10 הטעויות הנפוצות בהקמת חנות וירטואלית
על מנת להקים ולתפעל את החנות הטובה ביותר בעלי העסק חייבים להבין שמדובר על חנות לכל דבר ולהימנע מטעויות אשר ישאירו אותם לוקאליים במקרה הטוב ובתסריט הרע, נטולי הכנסה.
אספנו עבורכם את 10 הטעויות הנפוצות בהקמת חנות וירטואלית
- למה לי אסטרטגיה עכשיו?!
הקמה של חנות אונליין אינה יכולה להתבצע בחלל ריק, זאת לא יכולה להיות החלטה מהירה ופזיזה שלא מתחשבת בשאר הפרמטרים של העסק. הקמת חנות אינטרנטית חייבת להיות חלק מתוך האסטרטגיה העסקית והשיווקית של החברה, היא צריכה להיות מסונכרנת עם שאר המחלקות, עם החזון והיעדים ולהקצות תקציבים ומשאבים ראויים.
עסק אשר לא משכיל לבנות אסטרטגיה לשיווק שלו עלול למצוא עצמו עם פלטפורמה מכירתית העומדת בפני עצמה ללא חיבור וזיקה לשאר מאמצי השיווק וללא אפשרות למנף ולבצע המרות.
.2העסק שלי בכלל לא צריך אתר!
באופן כללי, בשנת 2020 מדובר על קביעה שכלל אינה במקומה, במיוחד כאשר מדברים על עסקים שמתמקדים בייצור ובמכירה. בעלי עסקים רבים טועים בחשיבה כי אין צורך בחנות מקוונת כאשר ניתן להשתמש בפלטפורמות מכירה חיצוניות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אך, חייבים להבין כי פלטפורמות המכירה החיצוניות כשמן כן הן, חיצוניות ללא יכולת שליטה על המתרחש. לבעלי הפלטפורמות יש את האינטרסים שלהם ובאותו המקום הם מוכרים גם מוצרים של המתחרים וכולם "נלחמים" על אותם הלקוחות.
לעומת זאת, אתר שנבנה ונתפר למידות העסק שם את הצרכים והאינטרסים שלו לפני הכל, מותאם באופן מדויק ולא תלוי בקפריזות של אנשים אחרים. האתר הבנוי בקוד פתוח שייך לעסק עצמו ולא לגוף או פלטפורמה סגורה כזאת או אחרת.
- מהיר וקטלני - בנייה בקטנה!
הרצון לחסוך בעלויות ולבנות חנות מקוונת לבד או עם ספק חסר ניסיון ספציפי עלול לבוא בעוכרי העסק, הגלריה לא תהיה איכותית, הממשק לא יהיה ידידותי ולמעשה כל המערכת תישאר ברמה בינונית ללא המרות וללא הכנסה.
בנייה של חנות אונליין במיוחד אם מתכננים שהיא תהיה בhigh level של האתרים, דורשת משאבי זמן וכסף ובראש ובראשונה פנייה לחברות המתמחות ספציפית בתחום הזה עם מגוון דוגמאות ולקוחות מרוצים.
- הבל היופי ושקר הרשת
אתרי אינטרנט באשר הם ובמיוחד חנויות מקוונות אינם מוצר גנרי, יש לערוך אפיון מדויק ברמה הטכנית, ברמה העסקית וכמובן השיווקית. כך שעל מנת שאתר יזכה בתואר הנכסף של החנות הטובה ביותר, עליו להיות בנוי נכון מעבר לנראות.
אחד הפרמטרים המרכזיים שחשוב להקפיד עליהם הוא היותו רספונסיבי ומאפשר רכישה מהנייד או מכל מסך אחר (מחשב, טאבלט וכד') כיום רוב המכירות מתרחשות מהסמארטפון ואם החנות אינה מותאמת לגלישה ורכישה מהירה וקלה, צ'יק צ'ק מאבדים את הלקוחות הפוטנציאלים אשר עוברים לחלון הראווה הבא.
- בוא נהיה ידידים.....
כאשר מדברים על אתר ידידותי יש להתייחס למספר עניינים כמובן שגם לנראות ולעיצוב. הגלריה צריכה להיות ברורה ונקיה, שהלקוח ימצא את מבוקשו בלי בעיה, לדאוג שכל המידע יופיע והוא לא יאלץ "לרדוף" אחריו. לקוחות לא אוהבים לעבוד קשה כאשר הם מבקשים לבצע רכישה.
אתר ידידותי הוא כזה שמספק את נתיב המכירה הקצר והמדויק, עם מגוון אפשרויות תשלום, כולל תשלומים ובלי הרבה סטיות בדרך. כמובן שכמו בכל ידידות חשוב שיהיה ביטחון והבטחה למערכת יחסים ארוכה במיוחד אם תהיה בעיה. לכן ציינו את כל דרכי ההתקשרות, שירות הלקוחות, מדיניות החזרת מוצרים וכו'
- זה לא חוות החוויות
באתר מקוון כמו בחנות רגישה בקניון, חייבים להעניק לחוויית הלקוח מקום של כבוד. זה כאמור מתחיל בנושא הממשק הידידותי אבל זה הרבה מעבר לכך. כבר בשנייה הראשונה שהגולש נוחת באתר, היופי והניקיון משאיר אותו בדיוק כמו בחנות רגילה מוארת נקייה ומזמינה.
ואז, הכל חייב לשדר חוויה מהמיקרוקופי, התמונות והסרטונים, הנראות הכללית, המידע, נתיב המכירה, אופן התשלום והמחוות הקטנות לאורך כל הדרך ובמיוחד לאחר שהכניס את פרטי כרטיס האשראי ולחץ על תשלום.
החוויה חייבת לכלול גם תגובה לאחר שלב הרכישה, לשלוח מייל תודה רבה, לוודא שהלקוח מודע לכך שהעסק נמצא עבורו בכל רגע נתון גם לאחר הרכישה, שהוא מבין את דרכי ההתקשרות עם שירות הלקוחות ועוד. המגמה היום בכל העולם היא להעניק ללקוחות תחושה שהם חשובים ויקרים תמיד, לא רק בעת הרכישה.
- תמונה אחת שווה.... מי בכלל צריך מילים?
קחו למשל את נושא התוכן באתר, רבים לא מבינים את המשמעות שלו ונמנעים מלהכניסו. מעבר לכמה מילים של אודות ולתיאור מינימלי של המוצרים אין כמעט תוכן. זאת טעות ממש משמעותית שיש לה השפעה גם על האיכות והאמינות ובעיקר על הקידום.
הוספה של תוכן איכותי משפיעה על האופן בו האתר נתפס בקרב הגולשים, כאשר ישנן כתבות עומק, מידע מקצועי, טיפים ועושר של נתינה, הלקוחות מבינים כי מדובר על "עסק רציני" שהלקוחות חשובים לו והוא לא מחפש רק את המכירה הבאה.
מלים אשר מתארות את המוצרים בצורה מושכת, מסבירות את הפתרון ואת היתרונות, הרבה מעבר למינימליות של נתונים יבשים, ללא ספק מעניקות ערך למכירה עצמה, הן מסייעות בקבלת ההחלטות של הלקוח ותורמות ליצירת רכישה.
- לנוח על זרי דפנה
האתר עם החנות היפה והמושקעת, גם אם מדובר על החנות הטובה ביותר בכל העולם, אינם יכולים לפעול בחלל ריק. מכיוון שמדובר על כלי שהוא פלטפורמה להגדלת מכירות, יש לדאוג שיתבצעו מכירות. דהיינו להזרים טראפיק של גולשים שיבצעו המרות ויגדילו את המכירות ומעצם כך את המחזור.
המציאות מוכיחה כי גולשים אינם מגיעים בדרך כלל מעצמם וגם אם יש כאלה הם בודדים ולא מאסות. התנועה האמיתית תגיע אם יובילו אותם לשם בדרכים מגוונות, זאת אומרת יעניינו, יאתגרו, יסקרנו וישווקו להם את המוצרים הנמצאים באתר ואת יתרונות הרכישה בחנות המקוונת.
טראפיק איכותי ניתן לייצר באמצעים שונים, בהתאם לתקציבי הפרסום והשיווק שיש לחברה. החל מפרסומות בתקשורת ובסטרימינג, דרך שיווק ופרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, טיקטוק ועוד, הוספה של תוכן איכותי, סרטונים, פרסומות ועוד. יש צורך ביצירתיות ובהבנת השוק על מנת לייצר את הדרייב הנכון שיניע את הגולשים להיכנס לאתר ולהמשיך בתהליך הרכישה.
- ואללה זורמים...
מדובר על טעות שעלולה לגרום לעסק לקרוס אם לא תופסים אותה בזמן ומטפלים כראוי. מה הניהול השוטף כולל? בכל בוקר חשוב לבצע בדיקה שהאתר באוויר ואין לו באגים, לאחר מכן לעשות מעקב יום יומי על הביצועים. לוודא שהפרסומים בכל הרשתות עובדים ויש טראפיק, לראות מה תופס את העין, היכן לקוחות מתעכבים ואילו מן המוצרים הכי אטרקטיביים. צריך לבדוק את "חלון הראווה" לעדכן ולסדר אותו, לוודא שצילומי הפקשוט נראים טוב ומושכים עניין, צריך לבדוק שכל המוצרים המוצגים נמצאים במלאי, להוריד מה שלא רלוונטי ולהוסיף מוצרים חדשים בהתאם לצורך. יש להימנע מלהשאיר מוצרים שלא קיימים או לא יחזרו למלאי על מנת לא להטעות ובעיקר לא להכעיס את הלקוחות.
גם כל נושא הלוגיסטיקה חייב להיות בשליטה מלאה. אצבע על הדופק מבחינת מלאים וחוסרים, אריזת המוצרים ושילוחם, עלויות שילוח, זמני הגעה ובלת"מים מחויבים להילקח בחשבון ולהיות מנוהלים כראוי.
כל מנהל חייב להיות בקיא בנתוני החנות שלו, המדידות השגרתיות כוללות בחינה של כמות הכניסות וזמן השהייה הכללי באתר וזמן שהייה בדף ספציפי, בחינת כמות ההמרות, מהיכן הגיעו הלידים ואיזו פלטפורמה יצרה את הטראפיק היעיל ביותר. על המנהל לדעת בוודאות כמות הזמנות היו, כמות רכישות בוצעו, האם היו החזרים וכמה אנשים פנו לשירות הלקוחות ולאיזו סיבה. הכימות הזה מסייע לניהול יעיל ומדויק של האתר והעסק כולו.
- מה זה משנה מה קורה אחרי הרכישה.... זהו נגמר
צילום: STG Digital Marketing Agency5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה
הקפדה על תאורה נכונה, שימוש בחומרים טבעיים והכנסת צמחייה מלאכותית לשטחי העבודה הם בין האמצעים שיסייעו לכם לייצר מרחב חם ומזמין
בעידן שבו העבודה ההיברידית הפכה לנורמה, המשרד כבר איננו רק מקום לביצוע משימות – הוא מרחב חיים, מפגש, השראה ויצירתיות. עובדים מבלים בו שעות ארוכות, והאווירה שבו
משפיעה באופן ישיר על המוטיבציה, על תחושת השייכות ועל הפרודוקטיביות. לא פלא שעיצוב סביבת העבודה הפך לאחד הכלים המרכזיים ביצירת תרבות ארגונית מודרנית.
אז איך הופכים חלל משרדי קר וסטנדרטי למקום שמרגיש חם, מזמין ומעורר השראה? הנה חמש דרכים שכדאי להכיר.
1. משחק באור – התאורה כגורם רגשי
אור משפיע על מצב הרוח לא פחות מאשר על הראייה. תאורה פלואורסנטית קרה יוצרת תחושת ניכור ועייפות, בעוד שתאורה רכה ובגוונים חמים משרה שלווה וריכוז. שילוב של אור טבעי עם גופי תאורה מעוצבים ומודולריים מאפשר לשנות את האווירה בהתאם לשעות היום או לאופי הפעילות. באזורים פתוחים מומלץ להוסיף מנורות תלויות שמגדירות אזור מבלי לסגור אותו, ואילו בחדרי ישיבות כדאי לשלב תאורה ממוקדת המעודדת תקשורת.
2. חומרים טבעיים וטקסטורות נעימות
אחד האתגרים בעיצוב משרדים מודרניים הוא האיזון בין מראה נקי ומינימליסטי לבין חמימות אנושית. שימוש בעץ, באבן, בבדים רכים או באלמנטים בעלי טקסטורה טבעית שוברת את הקרירות של המתכות והזכוכית. רצפת פרקט, שולחן עץ גולמי או אפילו חיפוי קיר בטון מוחלק – כולם יוצרים חיבור רגשי לחלל. לא מדובר רק באסתטיקה אלא גם בהשפעה תחושתית: החומריות גורמת לנו להרגיש קרובים יותר לטבע וליציבות.
3. צבע ככלי למצב רוח
הצבעים שאנחנו רואים משפיעים על רמת האנרגיה שלנו. משרד שכולו בגוונים אפורים או לבנים עשוי לשדר מקצועיות, אך גם ניכור. שילוב נועז של צבעים – נגיעות של ירוק, חרדל, כחול עמוק או טרקוטה – מעניק אופי ואנרגיה חדשה. חשוב למצוא את האיזון בין צבעוניות שמרימה את המורל לבין עומס ויזואלי. אפשר להתחיל בפריטים קטנים: קיר דגש אחד, כיסאות צבעוניים בחדר הישיבות או הדפסים אמנותיים שמוסיפים עניין.
- סוגי עבודות זכוכית: מה חשוב לדעת לפני התחלת הפרויקט שלך?
- איך לחסוך בעיצוב חדר השינה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. הטבע נכנס למשרד
בעולם שבו רבים עובדים בתוך מבנים סגורים במשך רוב שעות היום, יש צורך אמיתי בקשר עם אלמנטים טבעיים. הכנסת ירוק לחלל העבודה תורמת לריכוז, למצב הרוח ולתחושת רווחה כללית. צמחיה מלאכותית איכותית מאפשרת ליהנות מהמראה המרענן של הצמחים מבלי להתמודד עם תחזוקה, השקיה או תאורה טבעית. כיום ניתן למצוא פתרונות עיצוביים מגוונים – החל מעציצים בודדים ועד קירות ירוקים שלמים – שמעניקים תחושת חיים ורוגע גם בחללים תעשייתיים וסגורים.
צילום: אייל עובדיה AIהלוואה חוץ בנקאית: מתי זו האופציה הנכונה עבורכם?
אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים, מסביר מתי זה כדאי, איך נמנעים ממלכודות, ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות
בשוק האשראי הישראלי מתרחשת מהפכה שקטה. בעוד שבנקים נותרים הכתובת הראשונה של רוב הישראלים כשמדובר בהלוואות, כ-35% מהשוק כבר עבר לגופים חוץ בנקאיים. מדובר בשינוי משמעותי שפותח אפשרויות חדשות למי שנדחה בבנק, זקוק למימון מהיר או פשוט מחפש תנאים טובים יותר.
בראיון עם אייל עובדיה, המנהל הפיננסי של פורטל "רק תבקש" ובעל ניסיון של מעל 17 שנה בתחום הפיננסים והיזמות, חקרנו את עולם האשראי החוץ בנקאי: מתי זו אופציה כדאית? איך נמנעים ממלכודות? ומה השתנה בשוק בשנים האחרונות?
"הרבה אנשים מגיעים לגופים חוץ בנקאיים מתוך ייאוש," מספר אייל, "אבל האמת היא שלפעמים זה בכלל הפתרון הטוב ביותר מלכתחילה".
שאלה: אייל, בואו נתחיל מהבסיס. מה בדיוק זה גוף חוץ בנקאי ובמה הוא שונה מבנק רגיל?
אייל עובדיה: זו שאלה שמרבה לעלות. גוף חוץ בנקאי הוא חברה מורשת שנותנת הלוואות, אבל היא לא בנק. החברות האלה פועלות תחת פיקוח רשות שוק ההון והחוק הישראלי, אז אין פה שום אזור אפור. ההבדל המרכזי הוא שיש להם הרבה יותר גמישות בתהליכי האישור. בנק צריך לעמוד בהרבה דרישות של בנק ישראל, והתהליך שלו מאוד מתוקנן. גוף חוץ בנקאי יכול להסתכל על התמונה הרחבה יותר - הוא יכול לקחת סיכונים מחושבים שבנק לא היה מסכים לקחת.
- הלוואה מחברת אשראי חוץ בנקאי? תקראו לפני שאתם לוקחים
- משכנתא הפוכה: מה זה, ולמי זה טוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קחו לדוגמה עצמאי שעובד שנתיים עם הכנסות טובות אבל ללא דוחות רשמיים מסודרים. בנק רגיל יגיד לו "תחזור בעוד שנה עם דוחות". חברה כמו מימון ישיר או נאוי גרופ יכולות להסתכל על תזרימי המזומנים שלו, על החשבון הבנקאי, ולאשר לו הלוואה תוך 24-48 שעות. כמובן שהן גובות על הסיכון הזה ריבית גבוהה יותר, אבל זו השאלה - האם הגמישות והמהירות שוות את ההבדל בעלות?
שאלה: אז מתי בעצם כדאי לפנות לגוף חוץ בנקאי ולא לבנק?
