טלוויזיה
צילום: Pixbay

הסקר שאמור לשכנע בנחיצותו של מיזם הסטרימינג FREETV

מנכ"ל FREETV פנה ליו"ר ועדת הכלכלה כדי שזה יפעל בנוגע לעיכוב באישור המיזם על ידי הרגולטורים. בנוסף צירף סקר שהזמין - ממנו עולה חוסר שביעות הרצון של הצופים מהשירות שהם מקבלים מחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית
אלכסנדר כץ |

אחרי הדרישה ששלחה אתמול בבוקר קשת למועצת הרשות השנייה לקבל סוף סוף החלטה בנוגע למיזם הסטרימינג FREETV, מאוחר יותר באותו יום שלח מנכ"ל FREETV יעקב נדבורני מכתב ליו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון, בטענה כי הרגולציה מנסה לעכב את המיזם "מחולל התחרות בשוק השידורים", וזאת בלחצם של בזק-yes ו-HOT. נדבורני מבקש מביטון לפעול בנידון: "אני רואה בוועדה סמן לקידום תחרות, מחירים נמוכים, חדשנות טכנולוגית ונגישות", כתב, "כמי שעומד בראש הוועדה, אבקש להסב את תשומת ליבך לכשל השוק כמפורט במכתבי זה".

"FREETV הינה בשורה צרכנית של ממש לציבור בישראל, הן ברמת איכות השירות שיוצא, והן ברמת המחיר", כתב נדבורני לח"כ ביטון. "עלות שירותי הטלוויזיה הגבוהה של מפעילות הטלוויזיה הרב ערוצית הקיימות, נובעת מהעובדה שהן מגלגלות על גב הצרכן עלות משקית עודפת שלא קיימת ב-FREETV". הוא מציין כי עלות זו מורכבת מעלות תוכן עודף של ערוצים רבים בהם הלקוח לא צופה, עלות ציוד ייעודי כגון ממירים ועלות טכנית כגון טכנאים.

נדבורני ציין במכתבו את החלטת רשות התחרות לאשר את המיזם: "רשות התחרות רואה ב-FREETV כמחולל תחרות, כמפורט בהחלטה מיום 2 בספטמבר 2021 המאשר את הקמת חברת הסטרימינג".

לדבריו, "התרומה התחרותית של FREETV לשוק הטלוויזיה מתרחשת כבר עתה, ועוד לפני השקת השירות. כעניין שבעובדה, בעקבות הפרסומים על הכניסה הצפויה של FREETV לשוק, כבר החלו פלטפורמות מתחרות להציע חבילות טלוויזיה זולות משמעותית ממה שהציעו בעבר. כך הציעה פרטנר בימים אלו מודל דומה (לשיטתם) למודל של FREETV בעלות של 49 שקלים, ואילו HOT יצאה ב-17 במאי בקמפיין לשירות משולב הכולל טלוויזיה ואינטרנט בעלות של 99 שקלים לחודש. מהלכים אלו מצד המתחרים ממחישים בגודל מלא את התרומה התחרותית של FREETV וזאת עוד לפני השקה בפועל של השירות. הניסיון מלמד שאם כתוצאה מחסמים רגולטורים, ומהלכים מעכבים כאלה ואחרים, יוסר האיום התחרותי ש-FREETV מייצרת, והשירות לא יושק, כי אז כל המתחרים, לרבות פרטנר ו-HOT, יעלו שוב את המחירים, על כל הפגיעה בקהל הצרכנים הנובעת מכך". נדבורני גם מציין כי שירות הסטרימינג של קשת ו-RGE יביא לחיסכון של עד 2,200 שקלים בשנה, "וחיסכון משקי של מעל לשני מיליארד שקל". 

לדברי נדבורני, בזק-yes ו-HOT, "שניהם מונופולים מוכרזים בתחום התקשורת והטלוויזיה", פועלים לסיכול מיזם הסטרימינג החדש ו"עושים שימוש ברגולטורים של תחום התקשורת (משרד התקשורת, מועצת הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין) על מנת לעכב כל תחרות נגדם". כאן מציין כי כבר לפני 14 חודשים פנתה קשת למועצת הרשות השנייה עם סוגיית FREETV, אולם הרשות "לא מצאה לנכון להחליט, וזאת על אף שקשת שיתפה פעולה באופן מלא ביחס לכל שאלה ודרישה של הרשות". נדבורני מוסיף עוד כי "ברור לי שהמאמצים לעיל של המתחרות הענקיות, בטרם גויס ל-FREETV ולו לקוח אחד, הם רק ניסיון להחזיק את השוק והצרכנים בני ערובה לעולם הישן ולעכב ככל הניתן את כניסת FREETV". 

.

עוד בנושא:

* לאחר מו"מ ארוך: נחתם ההסכם להפצת דיסני+ ללקוחות yes

המלחמה של קשת ורשת נגד תוכנית נטפליקס לשלב פרסומות

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

* טור | נמשיך לא לצפות בעשרות ערוצים ולשלם סתם על חבילות מיותרות?

בשנה הקרובה: קשת תשקיע 100 מיליון ש' בסדרות מקור

שת"פ בין פרטנר למיזם הסטרימינג FREETV: חבילת תוכן וסיבים אופטיים

.

במכתבו, מצרף נדוברני נתוני סקר שהזמין FREETV לפני כ-10 ימים בנוגע לשירות הטלוויזיה שמקבלים אזרחי ישראל. בין היתר מצוין בסקר שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף IPANEL בקרב 1,000 מרואיינים לקוחות של HOT, yes, פרטנר TV וסלקום TV, כי 62% מהמנויים של שירותי הטלוויזיה בישראל חושבים שהתשלום לספק הטלוויזיה גבוה מידי, ו-74% מלקוחות HOT חושבים כך.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |


טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״