כל מה שרציתם לדעת על אחסון מסמכים בארכיב
המילה ארכיב היא מילה שהשימוש בה הוא די נדיר עבור מרבית האוכלוסייה, אבל עבור אנשים מסוימים ובעיקר גופים מסוימים, מדובר בעניין סופר חשוב. ארכיב הוא בעצם מקום, שבו ניתן לאחסן מסמכים לאורך זמן ובצורה מסודרת ומאורגנת. לכאורה תפקיד פשוט, אבל כדי למלא אותו נדרש כל ארכיב לעמוד בשורה של תנאים חשובים, שעליהם נפרט ממש כאן בשורות הבאות.
סדר וארגון – מרכיב מפתח בשירותי ארכיב
אם ביקרתם פעם בארכיב, אתם לבטח יודעים שמדובר בדרך כלל במבני ענק בעלי ממדים עצומים, המלאים בספריות על גבי ספריות ועל כל ספריה אין ספור מסמכים, תיקיות, קלסרים וארגזים. עבור הארכיב עצמו כל נייר הוא עוד נייר, אבל עבור האדם שהנייר הזה שייך לו, זה כל מה שמעניין אותו בארכיב. בהתאם לכך, ארכיב חייב להתנהל בצורה מסודרת ומאורגנת, לקטלג את המסמכים בצורה מסודרת ולנהל רישום מדויק ועדכני של המיקום של כל מסמך ומסמך המאוחסן בארכיב וזאת, בכדי לאפשר איתור ושליפה מהירה וקלה של המסמך בשעת הצורך ועל פי בקשת הלקוח.
הגנה על המסמכים
מרכיב מפתח נוספת בהתנהלות ארכיב הוא ההגנה על המסמכים. הגנה זו באה לידי ביטוי בשמירה על רמת לחות מתאימה ויבשה יחסית על מנת למנוע פגיעה במסמכים על ידי הלחות באוויר, מערכות גילוי וכיבוי אש אוטומטיות המבוססות על כיבוי אבקתי, מערכות לגילוי הצפות וניקוז חירום מהיר וכמובן מערך שמירה ואבטחה, שיבטיח שהמסמכים בארכיב מוגנים בכל עת, גם בשעות הקטנות של הלילה שאין אף אדם במקום, מלבד צוות שמירה ואבטחה.
שירותי אחסון מסמכים
זה נשמע לכם אולי טריוויאלי, אבל לא כל ארכיב מספק שירותי אחסון לציבור הרחב. למעשה, מרבית הארכיונים הם ארכיונים המנוהלים על ידי רשויות המדינה ומיועדים לשרת אך ורק את הרשויות הללו. ארכיונים אחרים מספקים אמנם שירותים גם לגורמים פרטיים, אך לרוב לחברות וארגונים העובדים עמם על בסיס קבוע ולאורך זמן. שירותי אחסון מסמכים לקהל הרחב, הם נדירים יותר ומוצעים על ידי ארכיונים ספורים בלבד. אז אולי זה טריוויאלי שארכיב יספק שירותי אחסון מסמכים, השאלה היא למי הוא מספק אותם והאם גם אתם יכולים ליהנות מהם.
- תרגום נוטריוני: פתרון רב לשוני למסמכים רשמיים
- התאוששה ממשבר הקורונה? דוקוסיין מכה את תחזיות האנליסטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עלות השירות
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

