10 הטעויות הנפוצות בהקמת חנות וירטואלית
על מנת להקים ולתפעל את החנות הטובה ביותר בעלי העסק חייבים להבין שמדובר על חנות לכל דבר ולהימנע מטעויות אשר ישאירו אותם לוקאליים במקרה הטוב ובתסריט הרע, נטולי הכנסה.
אספנו עבורכם את 10 הטעויות הנפוצות בהקמת חנות וירטואלית
- למה לי אסטרטגיה עכשיו?!
הקמה של חנות אונליין אינה יכולה להתבצע בחלל ריק, זאת לא יכולה להיות החלטה מהירה ופזיזה שלא מתחשבת בשאר הפרמטרים של העסק. הקמת חנות אינטרנטית חייבת להיות חלק מתוך האסטרטגיה העסקית והשיווקית של החברה, היא צריכה להיות מסונכרנת עם שאר המחלקות, עם החזון והיעדים ולהקצות תקציבים ומשאבים ראויים.
עסק אשר לא משכיל לבנות אסטרטגיה לשיווק שלו עלול למצוא עצמו עם פלטפורמה מכירתית העומדת בפני עצמה ללא חיבור וזיקה לשאר מאמצי השיווק וללא אפשרות למנף ולבצע המרות.
.2העסק שלי בכלל לא צריך אתר!
באופן כללי, בשנת 2020 מדובר על קביעה שכלל אינה במקומה, במיוחד כאשר מדברים על עסקים שמתמקדים בייצור ובמכירה. בעלי עסקים רבים טועים בחשיבה כי אין צורך בחנות מקוונת כאשר ניתן להשתמש בפלטפורמות מכירה חיצוניות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אך, חייבים להבין כי פלטפורמות המכירה החיצוניות כשמן כן הן, חיצוניות ללא יכולת שליטה על המתרחש. לבעלי הפלטפורמות יש את האינטרסים שלהם ובאותו המקום הם מוכרים גם מוצרים של המתחרים וכולם "נלחמים" על אותם הלקוחות.
לעומת זאת, אתר שנבנה ונתפר למידות העסק שם את הצרכים והאינטרסים שלו לפני הכל, מותאם באופן מדויק ולא תלוי בקפריזות של אנשים אחרים. האתר הבנוי בקוד פתוח שייך לעסק עצמו ולא לגוף או פלטפורמה סגורה כזאת או אחרת.
- מהיר וקטלני - בנייה בקטנה!
הרצון לחסוך בעלויות ולבנות חנות מקוונת לבד או עם ספק חסר ניסיון ספציפי עלול לבוא בעוכרי העסק, הגלריה לא תהיה איכותית, הממשק לא יהיה ידידותי ולמעשה כל המערכת תישאר ברמה בינונית ללא המרות וללא הכנסה.
בנייה של חנות אונליין במיוחד אם מתכננים שהיא תהיה בhigh level של האתרים, דורשת משאבי זמן וכסף ובראש ובראשונה פנייה לחברות המתמחות ספציפית בתחום הזה עם מגוון דוגמאות ולקוחות מרוצים.
- הבל היופי ושקר הרשת
אתרי אינטרנט באשר הם ובמיוחד חנויות מקוונות אינם מוצר גנרי, יש לערוך אפיון מדויק ברמה הטכנית, ברמה העסקית וכמובן השיווקית. כך שעל מנת שאתר יזכה בתואר הנכסף של החנות הטובה ביותר, עליו להיות בנוי נכון מעבר לנראות.
אחד הפרמטרים המרכזיים שחשוב להקפיד עליהם הוא היותו רספונסיבי ומאפשר רכישה מהנייד או מכל מסך אחר (מחשב, טאבלט וכד') כיום רוב המכירות מתרחשות מהסמארטפון ואם החנות אינה מותאמת לגלישה ורכישה מהירה וקלה, צ'יק צ'ק מאבדים את הלקוחות הפוטנציאלים אשר עוברים לחלון הראווה הבא.
- בוא נהיה ידידים.....
כאשר מדברים על אתר ידידותי יש להתייחס למספר עניינים כמובן שגם לנראות ולעיצוב. הגלריה צריכה להיות ברורה ונקיה, שהלקוח ימצא את מבוקשו בלי בעיה, לדאוג שכל המידע יופיע והוא לא יאלץ "לרדוף" אחריו. לקוחות לא אוהבים לעבוד קשה כאשר הם מבקשים לבצע רכישה.
אתר ידידותי הוא כזה שמספק את נתיב המכירה הקצר והמדויק, עם מגוון אפשרויות תשלום, כולל תשלומים ובלי הרבה סטיות בדרך. כמובן שכמו בכל ידידות חשוב שיהיה ביטחון והבטחה למערכת יחסים ארוכה במיוחד אם תהיה בעיה. לכן ציינו את כל דרכי ההתקשרות, שירות הלקוחות, מדיניות החזרת מוצרים וכו'
- זה לא חוות החוויות
באתר מקוון כמו בחנות רגישה בקניון, חייבים להעניק לחוויית הלקוח מקום של כבוד. זה כאמור מתחיל בנושא הממשק הידידותי אבל זה הרבה מעבר לכך. כבר בשנייה הראשונה שהגולש נוחת באתר, היופי והניקיון משאיר אותו בדיוק כמו בחנות רגילה מוארת נקייה ומזמינה.
ואז, הכל חייב לשדר חוויה מהמיקרוקופי, התמונות והסרטונים, הנראות הכללית, המידע, נתיב המכירה, אופן התשלום והמחוות הקטנות לאורך כל הדרך ובמיוחד לאחר שהכניס את פרטי כרטיס האשראי ולחץ על תשלום.
החוויה חייבת לכלול גם תגובה לאחר שלב הרכישה, לשלוח מייל תודה רבה, לוודא שהלקוח מודע לכך שהעסק נמצא עבורו בכל רגע נתון גם לאחר הרכישה, שהוא מבין את דרכי ההתקשרות עם שירות הלקוחות ועוד. המגמה היום בכל העולם היא להעניק ללקוחות תחושה שהם חשובים ויקרים תמיד, לא רק בעת הרכישה.
- תמונה אחת שווה.... מי בכלל צריך מילים?
קחו למשל את נושא התוכן באתר, רבים לא מבינים את המשמעות שלו ונמנעים מלהכניסו. מעבר לכמה מילים של אודות ולתיאור מינימלי של המוצרים אין כמעט תוכן. זאת טעות ממש משמעותית שיש לה השפעה גם על האיכות והאמינות ובעיקר על הקידום.
הוספה של תוכן איכותי משפיעה על האופן בו האתר נתפס בקרב הגולשים, כאשר ישנן כתבות עומק, מידע מקצועי, טיפים ועושר של נתינה, הלקוחות מבינים כי מדובר על "עסק רציני" שהלקוחות חשובים לו והוא לא מחפש רק את המכירה הבאה.
מלים אשר מתארות את המוצרים בצורה מושכת, מסבירות את הפתרון ואת היתרונות, הרבה מעבר למינימליות של נתונים יבשים, ללא ספק מעניקות ערך למכירה עצמה, הן מסייעות בקבלת ההחלטות של הלקוח ותורמות ליצירת רכישה.
- לנוח על זרי דפנה
האתר עם החנות היפה והמושקעת, גם אם מדובר על החנות הטובה ביותר בכל העולם, אינם יכולים לפעול בחלל ריק. מכיוון שמדובר על כלי שהוא פלטפורמה להגדלת מכירות, יש לדאוג שיתבצעו מכירות. דהיינו להזרים טראפיק של גולשים שיבצעו המרות ויגדילו את המכירות ומעצם כך את המחזור.
המציאות מוכיחה כי גולשים אינם מגיעים בדרך כלל מעצמם וגם אם יש כאלה הם בודדים ולא מאסות. התנועה האמיתית תגיע אם יובילו אותם לשם בדרכים מגוונות, זאת אומרת יעניינו, יאתגרו, יסקרנו וישווקו להם את המוצרים הנמצאים באתר ואת יתרונות הרכישה בחנות המקוונת.
טראפיק איכותי ניתן לייצר באמצעים שונים, בהתאם לתקציבי הפרסום והשיווק שיש לחברה. החל מפרסומות בתקשורת ובסטרימינג, דרך שיווק ופרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, טיקטוק ועוד, הוספה של תוכן איכותי, סרטונים, פרסומות ועוד. יש צורך ביצירתיות ובהבנת השוק על מנת לייצר את הדרייב הנכון שיניע את הגולשים להיכנס לאתר ולהמשיך בתהליך הרכישה.
- ואללה זורמים...
מדובר על טעות שעלולה לגרום לעסק לקרוס אם לא תופסים אותה בזמן ומטפלים כראוי. מה הניהול השוטף כולל? בכל בוקר חשוב לבצע בדיקה שהאתר באוויר ואין לו באגים, לאחר מכן לעשות מעקב יום יומי על הביצועים. לוודא שהפרסומים בכל הרשתות עובדים ויש טראפיק, לראות מה תופס את העין, היכן לקוחות מתעכבים ואילו מן המוצרים הכי אטרקטיביים. צריך לבדוק את "חלון הראווה" לעדכן ולסדר אותו, לוודא שצילומי הפקשוט נראים טוב ומושכים עניין, צריך לבדוק שכל המוצרים המוצגים נמצאים במלאי, להוריד מה שלא רלוונטי ולהוסיף מוצרים חדשים בהתאם לצורך. יש להימנע מלהשאיר מוצרים שלא קיימים או לא יחזרו למלאי על מנת לא להטעות ובעיקר לא להכעיס את הלקוחות.
גם כל נושא הלוגיסטיקה חייב להיות בשליטה מלאה. אצבע על הדופק מבחינת מלאים וחוסרים, אריזת המוצרים ושילוחם, עלויות שילוח, זמני הגעה ובלת"מים מחויבים להילקח בחשבון ולהיות מנוהלים כראוי.
כל מנהל חייב להיות בקיא בנתוני החנות שלו, המדידות השגרתיות כוללות בחינה של כמות הכניסות וזמן השהייה הכללי באתר וזמן שהייה בדף ספציפי, בחינת כמות ההמרות, מהיכן הגיעו הלידים ואיזו פלטפורמה יצרה את הטראפיק היעיל ביותר. על המנהל לדעת בוודאות כמות הזמנות היו, כמות רכישות בוצעו, האם היו החזרים וכמה אנשים פנו לשירות הלקוחות ולאיזו סיבה. הכימות הזה מסייע לניהול יעיל ומדויק של האתר והעסק כולו.
- מה זה משנה מה קורה אחרי הרכישה.... זהו נגמר

רכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.

8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
לפני שנכנסים להשקעה בשוק הנדל"ן הלוהט של דובאי, חשוב להבין שלא כל מה שמבריק הוא זהב. השוק בדובאי מוצף במתווכים שמבטיחים הרים וגבעות, אבל מאחורי הקלעים מסתתרים גם סיכונים. חברת Horizon מדגישה 8 בדיקות קריטיות שחייבים להכיר לפני שחותמים על עסקה
שוק הנדל"ן בדובאי הוא אחד מהשווקים החמים ביותר כיום. בארבע השנים האחרונות המחירים עלו ביותר מ-70%, מדובר בעלייה חדה יותר מזו שנרשמה בערים מרכזיות רבות אחרות בעולם.
אחת הסיבות לכך היא מספר התיירים הגבוה שמגיע לדובאי. בשנת 2024 עמד הנתון הזה על כ-19 מיליון תיירים, וסביר מאוד שהמספר יהיה גבוה אף יותר בסיום שנת 2025 והתוצאה של זה ברורה. התעניינות שיא מצד משקיעי נדל"ן, ובמקביל גם ריבוי עצום של סוכני תיווך, כאשר כל אחד מהם מנסה להציע למשקיעים את הפרויקט הנוצץ הבא.
על פניו נראה שאין סיבה לדאגה. הרי אם התיירים ממשיכים להגיע והמחירים מטפסים, למה לא להיכנס וליהנות מהחגיגה? אלא שבפועל התמונה מורכבת בהרבה. מאחר והשוק מוצף במתווכים ואנשי מכירות שחלקם מנוסים ומקצועיים וחלקם מסתפקים ברווח מהיר לפני שהם ממשיכים הלאה, בפני המשקיע הממוצע ניצבת משימה לא פשוטה. הוא גם צריך להבחין מי מבין הסוכנים אכן אמין ומי חובבן, וגם להבין באיזה פרויקט שווה להשקיע ומאיזה עדיף להתרחק.
לבדוק את המספרים האמיתיים ולא את הברושורים
אם אתם מחפשים לעשות השקעת נדל''ן בדובאי עם מלווי משקיעים שמתמחים בעיר, חברת הורייזן היא אחת המובילות בתחום. אבל לכדאי להיסחף אחרי הבטחות נוצצות, ברושורים מבריקים, מצגות עם בריכות על הגג ומגרשי גולף פרטיים. צריך לקבל החלטה ולבצע עסקה על בסיס נתונים אמיתיים. חברת הורייזן עובדת עם אנליסטים שמנתחים כל פיפס שקשור להשקעות נדלן בדובאי .
- שיא ישראלי בדובאי: מאיורס נדל״ן של מיכאל מאיורוב היא החברה הישראלית הראשונה שהחתימה מעל 50 קבלנים בא
- השקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זו בדיוק הסיבה שחברת Horizon הישראלית לקחה על עצמה משימה ברורה, להדריך את המשקיעים מישראל שרוצים להיכנס לשוק הנדל"ן בדובאי.