נמשיך לא לצפות בעשרות ערוצים ולשלם סתם על חבילות מיותרות?
.
בימים שלפני חג הפסח, שכל אייטם שני בערך מתייחס לעליות המחירים במשק, החל ממזון ודלק וכלה בחופשות וטיסות לחו"ל, מוצא עצמו הצרכן הממוצע בוחן כל הוצאה ביחס לתועלת שלה, במטרה להוריד עלויות.
.
עוד על הסטרימינג של קשת:
* מלחמת הסטרימינג: על מה בדיוק רבים HOT וקשת?
* המלחמה על הסטרימינג: המכתב של HOT וחוות הדעת של FREETV
* יוצרים, תתחילו להתכונן: FREE TV מחפשת תכנים
* שת"פ בין פרטנר למיזם הסטרימינג FREETV: חבילת תוכן וסיבים אופטיים
- האיום הוסר: נדחתה עתירת הוט נגד מיזם freeTV
- FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
.
אז לצד העובדה שפופולרי לדבר על סלי מזון, ולאור העובדה ששנות הקורונה החזירו את הציבור למסך, צריכת התוכן עלתה, וכך גם המגוון, ואך טבעי שמשקי בית רבים ישובו לבחון גם את ספקיות התוכן הטלוויזיוני שלהן, ויותר מכך - את החשבוניות שהן מפיקות להם מדי חודש.
תעשיית התוכן העולמית עוברת בעשור האחרון תהפוכות. ישראל הצטרפה בשנים האחרונות למגמת הסטרימינג העולמית; על אף דיווחים על האטה בכמות המנויים, NETFLIX אחראית על כ-50% מהתוכן המקורי בו צופים צרכני הווידאו און ליין ברחבי העולם. לרכבת הרווחים מהסטרימינג של נטפליקס, APPLE ו- AMAZON , מנסות להצטרף כעת (בהצלחה יש לציין) גם ענקיות כמו WALT DISNEY ו-HBO, שבקרוב מאד יגיעו גם לשוק הישראלי.
כיום, בארה"ב, יש יותר מנויים לשירותי הסטרימינג מאשר אנשים: כמעט 340 מיליון מנויים, כאשר מספר התושבים עומד על 330 מיליון. הצרכן האמריקאי הממוצע מחזיק בלפחות ארבעה מנויים.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
אבל אנחנו לא אמריקה, ומול ענקיות הסטרימינג והטכנולוגיה, ניצב צרכן ישראלי המבקש גם להנות מתוכן מקומי. כך שרכישת מנוי סטרימינג בינלאומי היא לרובנו פתרון חלקי. ולראייה מאות אלפי המנויים של השירות שלא מוותרים גם על חיבור לספק מקומי (HOT yes וכדומה). פה טמונה הבעיה - עלות העלולה להגיע למאות שקלים בחודש למשפחה.
.
עופר מרום
.
באירופה כבר קיימים מיזמי סטרימינג מקומיים במחירים אטרקטיביים לצרכן. כך למשל, הערוצים הבריטים BBC ו-ITV, שחולקים את האג'נדה לשימור התרבות הבריטית, התאחדו לכדי פלטפורמת BRITBOX שמתמקדת בסדרות וסרטים בריטים וזמינה לכמיליון מנויים בבריטניה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה. במודל דומה הוקמה בצרפת פלטפורמת SALTO של הערוצים TF1 ו-M6, בגרמניה - פלטפורמת JOYN של ערוצי פרוזיבן ודיסקאברי, ובספרד - פלטפורמת LOVEStv של ערוצי ARTESMEDIA, rtve ו-MEDIASETespan.
ובישראל? מתקדמים, אבל לאט. בחודשים האחרונים פורסמו בעיתונות הכלכלית כתבות על הקמת שירות הסטרימינג הרב ערוצי FREETV שיציע תכנים ישראליים פופולריים של ערוצי הברודקאסט (חדשות, בידור, דרמה, דוקו, ריאלטי, תחקיר ועוד) לצד שידורי ספורט וילדים. העסקה אושרה על ידי רשות התחרות שאף ציינה כי "ההסדר הנדון יאפשר כניסה של מתחרה נוסף לענף וכתוצאה מכך היצע המוצרים הזמין לצרכן יגדל ורמת התחרות צפויה להשתפר"/
אז שוק השידורים בישראל נמצא על סף מהפכה. כניסתו של עידן הסטרימינג והקמת שירותים מקומיים חדשים כמו FREETV צפויים להביא בשורה צרכנית - חיסכון שנתי המוערך בכ-2,000 שקלים בשנה למשק בית.
בדיוק כמו שוק הסלולר בזמנו, זה רק עניין של זמן שכל צרכן יבחר את עולמות התוכן הרלוונטיים לו במחיר הנמוך משמעותית מזה ששילם עד כה. רק עד שזה יקרה, אנחנו נמשיך לא לצפות בעשרות הערוצים עליהם אנו משלמים מאות שקלים בחבילות מיותרות.
.
- 6.מאות ערוצים הודיים אתיופיים רוסיים... אני לא רוסי ולא כל אלה את מי זה מעניין? תנו לנו רק מה שבא לנו (ל"ת)צרחן 10/04/2022 14:01הגב לתגובה זו
- 5.לרון 10/04/2022 11:33הגב לתגובה זוב 11,12,13,14 מוכן לשלם עבור סטרימינג ,נטפליקס למה לא? חוסך תשלום לפסיכיאטר בעיקבות הרוגז והכעס המתהווה בנישמתי מה "מקומיים",רק הפירסומות הבלתי נגמרות משגעות את בן האנוש
- 4.אורי88 10/04/2022 11:05הגב לתגובה זואיפה שר התקשורת , אופוא הוא ??????
- 3.תנו חבילה בסיסית 10/04/2022 08:50הגב לתגובה זונותנים למונופולים לעשוק אותנו, עד שעושים פה משהו לטובת האזרח הנשמה יוצאת. תנו חבילה הכי בסיסית ב 20 שח במקום 200 שח. שרים עייפים שחולבים בעצמם את הקופה הציבורית ומגרבצים כל היום. תתחילו לעבוד פרזיטים.
- 2.קורא ותיק 10/04/2022 08:36הגב לתגובה זומתבקשת כאן תגובת שר התקשורת (או כל שר מוסמך אחר), וכל גוף נוסף, היכול להוזיל את העלות, שהיא בהחלט גבוהה.
- 1.בושה 10/04/2022 08:31הגב לתגובה זוונצטרך להמשיך לשלם המון כסף להוט ויס
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
