גמילה פיזית והקניית הרגלי חיים – תהליך העבודה במרכזי הגמילה
בהנחה ואתם אנשים עם ראש על הכתפיים שמבינים עד כמה חשובה היא שגרת חיים בריאה ומאוזנת, ברור לכם שהשימוש בסמים הוא מסוכן מאוד והוא יכול לפגוע בחיים שלכם או של בני המשפחה הקרובים שלכם. בדיוק מהסיבה הזו, ההתמודדות עם בעיות סמים ואלכוהול מחייבת פנייה לעזרתם של אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים בתחום, כמו אנשי מרכז רוח בכפר ויפה שעה אחת קודם.
מה היא המשימה המרכזית של צוות מרכז גמילה?
כבר שנים ארוכות ברור לכם שיש בעיה התנהגותית קשה בקרב אחד מבני המשפחה שלכם או אפילו בחיים הפרטיים שלכם. צריכה קבועה של סמים ואלכוהול או פעילויות כמו הימורים יכולות לפגוע באיכות החיים ואפילו לסכן חיים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים. תהליך הריפוי וההחלמה הוא התהליך המרכזי שעליו אחראים אנשי הצוות של מרכז גמילה מסמים. מה שאומר, שהם יכולים לעזור לכם לבחור את הדרך הנכונה לטפל בסיטואציה, תוך שיקום החיים ויצירת הרגלים חדשים.

מדוע חשוב ליצור הרגלים התנהגותיים?
לתהליך הגמילה הפיזית אשר מוכר לכולנו בעיקר מתהליכי גמילה מסמים, יש אלמנט אחד נוסף ומשמעותי והוא תהליך הגמילה מההתנהגות. ניתן לראות זאת בעבודה על גמילה מהימורים, שבה ההתנהגות המורכבת היא זו שמדרדרת את האדם לכדי ביצוע פעולות מסוכנות. במצב כזה אי אפשר לסיים את תהליך השיקום במרכז הגמילה מבלי שיש סל כלים וכישורים חדש, כמו גם יכולת להבחין בין טוב לרע ועבודה משותפת עם הסביבה הקרובה של המטופל עד למציאת האיזון המושלם בחייו.ההכנות לחיים שאחרי הגמילה – לא פשוטות כלל
כמו שאתם בוודאי מצליחים להבין, היום שאחרי הגמילה הוא אירוע לא קל בכלל. מחד, המכור כבר לא מכור והוא חופשי לעשות כרצונו. מאידך, הפיתויים בחוץ הם רבים ועצומים והם יכולים להשפיע בצורה מאוד מהירה ומסוכנת על המטופל והסביבה הקרובה שלו. בגלל זה המשימה העיקרית של צוות מרכז הגמילה היא לייצר את הסטנדרט הבטוח ביותר לשחרור המטופל תוך קבלת עזרה מסביבתו הקרובה והטמעה של הרגלי חיים בריאים יותר.
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

