
עמדת טעינה לרכב חשמלי כל המידע במקום אחד!!
איך באמת יודעים מה איזו עמדת טעינה לרכוש ומהם המושגי הבסיס שחייבים להכיר בעת המעבר לרכב חשמלי?
איך יוצאים עם היד העליונה ואכן רוכשים עמדה שתחזיק לנו זמן רב ללא תקלות ננסה לענות על השאלות המרכזיות הללו כאן במאמר זה?
כמו שאנחנו כבר רואים בכבישים כל יום שיש עשרות אלפי מכוניות חשמליות נוסעות הנוף הזה ניכר בכבישי ישראל. המגמה הזאת רק הולכת ונוסקת מעלה לא נוכל להתעלם מהעובדה הניצחת הזו, השוק מאמץ אותה בשתי ידיו כי באמת כיף לנסוע ברכב חשמלי, אין צורך ללכת לתחנת דלק ולבזבז זמן יקר, ללא ספק חוויה אמיתית לכל מי שרכש. מעבר לכך שימוש קבוע עם עמדת טעינה לרכב חשמלי הוא נוח ולא יקר והשימוש באספקת אנרגיה ירוקה מועילה גם למשתמשים בה וגם לכדור הארץ יחד, הופך את המקום נקי ובטוח יותר, שקט יותר לכן מידי חודש מגיעים לכבישי ישראל עשרות אלפי מכוניות חשמליות. לפי כל התחזיות שימוש בעמדות טעינה הולכת וגדלה ככל שאנחנו מתקרבים בשנים, הרכב עם הבערה הפנימית כמו שהכרנו, מנוע דלק אינו המרכזי יותר, המגמה הזו של רכב חשמלי תמשיך ותגדל ולכן זהו הזמן לשאול את כל השאלות לקראת העתיד לנו לבוא. איך בוחרים עמדת טעינה לרכב חשמלי ושיהיה מותאם לרכב שלי? אין ספק של רכבים החשמליים יקרים יותר מאשר מכוניות המסורתיות אלו שנסעו על דיזל ודלק, רכב עולה בנזין 120 אלף שקלים היום לעומת רכב חשמלי שעולה 140 ומשהו אלף שקלים. השאלה האם זה באמת כדאי? אנחנו חושבים שאכן קנייה כזו שווה את הכסף, כלומר גם מבחינת חיסכון כספי יום-יומי וגם בחישוב שנתי וגם בחישוב של עלות מול תועלת והתעסקות מול מוסכים ותיקונים רישוי וכדומה. רק החיסכון בעלות רישוי הוא כמה אלפים כי רישוי רכב חשמלי עולה 537 ₪ בלבד. כמה עולה לטעון עם עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי? עלות טעינה לרכב חשמלי עולה כחצי שקל לקילו וואט, כך שאם הרכב שלכם 70 קילוואט אז בעצם צריך להכפיל את הסכום של הסוללה שהוא 70 כפול חצי שקל סך הכל 35 שקלים. מה שברכב רגיל היה עולה לכם בין 200 ל 250ש"ח תלוי בדגם במנוע ובאיכות הנסיעה שאתם מבצעים ,ללא ספק עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי היא חשיבה ירוקה, אתם מאמצים את הטכנולוגיה שלפיה כל שימוש ברכב חשמלי שקט יותר, לא מזהם, אוויר נקי יותר. העניין מאד פשוט הרי ניתן להתחבר לרשת החשמל ובאופן טבעי להטעין את הרכב ולהתקדם לעבר העתיד הרי כולנו נהיה בעלי רכב חשמלי במדינתנו לכן למה להתעכב. גם שומרים על הדורות הבאים וגם שומרים על איכות הסביבה, הכל במכה אחת, יחד עם חיסכון מהותי בכסף בכיס מדי חודש. לכן כולם מאמצים עכשיו את הרכב החשמלי ונוהרים לעבר הזמנה של רכב כזה וניתן לומר לא בהצלחה גדולה כי המלאי נגמר מהר יותר מהביקוש. מה הם מושגי יסוד בקניית עמדת טעינה לרכב חשמלי? ברכב חשמלי חובה לדעת מה הוא טעינה כמה עולה הטעינה וכו'. כל עמדות הטעינה בעולם מתחילות משלושה קילוואט לשעה, שבע קילוואט לשעה,11 קילוואט בו-22 מקסימום. רוב המכריע של הרכבים מקבלים היום 11 קילוואט, זה הסטנדרט למעט רכבי הפלג אין שמקבלים כ 3 קילוואט. המכוניות אינם מגיעות ל22 קילוואט, אולי בעתיד זה אך לא נראה לעין, אך מה שקובע בעצם כמה קילוואט הטעינה תהיה זה הרכב בלבד, הוא האילוץ הראשון אלא אם המטען שלכם לא מוציא את המקסימום, ואו שעוצמת החשמל שמזינה את העמדת הטעינה חלשה, הכוונה חד פאזי או עוצמת אמפרים נמוכה. מה ההבדל בין עמדת טעינהAC DC ? עמדת טעינה לרכב חשמלי מסוג DC נמצאת במקומות ציבוריים והיא תטעין את הרכב בדרך כלל מהר יותר מאשר עמדת ACשנמצאת אצלנו בבית . עמדת AC ביתית עם טעינה אורכת בממוצע בן ארבע שעות לשמונה שעות, תלוי בקיבולת של הסוללה בעוצמת החשמל שיש לכם בבית. יחידת אמפר מה זה אומר? אמפר זה יחידות מידה של זרם חשמלי אשר עובר בתוך עמדת הטעינה שמתחברת לתוך הרכב, את האמפר אנחנו מחשבים בצורה פשוטה ככל שהוא גבוה יותר לקילוואט הרכב יוטען מהר יותר. כלומר אם יש לי 22 קילוואט בעצם יש לי 32 אמפר וההפך גם נכון אם אני מטעין את הרכב ב 32 אמפר מארון חשמל שלי יש לי 22 קילוואט לשעה, אם יש לי 16 אמפר אני מטעין באחד עשרה קילוואט לשעה פשוט מאד. כמה עולה עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי? מחיר עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי משתנה אצל ספקים שונים וכאן ניסינו לעמוד על ההבדלים. מבדיקות שערכנו מצאנו כי המחירים מתחילים מ-2,000 שקלים ועד 2900 שקלים כל המחירים הללו הם ללא מע"מ יש להוסיף למחיר. אך ניסינו לעמוד על ההבדלים ולא כל כך הצלחנו יש לומר אלאל בהתייעצות עם גורמים מקצועיים הצלחנו לדלות את ההבדלים באיכות ובתקנים הנכונים. הבדלים מהותיים בין העמדות מצאנו בעמדות הזולות יותר שהם מגיעות עם אחריות של שנה שנתיים זאת אומרת שנה או שנתיים אחריות מיבואנים מקומיים אשר רוב רובם של העמדות מגיעות מסין וללא פיקוח כלל הרי אין תקן ישראלי לעמדות טעינה עדיין ( עד 2025) מסתפקים הצהרה של היבואן זה לא מספק. אנחנו הבנו מתוך פרמטרים שנמצאו בעמדות הזולות ובבדיקות שערכנו שאכן לא ממש עמדות משביעות רצון, ניתן למצוא אותם לבד באתרים בחול שאנו לא ממליצים לרכוש משם. נמצאו עמדות נוספות עם ארבע שנים אחריות או יותר והם עולות כי 2800 פלוס מע"מ, הייתר שהם עם חברות גדולות יותר ומוכרות בשוק ואכן עמדות אלו מיישרות קו מול התקן העולמי ואכן מכבדות את המוצר כשאתם רוצים לרכוש. פסקת סיכום היא כזו, אם היינו חושבים כמו לקוח עתידי שאינו מבין או מבחין בין עמדות טעינה לאחרות, היינו מסכמים זאת בכך שכדאי לרכוש את העמדה יותר יקרה כי העמדה הזאת איכותית יותר. העמדה תגיע עם חברה מוכרת מאחוריה אבא ואמא שמתחייבות ל 72 שעות לתיקון עם מוקד שירות לקוחות ולא יבואן פרטי שעונה מהבית. עמדת טעינה זה החלק הכי חשוב לרוכשי רכב חשמלי, אלו דברים שבעל רכב חשמלי חייב לקחת לתשומת ליבו ,הוא כבר שילם לא מעט ועלה לו כמה מאות אלפי שקלים יותר מאשר רכב רגיל, ועוד 800 שקל עוד אלף שקל לא יהיו שיקול לרכישה של עמדת טעינה טובה. ביטחון בעמדת הטעינה הוא חיוני לחוויה אמיתית של שקט ללא תקלות ונסיעה יום יומית. הכתבה נכתבה בעזרת טעינה בישראל. Charging-point

מחלום למציאות – עם המינימל החדש של קליל FINE 7400
תכנון ועיצוב - Tamar Lev design studio - מעצבת פנים תמר לב | צילום - מיכאל שבדרון | דלתות ויטרינה מינימל הזזה FINE 7400 מבית קליל עם עד 99% זכוכית | מתקין - טרופיטק FINE
עולם העיצוב המינימליסטי זוכה לפופולריות גוברת בשנים האחרונות, והפך לסמל של איכות ויוקרה. מערכות מינימל, אשר מאופיינות בקווים נקיים ובמינימום חומר גלוי, נתפסות כהיי-אנד בתחום מערכות החלונות והדלתות. בעבר, מערכות אלה היו זמינות בעיקר לאלה המשתייכים למאיון העליון, ודרשו תכנון מדוקדק משאבים רבים וכיסים עמוקים.
כשהמינימליזם הפך לחלק בלתי נפרד מעולמות העיצוב והאדריכלות, הוקדש לו מקום של כבוד בפרויקטים יוקרתיים ביותר. מערכות חלונות ודלתות מינימליסטיות, עם דגש על פרופילים דקים כמעט בלתי נראים, ושטח זכוכית מקסימלי, הפכו לסימן ההיכר של פרויקטים בסגנון הזה. אולם, השגת המראה המושלם הזה דרשה תקציבים גבוהים במיוחד ותכנון מוקדם, מה שהפך את מערכות דלתות הזזה מינימל לסוג של סמל סטאטוס הנפוץ בעיקר בבניה הפרטית ולנגיש בעיקר לבעלי אמצעים.
הכניסה של קליל לעולם המינימליזם עם מערכות ה-FINE שלה, ובמיוחד עם מערכת דלתות ההזזה FINE 7400, משנה את כללי המשחק. מערכת זו מאפשרת להגשים את חלום המינימל גם במערכות חלונות ודלתות במחיר נגיש יותר, תוך שמירה על איכות גבוהה ועיצוב מוקפד.
מגדירים מחדש את קטגוריית המינימל
הכניסה של מערכת FINE 7400 מבית קליל משנה את כללי המשחק ומביאה עמה בשורה אמיתית לעולם העיצוב והאדריכלות בארץ. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, מינימום חשיפה של חומר גלוי ותחושת מרחב ומאפשרת להשיג את המראה המינימליסטי, הדק, המוקפד והיוקרתי עם עד 99% זכוכית. בזכות פרופילים דקים במיוחד ואביזרים נסתרים למערכת מראה עיצובי נקי במיוחד. הבשורה הגדולה של מערכת FINE 7400 טמונה בנגישות שלה. בעוד שמערכות מינימל יוקרתיות היו בעבר נחלתם של פרויקטים יוקרתיים בלבד, קליל מצליחה לפתח מערכת דלתות הזזה אלומיניום מתקדמת המצליחה להשיג את המראה המינימליסטי בעלות נגישה מבעבר. מערכת FINE 7400 מגדירה מחדש את הקטגוריה, ומאפשרת לאדריכלים ומעצבי פנים לשלב את המינימליזם בעיצוב מבלי לחשוש מעלויות גבוהות וחריגות בתקציב. העיצוב המינימליסטי פוגש את הנגישות אמנם אין מדובר במערכות מינימליסטיות "פֶּר-סֶה", אך סדרת דלתות ההזזה FINE 7400 מבית קליל מעניקה אפשרות להנות ממערכות דלתות אלומיניום בעלות פרופיל דקיק ומראה מינימליסטי, במחיר נגיש וזמין יותר. המערכת משמרת את הערכים המרכזיים של המינימליזם – קווים נקיים, חומר גלוי במינימום ותחושת מרחב – תוך שהיא מייתרת את הצורך באופרציות מורכבות ומיותרות.
עלות מול תועלת: מערכות ה-FINE של קליל
אחד ההיבטים המרכזיים בבחירת מערכות דלתות הזזה מינימל הוא כמובן העלות. כשמדובר במערכות מינימליסטיות ברמה הגבוהה ביותר, נהוג להעריך את העלויות לפי מטר מרובע. מערכות אירופאיות מובילות עשויות להגיע לעלויות של כ-5,000 ש"ח למטר מרובע, בעוד מערכות בינוניות מיובאות עולות סביב 4,000 ש"ח למטר מרובע. לעומתן, מערכות ה-FINE של קליל מציעות פתרון איכותי עם עלות נמוכה בכ-25%-30%, וזאת מבלי לוותר על המראה המינימליסטי המוקפד והיוקרתי והפונקציונליות הגבוהה ומבלי להסתבך עם אופרציות בנייה והתקנה מורכבות. מערכת דלתות ההזזה FINE 7400 היא ביטוי מושלם למפגש בין עיצוב מתקדם ונגישות כלכלית. היא מאפשרת לכל מי שחפץ להכניס את המינימליזם אל ביתו לעשות זאת בצורה חכמה ומודרנית, עם דגש על איכות בלתי מתפשרת. מערכת FINE 7400 של קליל מגדירה מחדש את שוק החלונות המינימליסטיים ומשנה את כללי המשחק. בזכות מערכות דלתות אלומיניום מתקדמות עם שילוב של מראה מינימליסטי ועד 99% זכוכית במפתח ועלות נוחה בהרבה ממה שהיה נהוג עד היום, היא מאפשרת להגשים את חלום מערכות מינימל אצלכם בבית.
רוני זהבי, מנכ״ל היי בוב, נבחר לרשימת 100 המשפיעים ביותר בטכנולוגיות HR לשנת 2025
הימצאותו של זהבי ברשימה המכובדת ממצבת אותו ואת היי בוב ככוח מוביל בעיצוב עתיד העבודה
בעולם שבו טכנולוגיה מגדירה מחדש את כל מה שידענו על עבודה, הכרה בינלאומית אינה עניין של מה בכך. היא חותמת איכות, הצהרת כוונות ובעיקר - הוכחה להשפעה אמיתית. זו הסיבה שהבחירה ברוני זהבי, מנכ"ל ומייסד-שותף של חברת הייבוב, כאחד מ-100 המשפיעים ביותר בטכנולוגיות HR לשנת 2025, היא רגע מכונן עבור תעשיית ההייטק הישראלית ועבור עולם משאבי האנוש הגלובלי כולו.
הבחירה, שפורסמה על ידי המגזין היוקרתי HR Executive, ממצבת את זהבי ואת חברת היי בוב בחזית המהפכה שעוברת על תחום ניהול ההון האנושי. הרשימה השנתית אינה רק דירוג של כבוד; היא מפת דרכים המצביעה על המנהיגים והרעיונות שמעצבים את עתיד עולם העבודה, כאן ועכשיו.
ה-DNA החדש של משאבי האנוש
עד לפני שנים לא רבות, מחלקת משאבי אנוש נתפסה בעיקר כזרוע אדמיניסטרטיבית. אבל המציאות של 2025 שונה בתכלית. כפי שמציינים במגזין, "HR הוא כבר לא מערכת תמיכה ארגונית - הוא מנוע אסטרטגי המונע על ידי נתונים, מונחה על ידי אמפתיה ומועצם על ידי טכנולוגיה".
הטרנספורמציה הזו אינה מקרית. היא תוצאה של שינויים טקטוניים באופן שבו אנו עובדים: המעבר למודלים היברידיים, הגלובליזציה של צוותים, וההבנה העמוקה שהנכס החשוב ביותר של כל חברה הוא האנשים שמרכיבים אותה.
- שכר המינימום יזנק באפריל - איך זה ישפיע על השכר של כולנו?
- בלקרוק מפטרת 600 עובדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעולם כזה, ניהול ההון האנושי הופך למשימה המורכבת והקריטית ביותר להצלחה עסקית. מנהיגים כמו אלו המופיעים ברשימה, ובראשם מובילי חזון כמו רוני זהבי, מנכ״ל היי בוב, הם אלו שמבינים כיצד לרתום את הטכנולוגיה לא רק כדי "לנהל" עובדים, אלא כדי להעצים אותם.