כך תדעו שקידום האתר שלכם משתלם עבורכם

כיום בעלי עסקים רבים פונים לאפיקים של שיווק דיגיטלי וביניהם גם קידום בתוצאות החיפוש של גוגל, וזאת כדי להגדיל את מספר הפניות דרך האתר. על פניו מדובר בגישה נכונה שבהחלט עשויה להניב תוצאות חיוביות ולמנף את ההכנסות – אך האם מדובר בצעד המשתלם ביותר עבורכם?

|
181 ביז, צילום: Pixabay

במאמר הבא, נסיר מעצמנו את האופוריה שבהחלטה לקדם את האתר, ונסקור את כל ההיבטים הצרכניים שלעתים מונחים בצד.

בחודשים הראשונים – ההשקעה לא מחזירה את עצמה

כלל ברזל לכל אלו המעוניינים להיכנס להרפתקה: כל עוד אינכם נמצאים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, הגולשים פשוט לא ימצאו אתכם.
בכל מה שנוגע לקידום אתרים בגוגל יש לקחת בחשבון כי מדובר בתהליך הדרגתי ואיטי העשוי לקחת מספר חודשים ולעתים אף להגיע לשנה. במסגרת הקידום האורגני, פועלת חברת קידום האתרים כדי להוכיח למנועי החיפוש שאתר העסק הוא זה שאכן ראוי להופיע בעמוד הראשון.
האתגר הוא רב משתי סיבות עיקריות:

  • מנועי החיפוש מתאפיינים בחשדנות די גבוהה. במרוצת השנים גוגל ויתר המקבילות, למדו את המניפולציות שהפעילו מקדמי האתרים כדי להתברג בעמוד הראשון ופעלו בהתאם כדי לשכלל את אלגוריתם החיפוש. כיום התחום נחשב למאתגר, סיזיפי ובעל קצב התקדמות איטי.
  • התחרות בין עסקים רק הולכת וגוברת במרוצת השנים. כיום ישנה תחרות גבוהה על מגוון רחב של מילות מפתח חשובות, ולכן פרק הזמן שבו רואים תוצאות חיוביות התארך.
המסקנה שעליכם להסיק מכך היא שאת התוצאות לא תראו באופן מידי, וייתכן גם שתזדקקו לאריכות רוח. אם בית העסק הגיע למצב של מותרות בו ניתן להשקיע באפיקים שאינם מחזירים את עצמם באופן מידי, אז הרי שקידום SEO בהחלט עשוי להתאים. אם העסק מוכרח להגדיל את מספר הפניות באופן מידי, אז הרי שבמקרה כזה, מומלץ לשקול אפיקים של קידום ממומן בו התוצאות הן מהרגע להרגע.

האם האתר שלכם בנוי כהלכה?

החלטתם שקידום אורגני הוא עדיין האפיק השיווקי המתאים ביותר עבורכם? עתה חשוב להכניס למשוואה גורם לא פחות חשוב מעצם פעולת הקידום עצמה – אתר העסק.
לקוחות רבים פונים לקידום אורגני במנועי החיפוש ומקווים לקצור את התוצאות על אף שהאתר מיושן או לא ממיר בצורה הנכונה ביותר לפעולה. המשמעות של הנעה לפעולה היא להוביל את הגולש או להתקשר לבית העסק, או להשאיר פניה בטופס יצירת הקשר או לבצע רכישה.
ההחלטה ללכת על הקידום האורגני היא ללא ספק חשובה ומשמעותית, אך בו זמנית חשוב להבין אם האתר שיקודם אכן יביא אותנו אל הנחלה והרווחה. במקרים מסוימים, ייתכן שהעדיפות הראשונית תינתן לביצוע מעבר לאתר חדש שידרוש השקעה כספית בחברה לבניית אתרים עם תהליך הכולל איפיון מלא וביצוע מעבר נכון בין האתר הישן לחדש.

הבחירה בין חברה לבין מקדם עצמאי

הבנתם שהקידום האורגני אכן מתאים ועונה על ציפיותיכם? עתה נותרה שאלה אחרונה ומרכזית. בחיפוש אחר נותני שירות בתחום הקידום, ייתכן ותשימו לב כי ישנן שתי אפשרויות ברורות –

  • חברת קידום אתרים – חברה מאורגנת ומסודרת בעלת כוח אדם גדול ומחלקות מאורגנות.
  • מקדמי אתרים – אנשי מקצוע פרילנסרים המעניקים את שירותיהם לקהל הרחב.
מטבע הדברים שהליכה לקראת עסקה מול חברה, כוללת עלויות חודשיות גבוהות יותר מאשר אלו שקיימות מול מקדמי אתרים עצמאיים. לכן, הקפידו לכלכל את צעדיכם ולבסס את הבחירה על גודל האתר.
כאשר מדובר באתר גדול של מותג מוביל ותחרותי, פורטל או אתר השוואות מחיר, אז הרי שהעדיפות צריכה להיות לטובת חברה. בחברה מסודרת ומאורגנת, תוכלו ליהנות מקידום אגרסיבי יותר שיניב תוצאות מהירות באופן יחסי.
ייתכן שלטווח הארוך, השקעה במקדם אתרים עצמאי, תביא לקצב הישגים נמוך יותר וכך העלויות לא ישתלמו. לחילופין, אם מדובר באתר קטן של עסק קטן עד בינוני, אז הרי שהבחירה הטבעית צריכה להיות במקדמים פרטיים. התחרות היא נמוכה יותר, ואילו היחס שתקבלו מאיש המקצוע הוא אישי ומסור יותר. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות