מנהל עסקים
צילום: pexels

כל מה שצריך לדעת על תואר במנהל עסקים

תוכן בחסות |

החל מתנאי הקבלה, דרך ההתמחות ועד אפשרויות התעסוקה – הנה מה שכדאי לדעת על מנהל עסקים

מנהל עסקים נחשב לתחום לימודים פופולארי שמושך עניין מצד גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. כיום מתעניינים בלימודי מנהל עסקים גם צעירים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם באקדמיה, וגם שכירים או עצמאיים מנוסים שרוצים להרחיב את ארגז הכלים המקצועי שלהם.

עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לדעת על תואר ראשון במנהל עסקים עוד לפני שנרשמים למוסד לימודים אקדמי.

מה ההבדל בין תחומי התמחות במנהל עסקים?

ראשית, כדאי לדעת שתכנית לימודים אופיינית בלימודי תואר ראשון במנהל עסקים מחייבת בחירת  תחום התמחות. יש מגוון רחב של מסלולי התמחות אבל הבולטים ביניהם הם מנהל עסקים וחשבונאות, מנהל עסקים ומימון, מנהל עסקים ושיווק, מנהל עסקים ותקשורת, מנהל עסקים וטכנולוגיות מידע ומנהל עסקים במשאבי אנוש.

לשם השוואה, התמחות במנהל עסקים וחשבונאות תאפשר ללמוד על נושאים כמו כלכלה בינלאומית וחשבונאות ניהולית מתקדמת. מנגד, במנהל עסקים ומימון שמים דגש על נושאים כגון מכשירים פיננסיים ומימון בינלאומי, בעוד במנהל עסקים ושיווק או תקשורת לומדים על ניהול מסחר אלקטרוני ועל הכנת קמפיין פרסומי.

על אף הבדלים בין התחומים, קיימים גם מאפיינים שמשותפים לכל מסלולי הלימוד בתואר ראשון במנהל עסקים. אלו תחומים עם קשר מובהק למנהל עסקים ובהם סטטיסטיקה, דיני ניירות ערך, מימון, מיקרו כלכלה ומקרו כלכלה ובעזרתם ניתן להשיג היכרות עמוקה יותר עם מה שקורה בשוק הבינלאומי הנוכחי.

מהם תנאי הקבלה ולמי זה מתאים?

במישור הבירוקרטי, תנאי הקבלה לתואר ראשון במנהל עסקים משתנים לפי המוסדות האקדמיים. לרוב הם נסמכים על שקלול ציוני הבגרות והפסיכומטרי, כאשר טווח הציונים הנדרשים בפסיכומטרי עומד על 500-650 וממוצע הבגרויות על 85 ומעלה. כמו כן, קיימות תכניות שבהן סטודנטים מעל גיל 30 מתקבלים ללא ציוני בגרות ויש מקומות שמסייעים למועמדים עם מכינה במתמטיקה, מכינה להשלמת בגרויות ועוד.

לימודי תואר ראשון במנהל עסקים מתאימים לאנשים שרוצים לעבוד במקצוע מתגמל, דינאמי וגמיש. בעזרת הלימודים אפשר להגדיל את סיכויי ההצלחה בעת פתיחת עסק או להשיג יתרון מול דורשי עבודה בסקטור הפרטי והציבורי. כמו כן, זהו תחום שמאפשר להרחיב את הידע האקדמי בעתיד עם תואר שני ולימודים מתקדמים.

מהן אפשרויות התעסוקה?

הזדמנויות התעסוקה שמחכות לבוגרי התואר הראשון במנהל עסקים תלויות בתחומי העניין האישיים שלהם. לצד כאלה שמתמודדים על משרות ניהוליות בתחום הגבייה, יש אחרים שמעוניינים להצטרף לעתודה ניהולית בבנקים. בנוסף, אפשר להשתלב בחברות הייטק במנהלי קשרי לקוחות או להציע מועמדות לתפקידים בכירים בארגונים גלובאליים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.