כל מה שצריך לדעת על תואר במנהל עסקים
החל מתנאי הקבלה, דרך ההתמחות ועד אפשרויות התעסוקה – הנה מה שכדאי לדעת על מנהל עסקים
מנהל עסקים נחשב לתחום לימודים פופולארי שמושך עניין מצד גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. כיום מתעניינים בלימודי מנהל עסקים גם צעירים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם באקדמיה, וגם שכירים או עצמאיים מנוסים שרוצים להרחיב את ארגז הכלים המקצועי שלהם.
עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לדעת על תואר ראשון במנהל עסקים עוד לפני שנרשמים למוסד לימודים אקדמי.
מה ההבדל בין תחומי התמחות במנהל עסקים?
ראשית, כדאי לדעת שתכנית לימודים אופיינית בלימודי תואר ראשון במנהל עסקים מחייבת בחירת תחום התמחות. יש מגוון רחב של מסלולי התמחות אבל הבולטים ביניהם הם מנהל עסקים וחשבונאות, מנהל עסקים ומימון, מנהל עסקים ושיווק, מנהל עסקים ותקשורת, מנהל עסקים וטכנולוגיות מידע ומנהל עסקים במשאבי אנוש.
לשם השוואה, התמחות במנהל עסקים וחשבונאות תאפשר ללמוד על נושאים כמו כלכלה בינלאומית וחשבונאות ניהולית מתקדמת. מנגד, במנהל עסקים ומימון שמים דגש על נושאים כגון מכשירים פיננסיים ומימון בינלאומי, בעוד במנהל עסקים ושיווק או תקשורת לומדים על ניהול מסחר אלקטרוני ועל הכנת קמפיין פרסומי.
על אף הבדלים בין התחומים, קיימים גם מאפיינים שמשותפים לכל מסלולי הלימוד בתואר ראשון במנהל עסקים. אלו תחומים עם קשר מובהק למנהל עסקים ובהם סטטיסטיקה, דיני ניירות ערך, מימון, מיקרו כלכלה ומקרו כלכלה ובעזרתם ניתן להשיג היכרות עמוקה יותר עם מה שקורה בשוק הבינלאומי הנוכחי.
- "שרי החינוך באים והולכים ובשביל שלא תהיה שביתה הם נותנים עוד כסף"
- טסלה מבקשת לאשר חלוקת מניות הטבה בשיעור של 3 ל-1: איך תגיב המניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהם תנאי הקבלה ולמי זה מתאים?
במישור הבירוקרטי, תנאי הקבלה לתואר ראשון במנהל עסקים משתנים לפי המוסדות האקדמיים. לרוב הם נסמכים על שקלול ציוני הבגרות והפסיכומטרי, כאשר טווח הציונים הנדרשים בפסיכומטרי עומד על 500-650 וממוצע הבגרויות על 85 ומעלה. כמו כן, קיימות תכניות שבהן סטודנטים מעל גיל 30 מתקבלים ללא ציוני בגרות ויש מקומות שמסייעים למועמדים עם מכינה במתמטיקה, מכינה להשלמת בגרויות ועוד.
לימודי תואר ראשון במנהל עסקים מתאימים לאנשים שרוצים לעבוד במקצוע מתגמל, דינאמי וגמיש. בעזרת הלימודים אפשר להגדיל את סיכויי ההצלחה בעת פתיחת עסק או להשיג יתרון מול דורשי עבודה בסקטור הפרטי והציבורי. כמו כן, זהו תחום שמאפשר להרחיב את הידע האקדמי בעתיד עם תואר שני ולימודים מתקדמים.
מהן אפשרויות התעסוקה?
הזדמנויות התעסוקה שמחכות לבוגרי התואר הראשון במנהל עסקים תלויות בתחומי העניין האישיים שלהם. לצד כאלה שמתמודדים על משרות ניהוליות בתחום הגבייה, יש אחרים שמעוניינים להצטרף לעתודה ניהולית בבנקים. בנוסף, אפשר להשתלב בחברות הייטק במנהלי קשרי לקוחות או להציע מועמדות לתפקידים בכירים בארגונים גלובאליים.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
