חברת הסטרטאפ שחוסכת 80% מהזמן על הכנת גרפיקה – מגייסת משקיעים.
הטכנולוגיה הגיוס שלה, נהנית מפניות מרובות של משרדי פרסום המעוניינים להצטרף אליה. הטכנולוגיה הייחודית של חברת Fuga, מאפשרת לגרפיקאים ומעצבים לחסוך כ-80% מהזמן על הכנת תכנים גרפיים באמצעות אוטומציה חכמה. כיום, בגלל הריבוי הדרוש להתאמות גרפיות, משרדי פרסום והפקת תוכן נאלצים להחזיק כמות גדולה מאוד של גרפיקאים המתעסקים בעבודה סיזיפית ומשעממת. Fuga באה לפתור את הבעיה.
אז מה בעצם עושה החברה?
חברת FUGA היא חברת סטארט אפ ישראלית שהקים היזם אביעד גבעון. החברה פיתחה מערכת אוטומציה ייחודית המאפשרת למעצבים וגרפיקאים להפוך את כל התאמת התכנים הגרפיים לפעולה שמתבצעת בצורה אוטומטית על ידי תוכנה, בלחיצת כפתור. מדובר בחיסכון זמן עצום למעצבים, שמדווחים שמאז שהם משתמשים במערכת הם לא יכולים לוותר עליה.
קרדיט:Canva
לפני שהמעצבם היו משתמשים ב- FUGA, רוב הזמן שלהם היה הולך על התאמות התוכן למגוון הערוצים השונים בהם הוא יפורסם – באנרים, קטלוגים, פוסטים בפייסבוק, באינסטגרם וכו. מדובר בשעות ולעיתים ימים של עבודה. אם לפתע היה צריך לבצע שינוי כלשהו בתוכן, למשל במחיר או בצבע של כפתור, היה צריך לבצע את השינוי באופן ידני על כל התוכן הגרפי – ולפעמים מדובר בעשרות חומרים גרפיים!
- האם עדיף להיות משקיע פאסיבי או אקטיבי? הנתונים מפתיעים
- עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את כל זה, FUGA יודעת לעשות כיום בלחיצת כפתור.
איך זה כל כך רווחי?
כאשר FUGA מאפשרת למעצבים הגרפיים להיפטר מאותן המשימות הסיזיפיות, היא בעצם חוסכת להם זמן יקר מאוד. לא רק שזה מאפשר למעצב להתמקד יותר בעבודת העיצוב ולא בהתאמת תוכן משעממת, זה גם מאפשר לו לסיים הרבה יותר משימות במהלך החודש ומגדיל את הרווחים וקיבולת הלקוחות של משרדי הפרסום.
מאז שקמפיין הגיוס של FUGA עלה לאוויר, יותר ויותר משרדי פרסום נחשפים לשירות וממשיכים לפנות אל FUGA בכל יום.
עד כה, חברת FUGA הכפילה את המכירות שלה בששת החודשים האחרונים וצפויה לחזור על ההישג בחודשים הקרובים. ל-FUGA אין כרגע לקוחות שעוזבים אותה וחלק מהמעצבים אף טוענים שאם יקחו להם היום את המערכת, הם יתפטרו.
הלקוחות הגדולים:
מדובר כאן רק ברשימה חלקית, אבל אלו הם חלק מהלקוחות הבולטים של החברה:
• יוניליבר
• סופר פארם
• WPP
• McCAN
• PUBLICIS GROUPE
והרשימה ממשיכה לצמוח במהירות.
למה ההשקעה ב- FUGA יכולה להיות מעניינת?
בחצי השנה האחרונה החברה הגדילה את המחזור שלה כבר ב-100% וצפויה לשחזר את ההישג בקרוב. מאז עליית הקמפיין באוויר, FUGA קיבלה חשיפה גם למשרדי פרסום רבים שהחלו לפנות אליה. עם הכסף שתגייס החברה, היא צפויה להתחיל להתפתח לשווקים גדולים יותר בחו"ל.
בנוסף, לקראת סוף השנה החלו לפנות אל החברה הלקוחות הקיימים שלה על מנת לבצע תכנון אוטומציה לשנה הבאה – שירות נוסף שקרה כתוצאה מהעבודה של המערכת. לחברה יש פוטנציאל אדיר לצמיחה.
חברות בתחום העיצוב יודעות לגדול בקצב גבוה מאוד כאשר הן מתפרצות לשווקים הבינלאומיים. בשת 2020 חברת CANVA אשר מביאה פתרונות פשוטים לעולם העיצוב, הייתה מוערכת בכ-6 מיליארד דולרים. כיום החברה נאמדת על מעל 50 מיליארד דולרים, וזו עדיין חברה פרטית.
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

