איפה תדיראן תהיה עוד חמש שנים? "חברה טכנולוגית עם הכנסות של 2 מיליארד שקל"
קצב ההכנסות הנוכחי - 900 מיליון בשנה; ברבעון הראשון ההכנסות צמחו ב-6% ל-183 מיליון שקל, הרווח קפץ יותר מפי שניים ל-17.1 מיליון שקל; הודיעה על תכנית חומש להגדלת ההכנסות באמצעות השקעות במו"פ טכנולוגי וביצוע רכישות
משה ממרוד הבעלים של חברת תדיראן הולדינגס רכש אותה לפני 11 שנים (דרך חברת קריסטל מוצרי צריכה) מיזג בן החברות, והפך עסק שהיה שווה עשרות מיליונים בודדים לחברה ששווה 1.3 מיליארד שקל - תדיראן היא מחברות הצמיחה המשמעותיות ביותר בבורסה, כאשר מחזור העסקים שלה עומד על קצב שנתי של 900 מיליון שקל בעוד שבזמן הרכישה הוא היה באזור ה-200 מיליון שקל. עכשיו התוכנית היא להגיע ל-2 מיליארד שקל תוך חמש שנים.
ממרוד ראה בעבר את הפוטנציאל ושילם עבור החברה שאז הפסידה 16 מיליון שקל. מאז החברה מגדילה רווחים משנה לשנה כשקצב הרווחים הנוכחי עומד על כ-75-80 מיליון שקל. עכשיו הוא מסתכל קדימה ומעריך שהחברה העוסקת בייבוא, ייצור ושיווק של מערכות למיזוג אוויר, תהפוך לחברה טכנולוגית שתמכור ב-2 מיליארד שקל. החברה פרסמה היום תוכנית לחמש השנים הקרובות, לצד התוצאות ברבעון הראשון של השנה.
נתחיל דווקא ברבעון - הכנסות החברה ברבעון הראשון הסתכמו בכ-183.8 מיליון שקל, גידול של כ-6.4% לעומת הכנסות של כ-172.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במחזור המכירות מיוחס לגידול כמותי וכספי במכירות המזגנים ומעלייה בהכנסה בשל פרויקט התייעלות אנרגטית בבתי חולים.
בשורה התחתונה דיווחה תדיראן על רווח נקי של כ-17.1 מיליון שקל, עלייה של כ-125% לעומת הרווח הנקי ברבעון המקביל שהסתכם בכ-7.6 מיליון שקל.
שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית
ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכם הרווח הגולמי בכ-53.9 מיליון שקל, גידול של 22.5% בהשוואה לכ-44 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון הראשון עלה ל-29.3%, בהשוואה ל-25.5% בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור, נבע בעיקר מעלייה בהיקף ההכנסות של החברה, מירידה בעלויות הרכש ובשער הדולר וכן מהכרה ברווח בגין פרויקט התייעלות אנרגטית בבתי חולים.
- תדיראן: ירידה נוספת בהכנסות וברווח, והיעדים נראים רחוקים מתמיד
- בגלל הורדת התחזיות -הורדת דירוג לתדיראן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון הראשון, הסתכם הרווח התפעולי של הקבוצה בכ-20.9 מיליון שקל (11.4% מההכנסות) בהשוואה לכ-13.2 מיליון שקל (7.6% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 58.6%.
ה-EBITDA הסתכם בכ-26.2 מיליון שקל ברבעון הראשון (14.2% מההכנסות), קפיצה של כ-48.6% לעומת ה-EBITDA ברבעון המקביל אשר הסתכם בכ-17.6 מיליון שקל (10.2% מההכנסות).
תכנית חומש - הכנסות של 2 מיליארד שקל
החברה, הציגה הבוקר למשקיעיה תכנית אסטרטגית חדשה, הצפויה להביא את הכנסותיה בתוך חמש שנים מכ-850 מיליון שלק כיום, למעל ל-2 מיליארד שקל ב-2025. במסגרת התכנית, השקעות במו"פ טכנולוגי, ביצוע רכישות, במטרה להפוך לחברה בינ"ל הפועלת גם באירופה.
- קמהדע מאריכה מכרז אספקה בקנדה עד 14 מיליון דולר
- תשובה: "הכלכלה היא המפתח ליציבות אזורית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית
על פי התכנית, תשקיע החברה במחקר ופיתוח על מנת להשיג דריסת רגל בתחום המשיק והצומח של טיפול באיכות האוויר ושיפורו, תוך כדי פיתוח פתרונות טכנולוגיים חדשניים וידידותיים לסביבה. במקביל, תחל החברה בתהליך להתרחבות גלובלית ותיכנס לפעילות מסחרית בשווקים חדשים בעולם, בהם יש לתדיראן יתרונות תחרותיים ובהם קיים פוטנציאל בתחום המיזוג והטיפול באוויר. המהלך, שעליו חתום ממרוד, צפוי להביא את הכנסותיה של החברה בתוך חמש שנים למעל 2 מיליארד שקל.
על פי החברה, התכנית מתבססת על ארבעה עוגנים: המוקד הראשון, עוסק בפיתוח הצעת ערך ייחודית בתחום טיפול באוויר. המוקד השני, בהתרחבות גלובאלית לשווקים צומחים. המוקד השלישי, בהתרחבות לתחומי פעילות סינרגטיים בישראל, תוך הרחבת הפעילות בתחום התייעלות אנרגטית, ניהול ומכירת אנרגיה. והמוקד האחרון, בהרחבה משמעותית של הפעילות בשוק המסחרי-תעשייתי
משה ממרוד, בעל השליטה ומנכ"ל תדיראן: "מתוך הקשבה ללקוחותינו, לפני יותר משנתיים הצבנו לעצמנו מטרה, לשפר את איכות האוויר במרחב המחייה הביתי של כולנו ולספק בית בריא ונקי מזיהומים שמקורם באוויר. כדי לממש את החזון הקמנו חטיבה ייעודית הכוללת מהנדסים שמפתחים פתרונות פורצי דרך שיבואו לידי ביטוי במוצרים שנתחיל להציג לשוק כבר השנה. בצל הקורונה, הפעילות הזו הפכה למשמעותית עוד יותר. המודעות למשמעויות הבריאותיות שיש לאוויר שאנו נושמים גדלה מאוד וכך גם הביקוש לאמצעים שיטהרו את האוויר. אני מאמין שאסטרטגיית הצמיחה החדשה שהצגנו, המכוונת לאוויר נקי ולפתרונות טכנולוגיים, ואשר כוללת גם כניסה לשווקים חדשים והפיכה לחברה בינ"ל, תביא אותנו אל מעל למחזור מכירות של 2 מיליארד שקל".
"במהלך השנים הקרובות, תדיראן תמציא את עצמה מחדש כחברה טכנולוגית גלובלית העוסקת בפיתוח מוצרים חדשניים ומקוריים שנועדו לשפר את איכות החיים ולשדרג את מרחב המחייה, על ידי טיפול באוויר והרחקת זיהומים מסביבת המגורים והעבודה".
- 10.יניב 30/05/2020 03:09הגב לתגובה זומה בכלל מייצרת או רק מיבת , העולם השתנה לא ברור אם השכלה
- 9.אדי 28/05/2020 08:55הגב לתגובה זוכל הכבוד עלו והצליחו
- 8.מאיר 21/05/2020 06:26הגב לתגובה זוממש חוצפה לפני 11 שנה פשתו רג וזרקו את כל הלקוחות כולל אותי עם ביטוח לשלוש שנים וברחו באמצע .ולא היה עם מי לדבר .עכשיו פתאום מרימים ראש .היו צריכים למחוק את השם הזה .מדינה של כח ומעט מוח.
- 7.דירה=קורת גג 14/05/2020 00:09הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 6.יועד 13/05/2020 22:14הגב לתגובה זולמעצמת ענק שבראשה עומד אדם ישר שבנה את עצמו באפס, צריך להראות את זה יותר לבני נוער שיש ממה ללמוד. גם המזגנים שלהם מעולים. כל הכבוד, בהצלחה
- 5.אריה 13/05/2020 18:41הגב לתגובה זושבנה אימפריה בעשר אצבעות, תמיד משמח אותי לראות חברה ישראלית ששואפת קדימה ומתפתחת, כיום הם מביאים איכות ושירות מצויינים וכשיתקדמו בטוח שיביאו עוד דברים טובים שיועילו לכולנו
- 4.משקיע וותיק 13/05/2020 14:29הגב לתגובה זוהעתיד ורוד תדיראן עולה לנתח שוק של כ-40 אחוז בשוק המזגנים בישראל. אבל רוב הצמיחה העתידית דווקא מיוחסת לצמיחה בחו"ל. ע"פ אסטרטגיית החברה , התמקדות החברה תהיה מופנת לארצות במזרח האחוד הארופי וכן לספרד ופורטוגל . עם ביקוש עולמי של כ -130 מיליון מזגנים בשנה , יש המון לאן לצמוח. כבר כיום תדיראן היא המפיצה השניה בגודלה בארופה. החברה עם מאזן בריא , מינוף נמוך , וקרוב ל -10 אחוז משווי החברה נמצא במזומן להשקעות עתידיות. מעבר לכך , הכל תמיד מתחיל בהנהלה , רואים מה עושה קארל שולץ בטבע וכן ראסל אלוונגר בטאואר , גם כך מנכ"ל תדיראן משה ממרוד עד היום תרם רבות להצלחת החברה.
- 3.עם כמות התקלות 13/05/2020 13:32הגב לתגובה זולא הייתי בונה על זה.מזכירה את בזק לפני הבאלאגן
- 2.שני 13/05/2020 12:09הגב לתגובה זוNACUR, RGC.ABNU, HERCU TU,BU CRTAUI KMHUI.
- 1.יעקב 13/05/2020 09:43הגב לתגובה זוכל הכבוד לך איש ישר וצנוע. אני זוכר אותך מהחנות למוצרי חשמל ברחוב הדסה.
רשות ניירות ערך. קרדיט: רשתות חברתיותחשד נגד בעלים ומנכ"לים להונאת משקיעים בעשרות מיליוני שקלים
רשות ניירות ערך ורשות המסים מנהלות חקירות גלויות נגד בעלים ומנהלים בחברות פרטיות וציבוריות, בחשד שגייסו כספים ממשקיעים בניגוד לחוק. לפי החשד, ההצעות בוצעו ללא תשקיף, תוך הצגת מצגים מטעים ושימוש בכספי משקיעים למטרות אחרות מהובטח. במקביל נבדקים גם דיווחים
של חברות ציבוריות, שלפי החשד כללו פרטים לא מדויקים על עסקות והסכמים
ארבע שנים לאחר שנעצר, ולמעלה משנתיים מאז סיום החקירה, הפרקליטות הגישה לאחרונה כתב אישום נגד מוטי אברג'יל, לשעבר הבעלים והמנכ"ל של קבוצת הנדל"ן יעדים, ונגד חברות הקבוצה, בגין גיוס לא חוקי של כ־75 מיליון שקל ממאות משקיעים - ללא תשקיף ובמרמה. רצף המקרים האלו מטריד. הונאות משקיעים הפכו לרבות ומתוחכמות. יש בעלים ומנהלים רבים שמגייסים שלא על פי הכללים ונפתחות חקירות שמצליחות לתפוס ולאתר חלק מהכספים. שי הונאות לכאורה בחסות החוק שנופלות בגלל רגולציה לא קפדנית - ראו מקרה סלייס. ויש הונאות רשת - התחזויות לאנשי מקצוע, אנשי פיננסית, בתי השקעות, מתחזים גם לביזפורטל כדי לקבל מכם פרטים, להמליץ לכם לקנות ניירות או לקבל את הכסף שלכם - הסוף תמיד הוא דומה: המשקיעים נשארים בלי כלום.
על פי כתב התביעה נגד מוטי אברג'יל, החברות שבשליטתו משכו-גייסו כספים מ-277 משקיעים, באמצעות הסכמי הלוואה שנשאו ריבית חריגה של 7% ועד 33%. בפרקליטות טוענים כי מדובר בהסכמים שנשאו מאפיינים מובהקים של ניירות ערך - ולכן חלה עליהם חובת פרסום תשקיף, חובה שלא קוימה.
קבוצת יעדים פעלה במקביל בכמה מישורים: מכירת קורסים והכשרות בתחום הנדל"ן, שיווק קרקעות חקלאיות, וגיוס כספים ממשקיעים פרטיים. לפי האישום, אברג'יל פרסם ברשתות החברתיות תוכן שיווקי על רכישת קרקעות ופעילות נדל"נית, אך בפועל פניות שהתעוררו בעקבות הפרסומים שימשו כדי להציע למתעניינים להעמיד הלוואות לקבוצה - ולא להשקיע בעסקות קרקע כפי שהוצג כלפי חוץ.
ברשות ניירות ערך זיהו את הפעילות כבר במהלך התקופה, והתריעו בפני אברג'יל כי מדובר בגיוס המחייב תשקיף וכי עליו לחדול מהפעילות לאלתר. ואולם לפי כתב האישום, הגיוסים נמשכו גם לאחר ההתראות.
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- ״בחברות הנדל״ן היזמי המספרים נראים טוב, אבל העודפים עלולים להיות מנופחים״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתבה מעניינת: יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס - יצא ל"שרת" בעזה מהבית

ריטיילורס ממשיכה לצלול עם נייקי - צניחה של 62% ברווח הנקי
האם אדידס תמשיך להכות בנייקי בחזית המקומית, ובכלל? והיכן עשויה להיות פריצת הדרך המחודשת של ריטיילורס, הזכיינית בישראל ובעולם שבשליטת הראל ויזל, שמנסה לחזור לצמרת של שוקי הנעלת ואופנת הספורט. על קרב הענקים בתחום, והטעויות שעשו נייקי וריטיילורס בדרך
לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס RTLS , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי NKE באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.
רווחיה של ריטיילורס (שבבעלות ויזל) ברבעון השלישי הסתכמו ב-14.2 מיליון שקל - ירידה של 62% לעומת הרבעון מקביל אשתקד. הרווח מתחילת שנה הגיע ל-23 מיליון שקל, לעומת 79 מיליון שקל בשנה שעברה. זוהי ירידה של 70% ברווח הנקי. החברה נסחרת במכפיל מטריד של 90. מניית ריטיילורס ירדה השנה ב-21%, לעומת מדד ת"א 125 שעלה באותה התקופה ב-46%. ועדיין, אחרי כל זה, שווי השוק של ריטיילורס גבוה, והוא ניצב על 2.8 מיליארד שקל.
הדו"חות החלשים של ריטילורס לא באו כהפתעה לקוראי "ביזפורטל", שנחשפו בשנה האחרונה לשינויים הגדולים שעוברים על שוק אופנת הספורט, ולקשיים איתם מתמודדת ריטיילורס. נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה גירד את רף ה-300 מיליארד דול. השווי כיום נחתך ב-70% ל-91 מיליארד דולר בלבד, והיא נמצאית כעת בשפל.
לאורך שנים נייקי היתה המותג המוביל, שווי השוק שלה היה גבוה מאלה של כל מתחרותיה, אלא שהמתחרות הרימו ראש: בראש ובראשונה נמצאת אדידס ADS , שמובילה כיום טרנד בארץ ובעולם, באמצעות דגמי סמבה, גאזל וקמפוס שמצויים בעלייה חדה, ונהפכו שם נרדף לאופנה עכשווית. בתחום ההנעלה היו אלה גם פומה, אנדר ארמו, ניו באלאנס, הוקה ומגוון מוצרי האופנה של לולו למון, הלו יוגה ואוישו שנגסו בכוחה של נייקי. השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה.
- נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השנים הקשות של נייקי בעולם היו עקב החלטות ניהוליות כושלות, שגם הביאו לפיטורי המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, ולשחיקה עצומה בחוזק ובשווי המותג. החברה, שהיתה תמיד סמל לחדשנות, נועזות ותקווה, איבדה מזוהרה. בנוסף, בהחלטה יהירה חיסלה נייקי את המערך הסיטונאי שלה - מה שפגע מאוד במכירות. זה השליך כמובן על ריטיילורס, שמסתמכת על נייקי וחוזק ומכירות המותג.
