למה בבנק? יש בית השקעות!
רבים שואלים עצמם איפה הכי נכון להשקיע את כספם, בבנק או בבית השקעות שהרי עיקרון החיסכון הוא לזכות בעמלות שמהוות תשואה בטווח הקצר והארוך גם יחד. כדי לאפשר לכם לקבל החלטה נכונה, בחרנו לכתוב מספר.
הכירו את ההשקעות בבנק
אם תשאלו אותנו מדוע לא כדאי לכם להשקיע בבנק הרי שהתשובות לכך יהיו פשוטות עד מאוד, הבנק הוא מסחטת כסף, הוא יגבה מכם עבור ניהול תיק השקעות כסף רב, שלעיתים תהיו בשוק שבכלל הסכמתם לשלם את הסכומים הללו. בין יתר התשלומים שתתבקשו לשלם לבנק הם עמלת קנייה ומכירה ודמי ניהול או בשמו השני דמי משמרת – אלו הם דמי משמרת שנהוגות עוד מהימים בהם ניירות הערך היו דפים שנשמרו בכספות, מאז השתנו ההליכים, אך הגבייה עדיין נמשכת.
משום שהבנק הוא עסק כלכלי לכל דבר ועניין ובין היתר הוא מבצע השקעות מסחר בבורסה, ניתן לנהל איתו משא ומתן ולהפחית בעלויות וככל שההשקעה טובה יותר – דהיינו ככל שאתם משקיעים יותר כסף, כך תוכלו לקבל הקלות משמעותיות יותר.
שימו לב כי לבנק יש תעריף משלו, למרות שהוא מחויב לפרסם את העמלות הממוצעות, הוא מרשה לעצמו לגבות מחירים מרקיעי שחקים. כמה שלא תנהלו משא ומתן וכמה שלא תצליחו להוריד אותו במחיר, עדיין המחיר בבית השקעות שתקבלו ללא משא ומתן יהיה נמוך יותר מזה של הבנק.
- מיטב מזנקת: רווח נקי של 107 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 70%, המניה כבר עלתה ב-250% בשנה
- הכי צמוד שיש: מה הסוד של שני בתי ההשקעות שמובילים בתשואות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איפה להשקיע את הכסף שלכם
בואו נהיה כנים ולא נלך סחור סחור, השקעות משתלם לנהל דרך בית השקעות ולא דרך הבנק וזה אומר שיהיה זה כלכלי יותר לבצע ניהול תיקים, לנהל קרנות פנסיה, קרנות השתלמות ואף קופות גמל דרך בית השקעות ולא באמצעות הבנקים.
בבית השקעות אתם יכולים לבצע מסחר עצמאי ולא לשלם עבור ניהול המסחר, כך שחסכתם פעמיים. אם יש לכם תיק השקעות בבנק, העבירו אותו אל בית ההשקעות בדיוק כפי שהוא כך תוכלו לשלם עמלות שפויות יותר מאלו שאתם משלמים לבנק. לעיתים מצמידים לכם בבנק יועץ השקעות אך חשוב להבין כי יועץ השקעות הוא לא בהכרח מומחה כזה גדול, כך שאתם יכולים גם להפסיד.
בית השקעות הוא עסק (פרטי) שמטרתו העיקרית והמשנית היא לנהל עבור לקוחותיהם את השקעותיהם באמצעות האפיקים המוצעים כיום בשוק. שרותיו של בית ההשקעות שלא בשונה מהבנק יכולים להיות בין היתר: ניהול תיקי השקעות, ניהול תיקי ניירות ערך של לקוחות, ניהול של קרנות נאמנות וקופות גמל, חיתום של ניירות ערך, ויעוץ באשר למיזוגים ורכישות.
בבית השקעות מעניקים ללקוחות יועץ השקעות למתן ייעוץ באשר להשקעות המומלצות מנהלי השקעות, אנליטיקאים וכמובן טריידר, אשר מייצג את בית ההשקעות אל מול הבורסה לניירות ערך.
לסיכום
- 3.במיטב עמלות גבוהות. פסגות טרייד הרבה יותר זולים. נקודה. (ל"ת)פוקסי 18/08/2020 00:11הגב לתגובה זו
- 2.רוני 21/12/2018 12:48הגב לתגובה זולאורך זמן ניהול תיק בבית השקעות נותן תשואה עדיפה משמעותית מניסיון
- 1.אורי 05/07/2018 07:14הגב לתגובה זומי כתב את הכתבה המפוארת הנ"ל ? ועדת בכר ?
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
