חושבים על החלפת קריירה?
החלפת מקום עבודה היא עניין שכיח שמשותף לגברים ונשים בכל תחומי המשק. החל מהתזמון, דרך הכנות בחיים האישיים ועד מצב החשבון בבנק – הנה כמה נושאים שצריך לחשוב עליהם
שוק העבודה המודרני הוא בעל מאפיינים ייחודיים שלא היו קיימים בעבר. כיום למשל שכיח מאוד להחליף 3-4 קריירות במהלך החיים וכמעט אף אחד לא חושב לסיים אותה באותו מקום עבודה שבו הוא התחיל. זו שאיפה שמשותפת לגברים ונשים בכל הגילאים וניתן לראות ביטוי שלה בכל התחומים במשק. יתרה על כך, לא מדובר על תופעה ישראלית אלא במגמה עולמית.
עם זאת, המחשבה על החלפת קריירה כרוכה במענה על מספר שאלות ובעיקר בהכנה מוקדמת. ההכנה חלה על היבטים שונים בחיים האישיים, על התא המשפחתי וכמובן על חשבון הבנק. הנה למשל כמה נושאים שצריך להתייחס אליהם בכובד ראש:
בחירת התזמון
שאלת מיליון הדולר היא מתי לעזוב את מקום העבודה הנוכחי על מנת להחליף קריירה. בנוסף, צריך לקחת בחשבון את ההבדלים בין התחומים. לימודי הוראה למשל אפשר ללמוד בכל גיל, אך הסבה לסיעוד תתאים יותר לצעירים כי העבודה כרוכה במאמץ פיזי לא מבוטל.
- חיסכון בקופת גמל להשקעה הציבור מעביר כספים, יש לכך סיבות טובות
- קרן טיטאן תקים קרן גלובלית חדשה בהיקף של 100 מ' ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התזמון חייב לעלות בקנה אחד עם מידת שביעות הרצון ממקום העבודה הנוכחי ועם מערכת היחסים מול המעסיק. מי שצפוי לקבל העלאה בשכר לדוגמא לא ימהר להחליף קריירה, בעוד מי שכבר נמצא בדרגת השכר המקסימאלית ומרגיש שאין לו לאן להתקדם ייאלץ לארוז את המשרד ולהמשיך הלאה. גם כאן צריך לבחון כל מקרה לגופו ולבחור את התזמון בצורה כמה שיותר אופטימאלית.
הכנה כלכלית דורשת גמישות מסוימת מצד אנשים שחושבים על החלפת קריירה. הגמישות עשויה לבוא לידי ביטוי בעבודה כפרילנסר תוך כדי ההסבה והלימודים במידה וזה משתלם, או לחילופין בנטילת הלוואה למימון ההכשרה החדשה. אין רגע אחד ספציפי שמתאים לכולם ובו "נכון" כלכלית לערוך שינוי בקריירה, אך התשתית הפיננסית חייבת להיות מספיק יציבה ומבוססת.
יש כמה צעדים חסכוניים שאותם ניתן לבצע כאשר חושבים על החלפת קריירה ועוד לא מגיעים להכרעה סופית. ראשית, צריך לערוך התאמות בתא המשפחתי ולהדק את החגורה. כדאי ליצור מצב שבו ההכנסות מתאימות למשק הבית ולדחות הוצאות גדולות. שנית, רצוי לזכור שבתקופת הלימודים או ההתמחות מרוויחים הרבה פחות. הכנה כלכלית לזה תדרוש לעיתים פתיחת תכנית חיסכון ומעורבות של יועצים פיננסיים ונציגי בנקים.
בסופו של דבר, המטרה של החלפת קריירה היא לשפר את איכות החיים ואולי גם להרוויח שכר גבוה יותר. תהליך ההסבה אורך זמן ודורש סבלנות אך ניתן להגדיל את סיכויי ההצלחה שלו אם מתכוננים אליו בצורה נכונה. כמו כן, תמיד ניתן לבקש עזרה מגורמים אובייקטיביים ואנשי מקצוע ולגלות גמישות מסוימת מבחינת התזמון.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
