טלוויזיה
צילום: Pixbay

הסקר שאמור לשכנע בנחיצותו של מיזם הסטרימינג FREETV

מנכ"ל FREETV פנה ליו"ר ועדת הכלכלה כדי שזה יפעל בנוגע לעיכוב באישור המיזם על ידי הרגולטורים. בנוסף צירף סקר שהזמין - ממנו עולה חוסר שביעות הרצון של הצופים מהשירות שהם מקבלים מחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית
אלכסנדר כץ |

אחרי הדרישה ששלחה אתמול בבוקר קשת למועצת הרשות השנייה לקבל סוף סוף החלטה בנוגע למיזם הסטרימינג FREETV, מאוחר יותר באותו יום שלח מנכ"ל FREETV יעקב נדבורני מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון, בטענה כי הרגולציה מנסה לעכב את המיזם "מחולל התחרות בשוק השידורים", וזאת בלחצם של בזק-yes ו-HOT. נדבורני מבקש מביטון לפעול בנידון: "אני רואה בוועדה סמן לקידום תחרות, מחירים נמוכים, חדשנות טכנולוגית ונגישות", כתב, "כמי שעומד בראש הוועדה, אבקש להסב את תשומת ליבך לכשל השוק כמפורט במכתבי זה".

"FREETV הינה בשורה צרכנית של ממש לציבור בישראל, הן ברמת איכות השירות שיוצא, והן ברמת המחיר", כתב נדבורני לח"כ ביטון. "עלות שירותי הטלוויזיה הגבוהה של מפעילות הטלוויזיה הרב ערוצית הקיימות, נובעת מהעובדה שהן מגלגלות על גב הצרכן עלות משקית עודפת שלא קיימת ב-FREETV". הוא מציין כי עלות זו מורכבת מעלות תוכן עודף של ערוצים רבים בהם הלקוח לא צופה, עלות ציוד ייעודי כגון ממירים ועלות טכנית כגון טכנאים.

נדבורני ציין במכתבו את החלטת רשות התחרות לאשר את המיזם: "רשות התחרות רואה ב-FREETV כמחולל תחרות, כמפורט בהחלטה מיום 2 בספטמבר 2021 המאשר את הקמת חברת הסטרימינג".

לדבריו, "התרומה התחרותית של FREETV לשוק הטלוויזיה מתרחשת כבר עתה, ועוד לפני השקת השירות. כעניין שבעובדה, בעקבות הפרסומים על הכניסה הצפויה של FREETV לשוק, כבר החלו פלטפורמות מתחרות להציע חבילות טלוויזיה זולות משמעותית ממה שהציעו בעבר. כך הציעה פרטנר בימים אלו מודל דומה (לשיטתם) למודל של FREETV בעלות של 49 שקלים, ואילו HOT יצאה ב-17 במאי בקמפיין לשירות משולב הכולל טלוויזיה ואינטרנט בעלות של 99 שקלים לחודש. מהלכים אלו מצד המתחרים ממחישים בגודל מלא את התרומה התחרותית של FREETV וזאת עוד לפני השקה בפועל של השירות. הניסיון מלמד שאם כתוצאה מחסמים רגולטורים, ומהלכים מעכבים כאלה ואחרים, יוסר האיום התחרותי ש-FREETV מייצרת, והשירות לא יושק, כי אז כל המתחרים, לרבות פרטנר ו-HOT, יעלו שוב את המחירים, על כל הפגיעה בקהל הצרכנים הנובעת מכך". נדבורני גם מציין כי שירות הסטרימינג של קשת ו-RGE יביא לחיסכון של עד 2,200 שקלים בשנה, "וחיסכון משקי של מעל לשני מיליארד שקל". 

לדברי נדבורני, בזק-yes ו-HOT, "שניהם מונופולים מוכרזים בתחום התקשורת והטלוויזיה", פועלים לסיכול מיזם הסטרימינג החדש ו"עושים שימוש ברגולטורים של תחום התקשורת (משרד התקשורת, מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין) על מנת לעכב כל תחרות נגדם". כאן מציין כי כבר לפני 14 חודשים פנתה קשת למועצת הרשות השנייה עם סוגיית FREETV, אולם הרשות "לא מצאה לנכון להחליט, וזאת על אף שקשת שיתפה פעולה באופן מלא ביחס לכל שאלה ודרישה של הרשות". נדבורני מוסיף עוד כי "ברור לי שהמאמצים לעיל של המתחרות הענקיות, בטרם גויס ל-FREETV ולו לקוח אחד, הם רק ניסיון להחזיק את השוק והצרכנים בני ערובה לעולם הישן ולעכב ככל הניתן את כניסת FREETV". 

.

עוד בנושא:

* לאחר מו"מ ארוך: נחתם ההסכם להפצת דיסני+ ללקוחות yes

המלחמה של קשת ורשת נגד תוכנית נטפליקס לשלב פרסומות

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

* טור | נמשיך לא לצפות בעשרות ערוצים ולשלם סתם על חבילות מיותרות?

בשנה הקרובה: קשת תשקיע 100 מיליון ש' בסדרות מקור

שת"פ בין פרטנר למיזם הסטרימינג FREETV: חבילת תוכן וסיבים אופטיים

.

במכתבו, מצרף נדוברני נתוני סקר שהזמין FREETV לפני כ-10 ימים בנוגע לשירות הטלוויזיה שמקבלים אזרחי ישראל. בין היתר מצוין בסקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף IPANEL בקרב 1,000 מרואיינים לקוחות של HOT, yes, פרטנר TV וסלקום TV, כי 62% מהמנויים של שירותי הטלוויזיה בישראל חושבים שהתשלום לספק הטלוויזיה גבוה מידי, ו-74% מלקוחות HOT חושבים כך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.