ג'נרל אלקטריק לא מפתיעה: הרווח עלה ב-7.1% ב-Q3
ג'נרל אלקטריק, (GENERAL ELEC ) החברה השנייה בגדולה בעולם מבחינת שווי שוק, הודיעה היום על עלייה של 7.1% ברווח לרבעון השלישי. הגורם לשיפור בתוצאות, היה מכירות של קטרים מנועים למטוסים וטורבינות לתחנות כוח.
הרווח מפעילויות מתמשכות טיפס ל-5.09 מיליארד דולר, או 50 סנט למניה, לעומת 4.75 מיליארד דולר, או 46 סנט למניה בשנה החולפת, כך הודיעה החברה הממוקמת בקונטיקט בהצהרה רשמית היום. התוצאות היו בהתאם לתחזיותיהם של 11 אנליסטים, שאסף האתר בלומברג. הפדיון עלה ב-12% והתסכם ב-42.5 מיליארד דולר.
אסטרטגית מנכ"ל החברה, Jeffrey Immelt's, מתמקדת בשווקים בעלי צמיחה מהירה כמו סין והמזרח התיכון, שם החברה רשמה גידול של 19% במכירות של סגמנט התשתיות. הרווח שהשיגה החברה ממכירת חטיבת הפלסטיקה, הועבר לטובת כיסוי הפסדי מהשקעות של החברה בתחום הסאב-פריים, חטיבות צרכנות ביפן, וקיצוץ משרות בחטיבות הלא-פיננסיות.
"תחום התשתיות מצליח באופן מדהים", אמר Stephen Hoedt, אנליסט ב- National City, שמחזיק ביותר מ-17 מיליון מניות של ג'נרל אלקטריק, בין הנכסים בסך 30 מיליארד דולר שהוא מנהל. בנוסף, ציין שלהערכתו המניות מתומחרות כעת בהתאם לשווין.

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים
אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים
חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.
סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל.
הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט.
בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.
- סייברוואן מציגה: גם במחיר של אגורה יש לאן לרדת
- חברות מצפצפות על המשקיעים ומדווחות באיחור ניכר - מתי הרשות תתערב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:

600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
הפיצול של ג’נרל אלקטריק הופך את התמונה לחדה יותר, כי כל עסק עומד לבד. וורנובה נהנית מביקוש לחשמל וטורבינות גז, איירוספייס נשענת על תנועה אווירית ושירותים, והלת’קייר סופגת לחץ מסין וממכסים
ג’נרל אלקטריק מפרקת בשנים האחרונות את הקונצרן הישן לשלוש חברות ציבוריות נפרדות, אחת לתעופה, אחת לאנרגיה ואחת לבריאות. מהרגע שהשוק מתחיל לתמחר כל פעילות לבד, התמונה נהיית ברורה יותר, גם לטוב וגם לרע.
מאז ההודעה על המהלך בנובמבר 2021 ועד היום, מי שהחזיק את ההשקעה לאורך כל הדרך ומחזיק גם בשלוש החברות שנולדו מהפיצול מציג תשואה מצטברת
של יותר מ-600%. זה מגיע מזה שחלק מהפעילויות מושכות חזק למעלה, ואחרות מתקדמות בקצב איטי יותר, בלי שמישהו “מסתיר” את זה בתוך דוח מאוחד.
בפועל זה קורה בשני שלבים. בתחילת 2023 פעילות הבריאות יוצאת כחברה עצמאית. באפריל 2024 גם פעילות האנרגיה מתפצלת, ופעילות התעופה נשארת כחברה עצמאית שממותגת כאיירוספייס.
וורנובה
בוורנובה GE Vernova -4.61% הסיפור הוא בעיקר ביקוש לחשמל, לא סיסמאות. ברגע שהביקוש עולה, חברות חשמל צריכות עוד יכולת ייצור ועוד חיזוק לרשת. וכשצריך להוסיף יכולת מהר יחסית, טורבינות גז וציוד תשתיות חוזרים למרכז, גם אם זה פחות נוצץ מכותרות על אנרגיה ירוקה.
