הסקר שאמור לשכנע בנחיצותו של מיזם הסטרימינג FREETV
אחרי הדרישה ששלחה אתמול בבוקר קשת למועצת הרשות השנייה לקבל סוף סוף החלטה בנוגע למיזם הסטרימינג FREETV, מאוחר יותר באותו יום שלח מנכ"ל FREETV יעקב נדבורני מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון, בטענה כי הרגולציה מנסה לעכב את המיזם "מחולל התחרות בשוק השידורים", וזאת בלחצם של בזק-yes ו-HOT. נדבורני מבקש מביטון לפעול בנידון: "אני רואה בוועדה סמן לקידום תחרות, מחירים נמוכים, חדשנות טכנולוגית ונגישות", כתב, "כמי שעומד בראש הוועדה, אבקש להסב את תשומת ליבך לכשל השוק כמפורט במכתבי זה".
"FREETV הינה בשורה צרכנית של ממש לציבור בישראל, הן ברמת איכות השירות שיוצא, והן ברמת המחיר", כתב נדבורני לח"כ ביטון. "עלות שירותי הטלוויזיה הגבוהה של מפעילות הטלוויזיה הרב ערוצית הקיימות, נובעת מהעובדה שהן מגלגלות על גב הצרכן עלות משקית עודפת שלא קיימת ב-FREETV". הוא מציין כי עלות זו מורכבת מעלות תוכן עודף של ערוצים רבים בהם הלקוח לא צופה, עלות ציוד ייעודי כגון ממירים ועלות טכנית כגון טכנאים.
נדבורני ציין במכתבו את החלטת רשות התחרות לאשר את המיזם: "רשות התחרות רואה ב-FREETV כמחולל תחרות, כמפורט בהחלטה מיום 2 בספטמבר 2021 המאשר את הקמת חברת הסטרימינג".
לדבריו, "התרומה התחרותית של FREETV לשוק הטלוויזיה מתרחשת כבר עתה, ועוד לפני השקת השירות. כעניין שבעובדה, בעקבות הפרסומים על הכניסה הצפויה של FREETV לשוק, כבר החלו פלטפורמות מתחרות להציע חבילות טלוויזיה זולות משמעותית ממה שהציעו בעבר. כך הציעה פרטנר בימים אלו מודל דומה (לשיטתם) למודל של FREETV בעלות של 49 שקלים, ואילו HOT יצאה ב-17 במאי בקמפיין לשירות משולב הכולל טלוויזיה ואינטרנט בעלות של 99 שקלים לחודש. מהלכים אלו מצד המתחרים ממחישים בגודל מלא את התרומה התחרותית של FREETV וזאת עוד לפני השקה בפועל של השירות. הניסיון מלמד שאם כתוצאה מחסמים רגולטורים, ומהלכים מעכבים כאלה ואחרים, יוסר האיום התחרותי ש-FREETV מייצרת, והשירות לא יושק, כי אז כל המתחרים, לרבות פרטנר ו-HOT, יעלו שוב את המחירים, על כל הפגיעה בקהל הצרכנים הנובעת מכך". נדבורני גם מציין כי שירות הסטרימינג של קשת ו-RGE יביא לחיסכון של עד 2,200 שקלים בשנה, "וחיסכון משקי של מעל לשני מיליארד שקל".
- האיום הוסר: נדחתה עתירת הוט נגד מיזם freeTV
- FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי נדבורני, בזק-yes ו-HOT, "שניהם מונופולים מוכרזים בתחום התקשורת והטלוויזיה", פועלים לסיכול מיזם הסטרימינג החדש ו"עושים שימוש ברגולטורים של תחום התקשורת (משרד התקשורת, מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין) על מנת לעכב כל תחרות נגדם". כאן מציין כי כבר לפני 14 חודשים פנתה קשת למועצת הרשות השנייה עם סוגיית FREETV, אולם הרשות "לא מצאה לנכון להחליט, וזאת על אף שקשת שיתפה פעולה באופן מלא ביחס לכל שאלה ודרישה של הרשות". נדבורני מוסיף עוד כי "ברור לי שהמאמצים לעיל של המתחרות הענקיות, בטרם גויס ל-FREETV ולו לקוח אחד, הם רק ניסיון להחזיק את השוק והצרכנים בני ערובה לעולם הישן ולעכב ככל הניתן את כניסת FREETV".
.
עוד בנושא:
* לאחר מו"מ ארוך: נחתם ההסכם להפצת דיסני+ ללקוחות yes
* המלחמה של קשת ורשת נגד תוכנית נטפליקס לשלב פרסומות
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף...
* טור | נמשיך לא לצפות בעשרות ערוצים ולשלם סתם על חבילות מיותרות?
* בשנה הקרובה: קשת תשקיע 100 מיליון ש' בסדרות מקור
* שת"פ בין פרטנר למיזם הסטרימינג FREETV: חבילת תוכן וסיבים אופטיים
.
במכתבו, מצרף נדוברני נתוני סקר שהזמין FREETV לפני כ-10 ימים בנוגע לשירות הטלוויזיה שמקבלים אזרחי ישראל. בין היתר מצוין בסקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף IPANEL בקרב 1,000 מרואיינים לקוחות של HOT, yes, פרטנר TV וסלקום TV, כי 62% מהמנויים של שירותי הטלוויזיה בישראל חושבים שהתשלום לספק הטלוויזיה גבוה מידי, ו-74% מלקוחות HOT חושבים כך.

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.