טלוויזיה
צילום: Pixbay

הסקר שאמור לשכנע בנחיצותו של מיזם הסטרימינג FREETV

מנכ"ל FREETV פנה ליו"ר ועדת הכלכלה כדי שזה יפעל בנוגע לעיכוב באישור המיזם על ידי הרגולטורים. בנוסף צירף סקר שהזמין - ממנו עולה חוסר שביעות הרצון של הצופים מהשירות שהם מקבלים מחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית
אלכסנדר כץ |

אחרי הדרישה ששלחה אתמול בבוקר קשת למועצת הרשות השנייה לקבל סוף סוף החלטה בנוגע למיזם הסטרימינג FREETV, מאוחר יותר באותו יום שלח מנכ"ל FREETV יעקב נדבורני מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון, בטענה כי הרגולציה מנסה לעכב את המיזם "מחולל התחרות בשוק השידורים", וזאת בלחצם של בזק-yes ו-HOT. נדבורני מבקש מביטון לפעול בנידון: "אני רואה בוועדה סמן לקידום תחרות, מחירים נמוכים, חדשנות טכנולוגית ונגישות", כתב, "כמי שעומד בראש הוועדה, אבקש להסב את תשומת ליבך לכשל השוק כמפורט במכתבי זה".

"FREETV הינה בשורה צרכנית של ממש לציבור בישראל, הן ברמת איכות השירות שיוצא, והן ברמת המחיר", כתב נדבורני לח"כ ביטון. "עלות שירותי הטלוויזיה הגבוהה של מפעילות הטלוויזיה הרב ערוצית הקיימות, נובעת מהעובדה שהן מגלגלות על גב הצרכן עלות משקית עודפת שלא קיימת ב-FREETV". הוא מציין כי עלות זו מורכבת מעלות תוכן עודף של ערוצים רבים בהם הלקוח לא צופה, עלות ציוד ייעודי כגון ממירים ועלות טכנית כגון טכנאים.

נדבורני ציין במכתבו את החלטת רשות התחרות לאשר את המיזם: "רשות התחרות רואה ב-FREETV כמחולל תחרות, כמפורט בהחלטה מיום 2 בספטמבר 2021 המאשר את הקמת חברת הסטרימינג".

לדבריו, "התרומה התחרותית של FREETV לשוק הטלוויזיה מתרחשת כבר עתה, ועוד לפני השקת השירות. כעניין שבעובדה, בעקבות הפרסומים על הכניסה הצפויה של FREETV לשוק, כבר החלו פלטפורמות מתחרות להציע חבילות טלוויזיה זולות משמעותית ממה שהציעו בעבר. כך הציעה פרטנר בימים אלו מודל דומה (לשיטתם) למודל של FREETV בעלות של 49 שקלים, ואילו HOT יצאה ב-17 במאי בקמפיין לשירות משולב הכולל טלוויזיה ואינטרנט בעלות של 99 שקלים לחודש. מהלכים אלו מצד המתחרים ממחישים בגודל מלא את התרומה התחרותית של FREETV וזאת עוד לפני השקה בפועל של השירות. הניסיון מלמד שאם כתוצאה מחסמים רגולטורים, ומהלכים מעכבים כאלה ואחרים, יוסר האיום התחרותי ש-FREETV מייצרת, והשירות לא יושק, כי אז כל המתחרים, לרבות פרטנר ו-HOT, יעלו שוב את המחירים, על כל הפגיעה בקהל הצרכנים הנובעת מכך". נדבורני גם מציין כי שירות הסטרימינג של קשת ו-RGE יביא לחיסכון של עד 2,200 שקלים בשנה, "וחיסכון משקי של מעל לשני מיליארד שקל". 

לדברי נדבורני, בזק-yes ו-HOT, "שניהם מונופולים מוכרזים בתחום התקשורת והטלוויזיה", פועלים לסיכול מיזם הסטרימינג החדש ו"עושים שימוש ברגולטורים של תחום התקשורת (משרד התקשורת, מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין) על מנת לעכב כל תחרות נגדם". כאן מציין כי כבר לפני 14 חודשים פנתה קשת למועצת הרשות השנייה עם סוגיית FREETV, אולם הרשות "לא מצאה לנכון להחליט, וזאת על אף שקשת שיתפה פעולה באופן מלא ביחס לכל שאלה ודרישה של הרשות". נדבורני מוסיף עוד כי "ברור לי שהמאמצים לעיל של המתחרות הענקיות, בטרם גויס ל-FREETV ולו לקוח אחד, הם רק ניסיון להחזיק את השוק והצרכנים בני ערובה לעולם הישן ולעכב ככל הניתן את כניסת FREETV". 

.

עוד בנושא:

* לאחר מו"מ ארוך: נחתם ההסכם להפצת דיסני+ ללקוחות yes

המלחמה של קשת ורשת נגד תוכנית נטפליקס לשלב פרסומות

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

* טור | נמשיך לא לצפות בעשרות ערוצים ולשלם סתם על חבילות מיותרות?

בשנה הקרובה: קשת תשקיע 100 מיליון ש' בסדרות מקור

שת"פ בין פרטנר למיזם הסטרימינג FREETV: חבילת תוכן וסיבים אופטיים

.

במכתבו, מצרף נדוברני נתוני סקר שהזמין FREETV לפני כ-10 ימים בנוגע לשירות הטלוויזיה שמקבלים אזרחי ישראל. בין היתר מצוין בסקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף IPANEL בקרב 1,000 מרואיינים לקוחות של HOT, yes, פרטנר TV וסלקום TV, כי 62% מהמנויים של שירותי הטלוויזיה בישראל חושבים שהתשלום לספק הטלוויזיה גבוה מידי, ו-74% מלקוחות HOT חושבים כך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.