 14:16
    הגב לתגובה זו
    DBSI זה הפימי החדש
  • 1.
    יוני 02/08/2021 13:46
    הגב לתגובה זו
    כבר לאורך זמן מכה את התחזיות וצומחת. יש עוד מקום להמשך צמיחה לאור הכניסה לשוק האמריקאי
  • אבל המניה כבר יקרה מדי (ל"ת)
    משקיע 02/08/2021 17:28
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳